۵ ویژگی منحصر به فرد و عجیب که تنها در خودروهای آلمانی وجود دارد

در این مقاله به ۵ ویژگی منحصر به فرد و عجیب و غریب می‌پردازیم که تنها در خودروهای آلمانی مشاهده می‌شود.

به گزارش مسترماشین باز، وقتی صحبت از لذت رانندگی می‌شود؛ هیچ چیز بهتر از یک ماشین آلمانی نیست. نه فقط رانندگی، بلکه بیشتر ویژگی‌های این خودروها، چه کوچک چه بزرگ عالی است. از فولکس واگن گرفته تا بی ام و، خودروسازان آلمانی همه را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

خودروهای آلمانی:

برندهای بزرگ خودروسازی آلمان سالانه شش میلیون خودرو تولید می‌کنند که این آمار آلمان را به یک کشور پیشرو در اتحادیه اروپا با سهم بازار ۳۵٫۶٪ تبدیل کرده است.

برندهای آلمانی خودروهای لوکس بی ام و، مرسدس بنز، آئودی و پورشه در سال ۲۰۲۱ رکورد فروش بالایی را ثبت کرده‌اند.

این کمپانی‌ها به دلیل ساخت ارزان‌ترین خودروها معروف نیستند، اما قیمت‌های آنها با کیفیت ساخت بالاتر و هزینه‌های نگهداری کمتر، منطقی است. در مورد ظاهر، ارگونومی و کیفیت، خودروهای آلمانی بسیار بهتر از سایرین عمل می‌کنند.

برترین خودرسازهای آلمانی:

برندهای اصلی خودروسازی لوکس آلمانی، بی ام و، مرسدس بنز، پورشه، آئودی و فولکس واگن هستند که سال‌هاست مدل‌های جذاب و با کارایی بالایی تولید می‌کنند.

خودروهای اسپرت آلمانی جزو پرفروش‌ترین خودروهای آمریکا هستند؛ زیرا این کمپانی‌ها از تکنولوژی روز، طراحی عالی و عملکرد بالا استفاده می‌کنند.

در این بخش تعدادی از بهترین برندهای خودروی آلمانی را که در حال حاضر در حال کار هستند و برخی از آنها متاسفانه تولیدشان را متوقف کرده‌اند، جمع آوری کرده‌ایم.

  • Volkswagen
  • Audi
  • BMW
  • Mercedes Benz
  • Porsche
  • Opel
  • Alpina
  • Gumpert
  • Isdera
  • Smart

 اهرم باز کردن کاپوت فولکس واگن

در میان ویژگی‌هایی که در خودروهای آلمانی منحصر به فرد است؛ احتمالاً قابل توجه ترین این قابلیت است.

برای باز کردن کاپوت بیشتر خودروهای آلمانی مانند فولکس واگن ونتو، باید در را باز کنید؛ زیرا قفل کاپوت به طور فیزیکی توسط پانل درب مسدود شده است.

برای باز کردن کاپوت، باید در را باز کنید و سپس اهرم زیر کاپوت را بکشید.

باز کردن درب مخزن سوخت

یک ویژگی کاملاً مفید در بیشتر اتومبیل‌های آلمانی مانند فولکس واگن، ویژگی “فشار برای باز کردن” درب بنزین است.

هنگام استفاده از ماشین آلمانی، فقط باید مطمئن شوید که قفل درها باز است؛ سپس می‌توانید درب بنزین را فشار دهید تا باز شود. بنابراین نیازی به خم شدن و کشیدن هیچ اهرمی نیست.

کنترل لمسی همه پنجره‌ها

علاوه بر کنترل لمسی صندلی راننده و سرنشین جلو،، هر چهار پنجره‌ی خودرو را می‌توان با یک دکمه پایین آورد.

این یکی از ویژگی‌هایی است که اخیراً در خودروهای امروزی دیده می‌شود؛ با این حال، تقریباً ۹۵٪ تنها برای شیشه سمت راننده است.

خودروهای آلمانی مانند فولکس واگن سال‌هاست که در خودروهای خود سیستم کنترل لمسی پنجره‌ را قرار داده‌اند که برای همه یپنجره ها در دسترس است.

این ویژگی حتی در پولوهای قدیمی‌تر نیز وجود دارد.

نگهدارنده رسید روی شیشه جلو

اگر با یک خودروی آلمانی به سفر طولانی رفته‌اید؛ حتماً متوجه شده‌اید که سازندگان آلمانی یک محل نگهداری رسید/بلیت روی شیشه جلوی خودرو قرار می‌دهند. این جایگاه می‌تواند برای همه بلیت‌های پارکینگ / رسیدهای عوارض و حتی کارت‌های ویزیت مفید باشد.

باز کردن/بستن تمام پنجره‌ها از طریق کلید

یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که خودروهای آلمانی وجود دارد، ویژگی‌ای است که میلیون‌ها مالک فولکس واگن در سراسر جهان از آن استقبال می‌کنند. با یک ماشین آلمانی مانند پولو، ونتو و غیره می‌توانید هر چهار پنجره را به ترتیب با فشار طولانی کلید باز کردن قفل، باز یا بسته کنید. این ویژگی برای خلاص شدن از شر گرما قبل از رانندگی در تابستان بسیار مفید است!

این ۵ ویژگی عجیب و غریب و منحصر به فرد  فقط در خودروهای آلمانی وجود دارد.

اگر خودروی آلمانی دارید بهتر است جست و جو را آغاز کنید و اگر با چنین ویژگی عجیب و غریبی روبرو شدید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

علاوه بر این برخی از ویژگی‌ها در خودروهای آلمانی با کیفیت بالا به کار گرفته می‌شوند و از زمان‌های قدیم‌تر وجود داشتند. به طور مثال:

تعویض دنده‌های بی عیب و نقص

امروزه شاهد گیربکس دوکلاچه در خودروهای معروف کره‌ای هستیم؛ اما خودروهای آلمانی مانند فولکس واگن تا زمانی که به یاد داریم با گیربکس دوکلاچه تولید می‌شدند.

گیربکس‌های فولکس‌واگن برخلاف گیربکس‌های کره‌ای هرگز مشکلی نداشتند. جدای از این، حتی گیربکس‌های دستی در خودروهای فولکس واگن نیز به بسیار نرم و راضی کننده هستند.

کیفیت ساخت و امنیت

این چیزی است که خودروهای آلمانی و فولکس واگن هرگز از آن نمی‌گذرند. این خودروسازهای آلمانی کیفیت ساخت و ایمنی را بسیار جدی می‌گیرد. مهم نیست چه خودروی با چه قیمتی دارید؛ پولو یا تیگوان، همیشه در این خودروها احساس امنیت خواهید کرد.

پایداری شگفت انگیز در سرعت بالا

خودروهای آلمانی مخصوصاً فولکس واگن دارای ثبات فوق العاده ای در سرعت بالا هستند. کیفیت بدنه به قدری خوب است که به نظر می‌رسد خودرو به جاده چسبیده است. وزن فرمان بسیار خوب است و هندلینگ عالی دارد.

ظاهری ساده و ظریف

خودروهای آلمانی مانند فولکس واگن ظاهر بسیار باکلاس، ساده و شیک دارند. این زبان طراحی ساده را بیشتر افراد می‌پسندند؛ اما مورد انتقاد بسیاری نیز قرار می‌گیرد.

منابع: gomechanic و gomechanic

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.