راهنمای خرید خودروی کلاسیک فورد موستانگ ۱۹۶۴-۱۹۶۶

تصور خودرویی زیباتر و دیدنی‌تر از فورد موستانگ در آوریل ۱۹۶۴ سخت است. داستان‌های زیادی در مورد این خودرو به گوش می‌رسد؛ از خوابیدن یک خریدار در فورد موستاگ در نمایشگاه گرفته تا حواس پرتی راننده کامیون از دیدن زیبایی این خودرو و تصادف کردن آن.

به گزارش مسترماشین باز، تقاضا برای این خودرو به حدی بود که تا پایان روز اول، بیش از ۶۰۰۰ دستگاه فروش رفت. موفقیت آن تضمین شده بود.

آیا می‌توانید به خودرویی فکر کنید که در هنگام عرضه چنین غوغایی به پا کرده باشد؟

اگر شک دارید که موستانگ امروزی محبوب‌ترین خودروی کلاسیک است؛ بهتر است با ما همراه باشید.

خودروی کلاسیک فورد موستانگ ۱۹۶۴-۱۹۶۶

فورد موستانگ یکی از کاربردی‌ترین خودروهای کلاسیک، راحت‌ترین و قابل اعتمادترین آن‌ها است.

در اوایل دهه ۱۹۶۰، فورد برای رقابت با مدل‌های جدید خودروسازان رقیب به یک خودروی اسپرت نیاز داشت و سریع‌ترین راه برای انجام آن این بود که زیر بدنه فالکون را کمی تغییر دهند، موتورها و گیربکس‌های Fairlane را وارد کار کند و آن را با یک خودروی جذاب تکمیل کنند.

تولید فورد موستانگ در مارس ۱۹۶۴ آغاز شد و اولین بار در نمایشگاه جهانی نیویورک در ماه آوریل رونمایی شد.

اولین موستانگ‌ها به‌عنوان مدل‌های ½ ۶۴ شناخته می‌شوند، زیرا در آوریل ۱۹۶۴ تولید و در نیمه راه سال ۱۹۶۴ معرفی شدند.

موستانگ‌های ۱/۲ ۶۴ فقط در انواع کوپه و کانورتیبل عرضه شدند، فست‌بک به عنوان مدل سال ۶۵ چند ماه بعد در آگوست ۱۹۶۴ معرفی شد.

مدل های اولیه موتور فورد موستانگ عبارت بودند از یک موتور شش سیلندر ۱۷۰ اینچ مکعبی، یک موتور V8 ویندزور ۲۶۰ اینچ مکعبی اقتصادی، و دو موتور ویندزور V8 289 اینچ مکعبی، تراکم کم با چهار کاربراتور بشکه‌ای و سوپاپ هیدرولیک. و یک “ho-po” با فشرده سازی بالا با کاربراتور چهار بشکه‌ای و بالابرهای مکانیکی.

گزینه‌های گیربکس این خودرو شش شامل سه سرعته و چهار سرعته دستی بود، یک دستی سه سرعته برای ۲۶۰ cu وجود داشت. V8 و چهار سرعته برای ۲۸۹s.

سیستم تعلیق اولیه بود و شامل بازوهای کنترلی بالا و پایین، سیم پیچ و میله ضد غلتک در جلو و فنرهای بیضوی در عقب بود.

فرمان دستی استاندارد بود، اما فرمان برقی یک آپشن اضافه بود.

مانند همه خودروهای آمریکایی آن زمان، لیست طولانی از آپشن ها برای این خودرو وجود داشت که شامل‌تریم، چرخ‌ها، لاستیک‌ها، ترمزها، فرمان برقی بود.

کدهای فورد موستانگ

علاقه مندان به موستانگ باید از کدهایی که بر روی موتور نصب شده آگاهی داشته باشند. این یک حرف، پنجمین رقم VIN خودرو (شماره شناسایی خودرو) است که بر روی محافظ داخلی در سمت چپ محفظه موتور، و روی صفحه گارانتی، که در قسمت پشتی درب سمت چپ است، مهر شده است.

درک این کدها و بررسی آنها بسیار مهم است، زیرا آنها به طور مؤثر ارزش خودرو را تعیین می‌کنند.

خرید خودروی فورد موستانگ

اولین چیزی که در مورد موستانگ باید بدانید این است که این خودروی ۴۰ ساله است و مانند همه خودروهای قدیمی احتمالاً مشکلات زیادی خواهد داشت.

همه ما دوست داریم رویای پیدا کردن یک خوردی دست نخورده به واقعیت تبدیل شود، اما واقعیت این است که اکثر آنها توسط مالکانی که هرگز آنها را کلاسیک تصور نمی‌کردند، به سفرهایی زیادی رفته‌اند.

پش بهتر است به بهترین‌ها امیدوار باشید، اما برای بدترین‌ها آماده باشید. به این ترتیب از چیزهایی که پیدا می‌کنید ناامید نخواهید شد.

موستانگ اولیه مدت‌ها پیش وارد دنیای خودروهای کلاسیک شد، بنابراین بیشتر خودروهای خوب خریداری شده‌اند. خودروهای خوب که مسافت کمی را پیموده‌اند در دسترس هستند؛ اما قیمت‌های بالایی دارند.

اکثر خودروهایی که باقی مانده‌اند، همان‌هایی هستند که زندگی سختی داشته‌اند، احتمالاً تصادف گرده‌اند، توسط مکانیک حیاط پشتی تعمیر شده است، و به طور کلی نادیده گرفته شده است. انتظار مقدار زیادی زنگ زدگی، تعمیرات و … را داشته باشید.

خبر خوب این است که قطعات به راحتی با قیمت‌های کاملاً مناسب در دسترس هستند، بنابراین هر چیزی را می‌توان تعمیر کرد.

هنگام بررسی زنگ زدگی کفپوش ها را بلند کنید و کف را بررسی کنید، احتمال زنگ زدگی کف ها وجود دارد. طبقات عقب مستعد زنگ زدگی هستند، بنابراین آنجا را بررسی کنید، و کف جلوی سمت راست، زیر بخاری خودروهای LHD را بررسی کنید، زیرا اکثر بخاری‌ها نشت می‌کنند و در نهایت زنگ می‌زنند.

سقف را به دقت بررسی کنید تا از نظر زنگ زدگی در داخل و خارج مطمئن شوید.

کف صندوق عقب را نیز بررسی کنید؛ زیرا دچار زنگ‌زدگی می‌شود، و مکان‌های معمولی در پایین درها، پایین محافظ‌های جلو و قسمت‌های عقب را بررسی کنید.

زنگ زدگی، حتی زنگ زدگی زیاد، به این معنی نیست که ماشین قابل تعمیر نیست، اما هر چه زنگ زدگی بیشتر باشد، هزینه تعمیر نیز بیشتر می‌شود.

از نظر مکانیکی موستانگ بسیار قوی است، مشکل فقط مربوط به قدمت و کیلومترهای طی شده است. ویندزور V8 یک موتور کوچک و بسیار سخت است، اما انتظار می‌رود که حفره‌ها، حلقه‌ها و یاتاقان‌های فرسوده داشته باشد. اگر بازسازی نشده است، برای انجام آن برنامه ریزی کنید.

اگر موتور را بازسازی می‌کنید تمام توان خود را برای حفظ موتور اصلی انجام دهید و تعویض موتور آخرین گزینه‌ی شما باشد.

هیچ چیز پیچیده‌ای در مورد ترمز، فرمان یا سیستم تعلیق وجود ندارد. احتمال آسیب این قسمت‌ها بسیار کم است؛ اما در صورت خرابی به راحتی تعمیر می‌شود.

در داخل خودرو، انتظار پلاستیک‌ها شکسته یا گم شده را داشته باشید، اما خبر خوب این است که همه آنها به راحتی از تأمین کنندگان در دسترس هستند.

مشکل موستانگ برق است. انتظار نداشته باشید ابزار و سایر تجهیزات الکتریکی به درستی کار کنند.

سیستم برقی و تبدیل‌ها در حدود ۲۰ سال گذشته نسبت به حالا بسیار متفاوت‌اند و بسیار از این ابزارها یا دیگر تولید نمی‌شوند و یا در دسترس نیستند.

منبع: carsguide

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.