چگونه از خودرو در برابر موش‌ ها محافظت کنیم؟

یکی از ترسناک‌ترین مشکلی که ممکن است برای شما پیش بیاید؛ حمله‌ی موش‌ ها به خودرویتان است. موش‌ها می‌توانند با جویدن سیم‌ها و سایر مواد مانند پلاستیک و مواد عایقی، به خودرو آسیب وارد کنند.

به گزارش مسترماشین باز،  علاوه بر موارد فوق، آن‌ها در خودروی شما لانه می سازند و زاد و ولد می‌کنند.

یک تصور اشتباه در بین مردم رواج دارد و آن این است که بیشتر رانندگان فکر می‌کنند مشکلات موش‌ها تنها برای خودروهای قدیمی است. اما طبق عقیده‌ی مکانیک‌ها بیشتر خودروهای جدید دارای پوشش سیمی بر پایه سویا هستند که موش‌ها را به سمت خود جذب می‌کنند.

موش‌ها به دلیل طبیعت دندان‌هایشان همیشه به دنبال چیزهایی برای جویدن هستند. دندان‌های جوندگان به‌طور ناهموار رشد می‌کنند و اگر آن‌ها را تیز نکنند؛ در تغذیه دچار مشکل شده و در نهایت می‌میرند.

چگونه موش‌ها را از خودرو دور نگه داریم؟

پیشگیری بهترین درمان برای مقابله با موش‌ها است. بنابراین، در ابتدا باید یاد بگیرید چگونه از ورود موش به خودرو جلوگیری کنیم؟

نکته‌ی اول: خودرو را در یک پارکینگ بسته پارک کنید:

پارک کردن ماشین در یک گاراژ بسته بهترین راه برای دور نگه داشتن از موش‌ها است. به این دلیل است که کنترل منطقه‌ی کوچک‌تر مانند یک پارکینگ آسان‌تر است.

نکته‌ی دوم: زیر کاپوت را به طور مرتب بررسی کنید:

اغلب زیر کاپوت خودرو را نگاه کنید و به دنبال رد پای موش باشید. این کار را حداقل هر دو هفته یک بار انجام دهید. اگر ردپای موش‌ها را پیدا کردید؛ بهتر است قبل از اینکه به خودرو آسیب وارد کنند؛ آن‌ها را خارج کنید.

نکته‌ی سوم: به حیوان خانگی نزدیک خودرو غذا ندهید:

امروزه بسیاری از افراد دارای حیوانات خانگی هستند. اما اگر به حیوانات خانگی‌تان در نزدیکی پارکینگ و خودرو غذا بدهید؛ ناخودآگاه موش‌ها را به سمت خود جذب می‌کنید.

غذای حیوان خانگی به عنوان طعمه عمل کرده و موش‌ها را به سمت خودروی شما می‌کشاند.

نکته چهارم: خودرو را برای مدت طولانی بلا استفاده نگذارید:

هر چند وقت یکبار با خودروی خود رانندگی کنید تا اگر موش در آن باشد؛ از آن خارج شوند.

یک خودروی که برای مدت طولانی در یک محل پارک شده؛ خانه‌ی ایده آلی برای موش‌ها است. همچنین، اگر در حین رانندگی هستید؛ ممکن است متوجه شوید برخی قسمت‌ها مانند نشانگرها یا بوق شما از کار افتاده است؛ این مشکلات نشانه‌ای از حضور موش در خودروی شما است.

نکته‌ی پنجم: سگ‌ها و گربه‌های خانگی را نزدیک خودرو نگه دارید:

اگر سگ یا گربه خانگی دارید؛ آن‌ها را یک شب در پارکینگ نگه دارید تا موش‌ها را شکار کنند. حتی اگر هیچ کاری انجام ندهند؛ موش‌ها از سگ‌ها و گربه‌ها می‌ترسند و از آن‌ها دور می‌شوند.

نکته‌ی ششم: از توری فلزی برای مسدود کردن استفاده کنید:

موش‌ها در جویدن فلز دچار مشکل می‌شوند. بنابراین، منافذی را که موش می‌توانند از آنجا وارد و خارج شود را مسدود کنید. پیچیدن توری فلزی در لوله‌های تهویه، دور سیم‌ها و شیلنگ‌های لاستیکی یه روش خوب است.

نکته‌ی هفتم: چراغ‌های پارکینگ را روشن نگه دارید: موش‌ها دوست دارند در مناطق تاریک باشند. بنابراین، روشن نگه داشتن چراغ در پارکینگ در طول شب و پارک کردن خودرو در بیرون از خانه در روز ایده خوبی است. همچنین می‌توانید کاپوت را باز بگذارید.

نکته‌ی هشتم: بیشتر رانندگی کنید: حمله و لانه گزینی موش‌ها در وسایل نقلیه‌ای که برای مدت طولانی ثابت و بی تحرک هستند؛ بیشتر دیده شده است.

حال اگر موش‌ها وارد خودرو شده باشند؛ چه باید بکنید؟ در اینجا روش‌هایی برای رهایی از شر موش‌ها در خودرو وجود دارد:

استفاده از تله‌ موش سنتی: در اطراف خودروی خود تله‌ موش بگذارید.

بوی بد: موش‌ها از بوی بد متنفرند. بوهایی مانند فلفل قرمز، موی سگ و گربه، نعناع، ​​ورقه‌های خشک کن لباسشویی، برگ‌های تنباکو و توپ‌های نفتالین برای این کار مناسب است. بسیاری از مردم با قرار دادن توپ‌های پنبه‌ای آغشته به روغن نعناعی در قسمت موتور موش ها را فراری می دهند.

از محصولات فرار دهنده‌ی موش استفاده کنید: امروزه محصولات دافع موش بسیار زیادی در دسترس هستند. اگر به درستی و در مناطق مستعد استفاده شوند؛ واقعاً خود عمل می‌کنند. با این حال، برخی از آن‌ها می‌توانند سمی باشند؛ بنابراین آن را از کودکان دور نگه دارید.

حقایق جالب در مورد موش‌ها:

  • موش‌ها بینایی ضعیفی دارند. بنابراین برای یافتن راه خود کنار دیوار حرکت می‌کنند.
  • موش‌ها بسیار باهوش هستند و می‌توانند روش‌های عجیبی برای ورود به خودرو و ساختن لانه پیدا کنند.
  • موش‌ها به شدت تحت تأثیر بو قرار می‌گیرند. آن‌ها دوست دارند در اطراف محیط‌هایی باشند که بوی غذا در آن می‌پیچد.
  • موش‌ها نور را دوست ندارند و دوست دارند در محیط‌های تاریک زندگی کنند. روشن نگه داشتن چراغ‌های پارکینگ راه خوبی برای جلوگیری از هجوم موش است.
  • موش‌ها دندان‌های بسیار تیزی دارند و به راحتی می‌توانند موادی مانند پلاستیک را بجوند.

آیا تنباکو موش‌ها را فرار می‌دهد؟

موش‌ها از بوی تنباکو متنفرند. نگه داشتن کیسه‌های کوچک تنباکو در محفظه موتور می‌تواند آن‌ها را دور کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. ارغوان می گوید

    پاکت سیگار و آدامس نعنایی رو برده بود زیر صندلی ماشین جویده بود… حتی قوطی فلزی نوشابه و قوطی پلاستیکی روغن ترمز هم جویده بود… دو تا سگ هم دارم که دایم توی حیاط در حال نگهبانی دادن هستن و مسیر عبور و مرورشون از کنار ماشینه… حتی سم ضد انعقادی که براش توی داشبورد گذاشته بودم کامل خورده… سگم رو چند روز پیش بیرون بردم و ماشین پر از موی سگ بود… گذاشتم دو روز توی ماشین بمونه موها، سم هم سه روز بود خورده بود… باز هم بعد از اینکه ماشین رو کامل خالی کردم و جارو کشیدم فرداش فضله موش پیدا شد توی ماشین… نمی دونم چه کنم از دست اینها

    1. احمد می گوید

      به نظرم سویچ رو بده بهش

  2. جواد می گوید

    خخخخخخ برای کامنت دوم بسیار عالی بود

  3. قاتل موشا می گوید

    راه ورود موشا به ماشین از روی لاستیک هست … من چهارتا ورقه فلزی رو با چسب موش آغشته کردم و گذاشتم زیر لاستیک … طوری که موش اگه قراره بره رو لاستیک باید حتما بیاد روی ورقه فلزی …واونجا به چسبا میچسبه و میمیره…. بهترین کار هم داشتن گربه هست که مرگ موشها رو برات فراهم میکنه….

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.