مقایسه خودروهای ایرانی؛ بهترین خودروی داخلی کدام است؟

قصد خرید خودرو دارید و به دنبال انتخاب خودروی ایرانی مناسب هستید؟ اگر برای خرید خودروی ایرانی و انتخاب بهترین گزینه از بین آن ها دچار سردرگمی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید. برای اینکه انتخاب درستی در خرید خودروی مورد نیاز خود داشته باشید باید بهترین خودروهای موجود در بازار را شناسایی کنید و بررسی کنید که کدام یک از آن ها با استقبال بیشتری مواجه شده اند. در این مطلب به بررسی ۷ نمونه از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی میپردازیم که ارزش خرید بالاتری نسبت به سایر ماشین های داخلی دارند. از شما دعوت می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خودروی کوئیک دنده اتومات

خودروی کوئیک دنده اتومات یکی از گزینه های بسیار مناسب برای ترددهای درون شهری است. این خودروی ایرانی با اینکه توانایی های حرکتی آن چندان جذاب نیست اما دارای گیربکس CVT می باشد که ساخت بلژیک است و عملکرد بسیار فوق العاده ای دارد. کوئیک اتوماتیک با اینکه به اندازه سایر رقبای دنده ای خود محبوبیت ندارد اما با وجود آپشن هایش در برابر قیمتی که دارد ارزش خود را بعنوان یک خودروی درون شهری بالا برده است. در نتیجه این خودرو می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که استفاده سنگینی از ماشین ندارند.

خوب است بدانید که کوییک از جمله خودروهایی است که خرید لوازم جانبی آن به راحتی ممکن است و همه جا یافت می شود. برای مثال فروشگاه اینترنتی برلیانس گیل از جمله عرضه کننده انواع لوازم جانبی و لوازم یدکی خودرو با قیمت رقابتی است که می توانید از این فروشگاه به صورت آنلاین از سایت یا حضوری در رشت با ضمانت کیفیت خرید خود را انجام دهید.

خودروی تارا دنده ای

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای خرید خودروهای ایرانی، تارا می باشد! این خودرو که بر اساس خودروی پژو ساخته شده نسبت به سایر خودروهای داخلی به روزتر است. کیفیت سواری این خودرو نسبت به سایر خودروهای ملی بالاتر بوده و ایمنی بهتری را ارائه می دهد. قیمت این خودرو به قیمت پژو پارس بسیار نزدیک است. در صورتی که تارا را بجای پژو پارس انتخاب کنید، خودرویی راحت تر، جادارتر و بهینه تر از پژو پارس در انتظار شما خواهد بود.

شاهین

خودروی شاهین

شاهین یکی دیگر از خودروهای ایرانی است که می توان آن را لوکس ترین و جذاب ترین خودروی ملی معرفی کرد. این خودروی سایپا با ظاهر به روز و جذابی که دارد و همچنین سواری نرم و ایمنی مناسب، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. البته باید گفت که این خودرو آنچنان بی عیب و نقص نیست و کاستی های مربوط به خود را دارد. با وجود تمام کاستی ها، این خودرو با وجود آپشن ها و قیمت بهتر نسبت به رقبایش ارزش خرید بالایی را داراست.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک

از دیگر خودروهای ایرانی که ارزش خرید بالایی دارند، می توان به دنا پلاس اتومات اشاره کرد. این خودرو با طراحی زیبا و اسپورت، دارای سانروف بوده و بین اقشار مختلف طرفدار دارد. این خودرو دارای موتوری ۴ سیلندر و پرقدرت است و ۶ کیسه هوا برای آن تعبیه شده که جایگاه آن را از نظر ایمنی بالا می برد. دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به سایر خودروهای ایرانی آپشن های زیادی مثل دوربین دید عقب، کروز کنترل، ردیاب ماهواره ای و… دارد که ارزش خرید آن را بالا برده است.

خودروی رانا پلاس پانوراما

رانا پلاس پانوراما با برخورداری از سقف شیشه ای جذابی که دارد طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در این ماشین به عنوان نسخه جدیدی از رانا تغییرات قابل توجهی ایجاد شده است. این خودروی جذاب با برخورداری از پیشرانه TU5 پلاس دارای شتاب بهتر، کابین ساکت تر و مصرف سوخت کمتری است. همچنین گیربکس ۶ سرعته دستی آن نیز ارتقای قابل توجهی نسبت به نسخه پایه داشته است. در صورتی که با فضای کم داخل کابین مشکلی ندارید این خودرو می تواند بهترین گزینه محسوب شود.

تندر ال 90

خودروی تندر ۹۰

یکی از تولیدات ایران خودرو که طرفداران زیادی بین مردم دارد تندر ۹۰ است. فضای بزرگ و جا دار عقب این ماشین آن را به یک ماشین محبوب برای خانواده های ایرانی تبدیل کرده است. موتور این خودروی ۴ سیلندری ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و از نظر ایمنی بسیار مورد اعتماد است تا جایی که از موسسه ارزیابی ایمنی ENCAP از ۵ ستاره ایمنی ۳ ستاره دریافت کرده است. فرمان تلسکوپی، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و امکان تنظیم زاویه چراغ های جلویی از دیگر ویژگی های تندر ۹۰ محسوب می شود که ارزش خرید آن را به مراتب بالا برده است.

خودروی رنو ساندرو اتوماتیک

آخرین گزینه لیست خودروهای ایرانی برلیانس گیل رنو ساندرو اتوماتیک است. طراحی این خودرو بر اساس خودروی ال۹۰ می باشد اما می توان گفت که تقریبا نمونه اصلاح شده آن از نظر طراحی به شمار می رود. حالت هاچ بک خودروی ساندرو باعث شده که ظاهری اسپورت به خودرو ببخشد. موتور این خودرو نیز از نوع ۴ سیلندر بوده و ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد. سیستم قفل مرکزی و چراغ مه شکن از جمله امکانات جانبی این خودرو محسوب می شوند. رنو ساندرو اتوماتیک جزء تاپ ترین گزینه هاست.

جمع بندی بهترین خودروهای ایرانی

در این مطلب به بررسی ۷  نمونه از خودروها و مقایسه خودروهای ایرانی پرداختیم. در صورتی که قصد خرید خودروی ایرانی دارید و در انتخاب سردرگم هستید، باید بر اساس بودجه خود و شرایط استفاده از ماشین بهترین گزینه را انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.