از کار افتادن برف پاک کن و رفع مشکلات آن

برف پاک کن در رانندگی ضروری است؛ تیغه‌های لاستیکی آن از روی شیشه جلو خودرو عبور کرده و زباله‌ها، گرد و غبار و رطوبت از بین می‌برند و باعث می‌شوند شما دید واضحی داشته باشید.

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از  dubizzle، اگر متوجه شدید که برف پاک کن خودروی شما خراب شده و به حالت اصلی خود باز نمی‌گردد، ممکن است به دلیل گرد و غبار و زباله باشد.

 

دلایلی که برف پاک کن شیشه جلو در جای خود قرار نمی‌گیرد؟

مشکلات برف پاک کن

رانندگی در یک روز بارانی بدون برف پاک کن خطرناک است. علاوه بر تجمع گرد و غبار، دلایل دیگری نیز وجود دارد که برف پاک کن شیشه جلو خودروی شما کار نمی‌کنند.

 

شیشه جلو کثیف است

شایع‌ترین دلیل از کار افتادن برف پاک کن و برنگشتن آن در جای اصلی خود، کثیف بودن شیشه جلو است. اگر برف پاک کن خودروی شما تا میزانی بالا می‌رود و سپس گیر می‌کند، باید گرد و غبار، زباله و ذرات دیگر را که روی شیشه قرار دارد تمیز کنید.

معمولاً تجمع  این ذرات بر روی شیشه باعث کند شدن برف پاک کن و یا ناهماهنگی آن‌ها خواهد شد. بنابراین، شیشه جلو را تمیز کنید تا برف پاک کن بهتر کار کند.

موتور برف پاک کن ضعیف شده است

درست مانند هر موتوری، موتور برف پاک کن خودرو نیز خراب می‌شود. ضعیف شدن موتور، حرکت برف پاک کن را با مشکل مواجه خواهد کرد.

در صورتی که  موتور برف پاک کن ضعیف باشد، برف پاک کن کند شده و  یا کار نمی‌کند.

گیربکس برف پاک کن آسیب دیده است

گیربکس برف پاک کن خودرو، خروجی توان موتور را با اتصالات مخصوص به بازوهای برف پاک کن منتقل می‌کند. این باعث می‌شود که بازوهای برف پاک کن حرکت کنند و هر دو بازوی برف پاک کن با هم هماهنگ باشند.

با این حال، با افزایش سن، این اتصال فرسوده شده و باعث انتقال برف پاک کن در یک موقعیت دیگر می‌شود.

بازوها یا تیغه‌های برف پاک کن آسیب دیده است

بازوهای برف پاک کن تیغه‌های برف پاک کن را در جای خود نگه می‌دارند، با این حال، اگر بازوهای برف پاک کن آسیب ببینند، می‌توانند از بازگشت برف پاک کن‌ها به حالت استراحت جلوگیری کنند. علاوه بر این، تیغه‌های برف پاک کن لاستیکی آب، رطوبت و سایر ذرات را از شیشه جلو پاک می‌کنند. اگر فرسوده شوند، می‌توانند باعث مشکلات برف پاک کن از جمله عدم بازگشت به حالت استراحت شوند.

نصب نادرست برف پاک کن

یکی دیگر از دلایل عدم بازگشت برف پاک کن‌ها به حالت استراحت، نصب نادرست برف پاک کن است. اگر موتور برف پاک کن یا گیربکس برف پاک کن خودروی خود را تعویض کرده‌اید و برف پاک کن‌ها دیگر به موقعیت پارک برنمی گردند، به دلیل عدم تراز برف پاک کن است.

 

رفع مشکل عدم بازگشت برف پاک کن شیشه جلو به حالت استراحت

مشکلات برف پاک کن

بیایید چند روش آسان و موثر برای بازگرداندن برف پاک کن‌ها به حالت عادی را مرور کنیم.

شیشه جلو را تمیز کنید

اگر برف پاک کن‌ها به موقعیت پارک برنمی گردند، شیشه جلو را تمیز کنید.

برای حرکت موثر برف پاک کن شیشه جلو را تمیز کنید. شیشه جلو را از گرد و غبار، زباله، یخ و سایر موانع پاک کنید. همچنین لنت‌های برف پاک کن را برای حرکت موثر برف پاک کن‌ها تمیز کنید.

برف پاک کن سمت راننده را بردارید

برای بررسی اینکه آیا برف پاک کن مشکل  دارد یا خیر، برف پاک کن سمت راننده را جدا کنید.

کاپوت ماشین را باز کرده و برف پاک کن سمت راننده را جدا کنید.

برای جدا کردن برف پاک کن از پیچ گوشتی کمک بگیرید. آن را به آرامی بکشید؛ سپس برف پاک کن را از نظر هر گونه مشکل بررسی کنید. اگر مشکلی در برف پاک کن وجود دارد، باید تعویض شود.

فوم و درپوش پلاستیکی را بردارید

به جعبه دنده موتور برف پاک کن دسترسی پیدا کنید تا برف پاک کن به حالت استراحت خود قرار گیرد.

برای رسیدن به جعبه دنده، فوم داخل برف پاک کن سمت راننده را بردارید. تمام فوم را جدا نکنید. سپس به آرامی درپوش‌های پلاستیکی را جدا کرده و تا میزانی پوشش پلاستیکی را بردارید.

گیربکس را پیدا کرده و تنظیم کنید

اگر برف پاک کن‌ها به حالت استراحت و اصلی خود برنمی گردند، گیربکس برف پاک کن را تنظیم کنید.

پس از دسترسی به جعبه دنده برف پاک کن، موتور خودرو را روشن کنید؛ سپس برف پاک کن را روشن کنید تا به حالت اصلی خود برگردد.

اگر برف پاک کن‌ها به حالت استاندارد خود باز نمی‌گردند، روی بخش مکانیکی آن کار کنید. یک صفحه در زیر بازوی برف پاک کن وجود دارد که برای حرکت برف پاک کن‌ها ضروری است.

این زبانه فلزی باید در سمت راست گیربکس‌های برف پاک کن باشد. زبانه جعبه دنده را لمس می‌کند تا جعبه دنده برف پاک کن قفل شود.

با این حال، اگر زبانه فلزی در جای خود قرار ندارد، از پیچ گوشتی و چکش سر صاف استفاده کرده و آن را به موقعیت درست قرار دهید.

 

اگر همچنان مشکل وجود دارد، ممکن است مشکل الکتریکی مانند فیوز برف پاک کن دخیل باشد.

فیوز برف پاک کن بخشی است که از آسیب رساندن برق به موتور برف پاک کن جلوگیری به عمل می‌آورد.  اگر فیوز سوخته، از کارکرد برف پاک کن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

هنگام رانندگی در باران همیشه قبل از حرکت؛ مکانیسم برف پاک کن‌ها را بررسی کنید.

اینها برخی از دلایل عدم بازگشت برف پاک کن به حالت استاندارد و روش‌های برای رفع آن بودند؛ امیدوارم با این مقاله بتوانید مشکل برف پاک کن خودروی خود را حل کنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.