بررسی اولیه‌ی خودروی آلفا رومئو توناله ۲۰۲۳

ارونمایی از هر خودرو جدیدی هیجان انگیز است؛ اما برای آلفا رومئو توناله ۲۰۲۳ این هیجان دو برابر است. Tonale جدید، اولین شاسی بلند کوچک آلفا نیست؛ بلکه اولین قدم این کمپانی به سمت تولید خودروی برقی وعده داده شده تا سال ۲۰۲۷ است.

به گزارش مسترماشین باز، آلفارومئو، Tonale را در نمایشگاه خودروی ژنو در سال ۲۰۱۹ در قالب یک کانسپت رونمایی کرد.

بررسی آلفا رومئو توناله ۲۰۲۳

Tonale که برای رقابت با آئودی Q3 و Q4، BMW X1 و X2، مرسدس بنز GLA-Class، و Volvo XC40 طراحی شده است؛ با زیبایی منحصر به فرد خود که توسط عناصر نورپردازی LED جدید ۳+۳ طراحی شده، از همه‌ی خودروهای رقیب متمایز است.

قدرت آلفا رومئو توناله:

Tonale بر اساس یک نسخه اصلاح شده از پلت فرم کراس اوور SCCS Stellantis ساخته شده است.

هدف Tonale ارائه‌ی یک تجربه رانندگی خوب در بسته‌ای کارآمد و کاربردی است. Tonale که از همان ابتدا به عنوان یک وسیله نقلیه جهانی و قدم ابتدایی آلفا به سمت الکتریکی‌سازی طراحی شده است، پنج گزینه پیشرانه را در سطح جهانی ارائه می‌کند که دو مورد از آنها در آمریکای شمالی در دسترس هستند.

پیشرانه استاندارد Tonale در آمریکای شمالی یک موتور ۲٫۰ لیتری I-4 توربوشارژ Stellantis که نسخه‌هایی از آن را می‌توان در خودروهایی مانند جیپ چروکی یافت.

زیر کاپوت Tonale، یک موتور قدرت ۲۵۶ اسب بخار و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور تعبیه شده است. این خودرو با موتور ۹ سرعته اتوماتیک و چهار چرخ متحرک استاندارد جفت می‌شود.

پیشرانه در مدل هیبریدی پلاگین آلفا Tonale PHEV یک موتور I-4 توربوشارژ ۱٫۳ لیتری همراه با یک موتور کمکی برقی شبیه eTorque و رانندگی اتوماتیک شش سرعته در چرخ‌های جلو ا است؛ در حالی که یک موتور الکتریکی با یک بسته باتری ۱۵٫۵ کیلووات ساعتی در محور عقب قرار دارد.

خروجی سیستم Tonale در مجموع ۲۷۲ اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن مشخص نیست.

یک منبع در آلفا اعلام کرده که گشتاور ۳۵۰ پوند فوت است، اما این رقم رسمی نیست.

آلفا می‌گوید Tonale PHEV جدید هم اسپورت ترین Tonale و هم کارآمدترین آن خواهد بود.

این خودرو سرعت ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت را در ۶٫۰ ثانیه طی می‌کند و در صورت شارژ کامل قادر خواهد بود بیش از ۳۰ مایل را تنها با برق بپیماید.

مانند اکثر هیبریدی‌های پلاگین، بسته باتری Tonale PHEV به اندازه‌ای کوچک است که نیازی به شارژ سریع سطح ۳ ندارد. یک شارژر سطح ۲ باتری را در حدود دو ساعت و ۳۰ دقیقه از حالت خالی به پر شارژ می‌کند.

اروپا، آسیا و آفریقا می‌توانند سه پیشرانه اضافی دیگری را نیز در دسترس داشته باشند.

در اروپا و آسیا، Tonale Hybrid جدید استاندارد خواهد بود. Tonale Hybrid با موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ کاملاً جدید که با یک گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه با موتور الکتریکی داخلی جفت شده است و با قدرت ۱۳۰ و ۱۶۰ اسب بخار در دسترس خواهد بود.

Alfa  همچنین یک توناله توربودیزل ۱۳۰ اسب بخاری با دیفرانسیل جلو و یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه اتوماتیک را در اروپا و آفریقا عرضه خواهد کرد.

آلفا می‌گوید که هیچ برنامه‌ای برای عرضه مدل جدید Tonale هیبریدی یا دیزلی به ایالت متحده ندارد، زیرا هیچکدام برای ذائقه آمریکای شمالی به اندازه کافی قدرتمند نیستند.

با توجه به اینکه اسپرت بودن در خودروهای آلفای در اولویت است؛ این برند بیشتر وقت خود را صرف اصلاح شاسی Tonale کرده و آن را سبک‌تر از نسخه‌های پلتفرم SCCS تولید کرده است.

این خودرو دارای یک سیستم تعلیق با قابلیت تنظیم الکترونیکی است.

طراحی داخلی آلفا رومئو توناله

با تبدیل شدن آلفا به یک برند ممتاز جهانی جدید Stellantis، این خودروساز تمام تلاش خود را کرده تا کابین Tonale را لوکس کند.

البته کابینان آنقدرها هم لوکس و جدید نیست؛ اما به نظر می‌رسد بسیار مجهز بوده و متمرکز بر راننده است.

مانند بسیاری از وسایل نقلیه جدید، بخش اصلی طراحی کابین دو صفحه نمایش بزرگ در جلو  است. جلوی راننده یک داشبورد دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی قرار دارد. این صفحه نمایش قابل تنظیم دارای مجموعه‌ای از قابلیت‌های معمولی است، اما یک گزینه آنالوگ-dial-aping با الهام از پانل‌های ابزار آلفا جولیا سوپر و GT Junior نمادین دارد.

صفحه نمایش مرکزی ۱۰٫۳ اینچی دارای جدیدترین مجموعه اطلاعات سرگرمی Uconnect 5 Stellantis اما با گرافیک و عملکرد منحصر به فرد آلفا است. آلفا می‌گوید این سیستم با ظاهری زیبا و رزولوشن بالا، قابلیت به‌روزرسانی آب و هوا، ادغام CarPlay بی‌سیم و Android Auto و Amazon Alexa را در خود جای داده است.

فناوری

در بخش فناوری، آلفا رومئو توناله اولین خودرویی است که از NFT برای مدیریت داده‌های خودرو استفاده می‌کند.

Alfa  می‌گوید که به هر Tonale یک NFT اختصاصی در خط مونتاژ ایتالیا داده می‌شود و ویژگی‌ها و گزینه‌های آن خودروی خاص را ردیابی می‌کند.

هنگامی که خودرو به دست خریدار رسید، NFT Tonale را می‌توان به طور مداوم توسط نمایندگی‌های آلفا با اطلاعات مسافت پیموده شده، سابقه خدمات و تصادف به‌روزرسانی کرد.

آلفا می‌گوید هدف به کارگیری از NFT بهبود فرایند نظارت بر خودرو است، زیرا NFT را می‌توان از مالک به مالک دیگر به عنوان بخشی از برنامه جدید خودروی آلفا منتقل کرد. این خودروساز می‌گوید که مالکان می‌توانند در صورت تمایل از NFT انصراف دهند.

جدا از NFT ها، Tonale جدید ۲۰۲۳ دارای سیستم‌های کمک راننده پیشرفته سطح ۲ (ADAS) خواهد بود.

مجموعه ADAS Tonale شامل ویژگی‌هایی مانند کروز کنترل تطبیقی، کمک ترافیک، حرکت در بین لاین، و همچنین ویژگی‌های ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور، و حفاظت از مسیر متقابل است.

قیمت خودروی آلفا رومئو توناله ۲۰۲۳ چقدر است و چگونه می‌توان آن را خرید؟

Alfa هنوز قیمت Tonale جدید ۲۰۲۳ را اعلام نکرده است. اما درباره نحوه خرید آن توضیحاتی را منتشر کرده است.

برای اولین بار، Tonale در ۱۳۸ نمایندگی آلفا در سراسر کشور آمریکا و هم به صورت آنلاین در دسترس خواهد بود.

اگرچه آلفارومئو  قیمت‌های Tonale 2023 را تا اوایل سال ۲۰۲۳، منتشر نمی‌کند، اما اعلام کرده که قیمت‌ها رقابتی هستند.

Tonale در زمان عرضه تنها در سه تریم ارائه خواهد شد:

  • مدل Tonale Sprint پایه که تنها با موتور گازی در دسترس خواهد بود.
  • تریم Tonale Ti میانی دارای مدل گازی و PHEV است.
  • آلفا رومئو توناله ۲۰۲۳ با تریم Tonale Veloce تنها به صورت PHEV در دسترس خواهد بود.

کارشناسان ما حدس می‌زنند که قیمت ابتدایی Tonale Sprint حدود ۳۷۰۰۰ دلار، Tonale Ti حدود ۴۲۰۰۰ دلار و Tonale Veloce حدود ۴۵۰۰۰ دلار خواهد بود.

منبع: motortrend

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.