نمادی‌ترین و جذاب‌ترین خودروی ایلان ماسک

ایلان ماسک ، مدیر تسلا مدت زمان زیادی است که روی وسایل حمل و نقل انقلابی هم در زمین و هم در فضا کار می‌کند؛ این کارآفرین تجاری موفق مجموعه کوچکی از خودروهای مختلف را خریداری کرده که همه‌ی آن ها تسلا نیستند.

به گزارش مسترماشین باز، خبرهای زیادی در مورد کلکسیون خودروهای زیبا و لوکس ایلان ماسک نوشته شده است؛ مدل هایی که ممکن است شما را بیش از همه شگفت زده کنند، دو مدل از این مجموعه، فورد مدل T و لوتوس اسپریت است که ماسک برای خرید آنها نزدیک به یک میلیون دلار هزینه کرده است.

خودروهای ایلان ماسک

ایلان ماسک  یک میلیون دلار برای خرید یک مک لارن F1 بسیار کمیاب و نزدیک به یک میلیون دلار بیشتر برای خرید یک خودروی نمادین جیمز باند هزینه کرد.

ماسک خودروهای زیادی از جمله فورد مدل T 1920 به ارزش بیش از ۲۴۰۰۰ دلار به عنوان هدیه دریافت کرده است. ماسک همچنین دارای تعداد زیادی خودروی تسلا از جمله مدل X و مدل S است. او تسلا رودستر خود را از طریق موشک SpaceX به فضا پرتاب کرد.

همچنین وی با یک نمونه اولیه Cybertruck در حال رانندگی در اطراف کالیفرنیا دیده شده و بدون شک زمانی که تسلا رودستر جدید خود را در سال آینده عرضه می‌کند، او اولین نفری خواهد بود که آن را در پارکینگ خود جای می‌دهد.

اولین خودرویی که ایلان ماسک یک BMW 320i مدل ۱۹۷۸ بود. ماسک در سال ۱۹۹۳ بی ام و دست دوم خود را تنها با ۱۴۰۰ دلار خرید.

با این حال، از بین تمام خودروهای استثنایی ماسک ، مک لارن F1 1997 احتمالاً نمادی ‌ترین خودرو وی است.

البته نکته قابل توجه این است که مک لارن F1 در بین خودروهای فوق العاده تمام دوران رتبه بالایی دارد. اگرچه ماسک در سال ۲۰۰۰ با آن تصادف کرد، اما این خودروی اسپرت همچنان یکی از بهترین وسایل نقلیه‌ای است که  این تاجر مشهور در طول زندگی خود داشته است.

بیایید ببینیم ایلان ماسک چه زمانی و چگونه مک لارن F1 1997 را خریداری کرده  و مروری کوتاه بر این ابرخودروی دنیا داشته باشیم.

چگونه ایلان ماسک مک لارن F1 1997 را خرید؟

در سال ۱۹۹۹، زمانی که Zip2 به قیمت ۳۰۷ میلیون دلار فروخته شد؛ ایلان ماسک به ازای  ۷ درصد سهم خود از شرکت، ۲۲ میلیون دلار دریافت کرد. او تنها ۲۷ سال داشت که شرکتش آنقدر سود به دست آورد و تصمیم گرفت آن را برای خود خرج کند و یک مک لارن F1 خرید.

او یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی جهان را در آن زمان خرید ؛ همه‌ی اخبار در این زمینه در CNN مستند است. ماسک یک ستاره در حال ظهور بود، زیرا اولین شرکت خود را به مبلغ هنگفتی فروخت و از مک لارن F1 1997 را به عنوان یک خودروی روزانه استفاده می‌کرد.

گفته می شود، ماسک خودروی مک لارن F1 را با سرعت ۲۱۵ مایل در ساعت در یک پیست خصوصی آزمایش کرده است، اما امیدواریم هنگام رفت و آمد از لس آنجلس به سانفرانسیسکو و در جاده های عمومی این کار را انجام نداده باشد.

اما با این حال، او در سال ۲۰۰۰ با این خودرو تصادف کرد.

برخی منابع ادعا می کنند که او با یکی از دوستانش مسابقه ای ترتیب داده بود  تا نشان دهد که مک لارن چقدر سریع است. خوشبختانه، هیچ یک از آنها آسیبی ندیدند، اما  خودروی او کاملا خراب شد و بیمه نبود.

بنابراین، مک لارن ماسک سرنوشت ناگواری را با کیلومتر پیموده شده بسیار کم تجربه کرد.

این وسیله نقلیه به شدت آسیب دید و ماسک آن را فروخت و به سراغ خرید خودروهای جدید تر رفت.

پیشینه یکی از نادرترین مدل های مک لارن F1 امروزی

پاسخ به این سوال که چرا ماسک به دنبال خرید مک لارن F1 بود؛ آسان است: سرعت بالای ۲۴۳ مایل در ساعت.

در دهه ۹۰، هیچ خودروی تولیدی دیگری نمی توانست به مدت ۱۲ سال متوالی به این مقام برسد. این باعث شد بوگاتی تلاش کند  تا آن را شکست دهد.

علاوه بر سرعت، مک لارن F1 در سایر قسمت ها نیز نوآورانه‌ترین ابرخودروی زمان خود بود.

بر خلاف سایر خودروهای تولیدی، این خودرو دارای یک مونوکوک فیبر کربنی و یک صندلی راننده‌ی مرکزی بود. ناگفته نماند که F1 فوق العاده سبک و طراحی تهاجمی داشت؛ عملکرد  آن بسیار بالا بود و در عین حال سرعت سرسام آوری داشت.

بنابراین، به طور طبیعی، همه به دنبال مک لارن F1 بودند، اما تعداد زیادی نتوانستند آن را خریداری کنند. این خودروی فوق‌العاده در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۸ به تعداد ۱۰۶ دستگاه تولید شد و علاقه‌مندان را ناامید کرد. همچنین، مک لارن F1 همیشه یک برچسب قیمت بالا و خنده داری داشت که هر کسی نمی توانست آن را بخرد.

نگاهی دقیق تر به مک لارن F1Via 1997

در ابتدا، اکثر مدل های مک لارن F1 بین ۸۰۰۰۰۰ تا ۱ میلیون دلار قیمت داشتند.

با گذشت زمان، این خودروهای کلاسیک گرانتر و گرانتر شدند. بر اساس داده‌هایی که از سال ۲۰۲۱ وجود دارد، گران‌ترین مک‌لارن F1 تاکنون به قیمت ۲۰ میلیون دلار فروخته شدهاست.

همه این قیمت ها این سوال را در ذهن ما به وجود می آورد که آیا ایلان ماسک به خاطر تصادف با خودروی فوق‌العاده ارزشمند خود در سال‌ها پیش پشیمان شده است؟

در پایان بهتر است بدانید که ایلان ماسک دیگر خودروی مانند مک لارن F1 را در اختیار ندارد؛ اما مسلماً این خودرو نمادین ترین خودرو در کلکسیون خودروهای ایلان ماسک بود.

منبع: hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.