نقد و بررسی ابرخودروی هیبریدی مک لارن آرتورا

مک لارن آرتورا دومین خودروی برند بریتانیایی بعد از ۷۲۰S  است؛ با این حال، بر خلاف این خودرو و موتور V8، آرتورا موتور V6 دارد و قیمت آن پایین‌تر است.

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از  carbuzz، این خودرو با ۶۷۱ اسب بخار تولید شده از موتور V6 و موتور الکتریکی سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در سه ثانیه طی می‌کند.

بدنه سبک آن از فیبر کربن ساخته شده که  وزنش را کاهش داده و این برای یک خودروی هیبریدی عالی است.

مک لارن آرتورا به دلیل ساخت و قدرت محرکه هیبریدی خود جایگزین هیچ مدل قبلی نمی‌شود، اگرچه برخی آن را مدلی برای تکیمل نقص‌های  ۵۷۰S می‌دانند. این اولین سوپراسپرت هیبریدی با کارایی بالا سری مک لارن می‌باشد و اولین خودرویی است که بر اساس معماری MCLA تولید شده است.

مشخصات و تریم مک لارن آرتورا

مک لارن آرتورا در چهار تیپ Base، Performance، TechLux و Vision تولید می‌شود.

مشخصات مکانیکی همه مدل‌ها مشابه است و همه یک موتور ۳٫۰ لیتری V6 توربوشارژ دوقلو و موتور الکتریکی دارند که در نهایت ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۳۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کنند. دیفرانسیل عقب استاندارد و نیرو از طریق گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه منتقل می‌شود.

ویژگی‌های استاندارد این خودرو که در مدل پایه در دسترس است شامل رینگ‌های آلیاژی ۱۹/۲۰ اینچی، روشنایی LED و اسپویلر عقب یکپارچه است.

کابین خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی سازگار با Apple CarPlay، Android Auto، ناوبری و اتصال بلوتوث است.

یکی از ویژگی‌های خوب آن، سیستم صوتی ۱۲ بلندگو Bowers & Wilkins است.

تریم های Performance، TechLux، و Vision دارای فضای داخلی مجلل‌تر و رنگ‌های متنوع‌تری هستند.

همه مدل‌ها قادرند به فناوری‌های کمک راننده مانند کروز کنترل تطبیقی و سیستم پارک ۳۶۰ درجه مجهز شوند.

مشخصات کامل مک لارن آرتورا کوپه

آرتورا  استاندارد با فضای داخلی ساده و با روکش آلکانترا به رنگ سیاه کربنی عرضه می‌شود.

صندلی‌ها تنظیمات محدودی دارند، اما هم راحت هستند و هم پشتیبانی خوبی ارائه می‌دهند. آرتورا پایه دارای یک صفحه نمایش دیجیتال، یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی سازگار با Apple CarPlay و Android Auto، جا لیوانی دوگانه و ایربگ است.

شما می‌توانید این ابرخودروی برقی را با چرخ‌ها و رنگ‌های مختلف، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمک پارک ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی Bowers & Wilkins با ۱۲ بلندگو و تشخیص علائم راهنمایی سفارش داده و ارتقا دهید.

در تریم Performance فضای داخلی ارتقا یافته دارد. چرم ناپا و طرح‌های رنگی بیشتر در دسترس است و کمی هیجان‌انگیزتر از مدل پایه به نظر می‌رسد.

سیستم نورپردازی داخلی نیز با ۱۲ رنگ در دسترس می‌باشد.

تریم TechLux با چهار رنگ داخلی با چرم ناپا عرضه می‌شود.

تریم آخر یعنی Vision دارای مشخصات مکانیکی یکسان، اما ظاهر منحصر به فرد است.  دوخت کابین عالی است و ترکیبی از چرم ناپا و آلکانترا در آن به کار گرفته شده است.

ابعاد خودرو

این ابرخودروی هیبریدی با ۱۷۸٫۷ اینچ طول، ابعادش تقریباً شبا ۷۲۰S یکسان است. با باز بودن درها، عرض و ارتفاع به ترتیب ۷۵٫۳ و ۴۷ اینچ است.

مک لارن که به ابرخودروهای سبک وزنش معروف است، تمام تلاشش را کرده تا وزن خودرو را پایین نگه دارد.

ساختار فیبر کربن سبک وزن به این دلیل به کار گرفته شده و است و چرخ‌ها و ترمزهای سرامیکی کربنی نیز باعث کاهش وزن بیشتر خودرو شده است.

قدرت

موتور ۳٫۰ لیتری توربوشارژ دوقلو V6 در مک لارن آرتورا با یک موتور الکتریکی جفت شده که قدرت آن را  به ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۳۱ پوند فوت گشتاور می‌رساند.

یک باتری ۷٫۴ کیلووات ساعتی بر روی کف فیبر کربنی خودرو و در قسمت عقب مونوکوک قرار دارد، که به محافظت در برابر تصادف و توزیع وزن کمک می‌کند.

این خودرو سرعت ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت را در ۳ ثانیه طی می‌کند. مک لارن آرتورا هیبریدی در رانندگی عالی است. فرمان آن سریع است و رانندگی با آن نرم است.

موتور الکتریکی این خودرو با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه یکپارچه شده و به آرتورا استایل و قدرت متفاوت با مدل‌هایی مانند ۷۲۰S می‌دهد.

این پیشرانه در مجموع ۶۷۱ اسب بخار قدرت و ۵۳۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. آرتورا حالت‌های رانندگی Comfort، Sport و Track را نیز دارد. تعویض دنده در حالت Track خیلی سریع است و موتور الکتریکی شکاف‌های گشتاور را در دورهای پایین‌تر پر می‌کند.

شارژ باتری ۷٫۴ کیلووات ساعتی آرتورا سه ساعت طول می‌کشد.

صندلی و فضای داخلی

دو نفر می‌توانند در مک لارن آرتورا بنشینند. فضای سر کافی برای پوشیدن کلاه ایمنی هم است. البته موقعیت پایین صندلی باعث شده که ورود و خروج به خودرو کمی سخت باشد.

صندلی‌های استاندارد Clubsport شما را محکم در بر می‌گیرند و راحت هستند. صندلی را می‌توان با تنظیم کمر، قدرت و گرمایش سفارشی کرد. به طور کلی، فضای داخلی و راحتی در این سوپراسپرت تعبیه شده است.

 

صندوق عقب و فضای بار

فضای بار زیادی در مک لارن آرتورا وجود ندارد و صندوق عقب تنها ۵٫۳ فوت مکعب ظرفیت دارد. شما می‌توانید چند کیسه خرید را  در آن قرار دهید نه بیشتر. با این حال یک جا لیوان دوتایی و یک فضای ذخیره سازی مرکزی کوچک تعبیه شده است.

در کنار دکمه‌های انتخابگر دنده، شیارهای باریکی برای نگهداری آسان گوشی‌های هوشمند وجود دارد، با این حال گوشی‌های ضخیم در آن جای نمی‌شود.

 

اطلاعات سرگرمی

سوپراسپرت ها در بخش سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خوب نیستند، اما از آنجایی که آرتورا یک طراحی مدرن و جدید دارد، سیستم آن نیز عالی است. صفحه نمایش لمسی هشت اینچی با وضوح زیاد و منوها و یک دکمه فیزیکی برای میزان صدا و برای بازگشت آسان به صفحه اصلی تعبیه شده است.

ویژگی‌ها عبارتند از ناوبری، اتصال USB، بلوتوث، اپل کارپلی و اندروید اتو و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از طریق فضای ابری است.

 

ایمنی آرتورا

مانند سایر خودروهای عجیب و غریب، هیچ بررسی ایمنی در مورد مک لارن آرتورا از سوی IIHS یا NHTSA انجام نشده است. با این حال، ساخت و ساز مدرن آن نشان می‌دهد که خودروی ایمن است.

برای جلوگیری از تصادف، آرتورا کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و ترمزهای قدرتمند سرامیکی کربنی را در خود جای داده است. این خودرو دارای کروز کنترل، سنسورهای سایش لنت ترمز، محدود کننده سرعت، دوربین دید عقب و کمک به حرکت در سربالایی هستند. در این خودرو شش کیسه هوا به کار گرفته شده است.

تجهیزات فناوری شامل چراغ‌های LED تطبیقی با نور بالای خودکار، تشخیص تابلوهای جاده، کروز کنترل تطبیقی هوشمند، دستیار پارک ۳۶۰ درجه و هشدار خروج از لاین است.

 

نتیجه گیری: آیا مک لارن آرتورا یک خودروی سوپراسپرت قابل قبول است؟

اگرچه مک لارن آرتورا هیجان فراری ۲۹۶ GTB را ندارد، اما یک قدم عالی به سوی آینده هیبریدی این برند خودروسازی بریتانیایی است.

این سوپراسپرت با ۶۷۱ اسب بخار، قدرت خوت، چابکی فوق‌العاده و شتاب سریع دارد. رانندگانی که به V8 مک لارن عادت دارند ممکن است V6 این خودرو توی ذوقشان بزند، اما این پیشرانه ویژگی خوبی دارد و هیچ نقص بزرگی ندارد.

قیمت مک لارن آرتورا چقدر است؟

قیمت اولیه مک لارن آرتورا کوپه جدید ۲۳۸۰۰۰ دلار است که خیلی  ارزان‌تر از ۷۲۰S است. البته، با اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر و تریم های برتر قیمت آن بیشتر خواهد شد، اما هنوز ۱۰۰ هزار دلار کمتر از فراری ۲۹۶ GTB است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.