بررسی جامع خودروی لکسوس LC کوپه ۲۰۲۱

شما نمی‌توانید در مورد لکسوس LC کوپه بدون صحبت در مورد ظاهر آن صحبت کنید. به ندرت پیش می‌آید که یک خودروی مفهومی با حداقل تغییرات به تولید برسد؛ اما لکسوس این کار را انجام داده است.

به گزارش مسترماشین باز، در زیر نمای بیرونی خیره کننده‌ی این خودرو، یک کوپه بزرگ تورینگ راحت و مجلل قرار دارد که سرشار از خلاقیت و جزئیات است.

بررسی  خودروی لکسوس LC کوپه ۲۰۲۱

زیر کاپوت LC 500 یک موتور V8 تنفس طبیعی دست ساز قرار دارد که عالی است. حجم ۵٫۰ لیتری آن ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۸ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

عملکرد خودرو تنها به قدرت آن محدود نمی‌شود؛ در حالی که وزن لکسوس LC 500 کمی بیشتر از سایر خودروهای اسپورت هم قیمت خود است؛ اما چسبندگی و هندلینگ بالایی دارد که هر علاقه مندی از آن استقبال می‌کند.

با این حال، خریداران باید بدانند که این خودرو مانند پورشه ۹۱۱ برای پیست مناسب نیست.

تغییرات لکسوس LC کوپه ۲۰۲۱ نسبت به مدل سال قبل آن چیست؟

مهم‌ترین تغییرات لکسوس LC 500 کوپه در مدل سال ۲۰۲۱، تغییراتی است که نمی‌توانید آن را مشاهده کنید.

در ظاهر این خودرو از چرخ‌های ۲۰ اینچی اصلاح‌شده با روکش دارک گرافیت استفاده شده و خودرو دارای دو رنگ جدید، نارنجی کادمیوم و سبز است.

تغییران قابل توجه تر به وزن آن مربوط می‌شود؛ وزن لکسوس LC به لطف اجزای سیستم تعلیق سبک‌تر، ۲۲ پوند کاهش یافته است.

لکسوس همچنین از کنترل‌های الکترونیکی جذاب‌تر و استحکام بیشتر درپوش، تثبیت‌کننده عقب استفاده کرده و سواری نرم‌تری را ارائه داده است.

Active Cornering Assist اضافه شده، جدید است و در کابین، چرم Flare Red جایگزین Rioja Red در مدل ۲۰۲۰ شده است.

همچنین دارای یک سیستم سرگرمی اطلاعاتی به‌روزرسانی شده با Android Auto است.

لکسوس LC 500 یک کوپه زرق و برق دار است که از هر زاویه‌ای توجه شما را به خود جلب می‌کند.

به غیر ازموارد ذکر شده، ظاهر این مدل نسبت به ۲۰۲۰ تغییری نداشته است.

از این رو، مواردی مانند سقف نیمه باز، اسپیندل مشبک بزرگ و چراغ‌های عقب بدون تغییر باقی می‌مانند. رینگ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی و چراغ‌های LED سه پروژکتوری استاندارد نیز وجود دارند. سقف پلاستیکی تقویت شده با فیبر کربن (CFRP) را می‌توان به صورت اختیاری اضافه کرد.

ابعاد

ابعاد LC 500 2021 همانند مدل سال گذشته است به این معنی که طول آن ۱۸۷٫۴ اینچ، فاصله بین دو محور ۱۱۳ اینچ، عرض ۷۵٫۶ اینچ بدون احتساب آینه‌ها و ارتفاع ۵۳ اینچ است.

در مقایسه یک پورشه ۹۱۱ حدود سه اینچ باریکتر است.

امسال، لکسوس دو رنگ جدید را به پالت معرفی کرده است: نارنجی کادمیوم (۵۹۵ دلار) و یک سبز تیره.

هر دو رنگ به‌طور شگفت‌آوری جذاب هستند. رنگ‌های دیگر عبارتند از Ultra White، Liquid Platinum، Atomic Silver، Smoky Granite Mica، Caviar، Obsidian و Nightfall Mica که هزینه اضافی ندارند.

عملکرد کوپه ال سی

موتور ۵٫۰ لیتری V8 تنفس طبیعی LC 500 بدون تغییر باقی مانده و دارای ۴۷۱ اسب بخار و ۳۹۸ پوند فوت گشتاور است. مانند قبل، این کوپه در ۴٫۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۶۸ مایل در ساعت است. این سرعت کم نیست؛ اما به این معنی است که LC 500 به سادگی نمی‌تواند با پورشه ۹۱۱ رقابت کند.

نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و سیستم چهارچرخ محرک وجود ندارد؛ اما از آنجایی که V8 خروجی‌های چشمگیر دارد؛ مشکلی ایجاد نمی‌کند.

کیفیت رانندگی

کیفیت سواری این خودرو به اندازه‌ی خودرویی که سیستم تعلیق محکمی دارد؛ به بی عیب و نقص است.

مصرف سوخت

EPA برای مدل پایه LC 500 کوپه ۱۶/۲۵/۱۹ مایل بر گالن در شهر/بزرگراه/ ترکیبی تخمین می زند که با توجه به اینکه پورشه ۹۱۱، با موتور شش سیلندر توربوشارژ کوچک‌تر، امتیاز ترکیبی ۲۰ را به دست آورده، بد نیست.

mpg در بیشتر خودروهای اسپورت قدرتمند، بر اساس سبک رانندگی شما به طور قابل توجهی متفاوت است. لکسوس دارای یک مخزن بنزین ۲۱٫۷ گالنی است؛ بنابراین وقتی تا لبه پر شود مسافتی حدود ۴۱۲ مایل را طی می‌کند.

فضای داخلی

در فضای داخلی بخش‌هایی از کابین که معمولاً به آن‌ها توجه نمی‌کنید؛ ظاهری مشابه آثار هنری دارند.

ترکیب چرم و تزئینات آلکانترا نیز عالی است و داشبورد بی نظیر است. از نظر فناوری، در حالی که کار با سیستم اطلاعات سرگرمی آن سخت است؛ اما با Android Auto ادغام می‌شود. صندلی‌های جلوی گرم‌کن و تهویه‌شونده نیز استاندارد هستند، و همچنین سیستم برخورد از جلو و کروز کنترل دینامیک را در خود جای داده است.

از نظر فنی، LC 500 چهار نفره است. در واقع، صندلی‌های عقب فقط برای ذخیره‌سازی بار و یا کودکان مفید هستند.

صندلی‌های استاندارد فوق العاده و راحت طراحی شده‌اند. آن‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که شما را در سرعت بالا در جای خود نگه دارند؛ اما به اندازه کافی محدود نیستند. پس از چند ساعت رانندگی، هیچ احساس خستگی نخواهید داشت.

۳۷٫۲ اینچ فضای سر برای یک راننده قدبلند کافی است و درهای عریض ورود و خروج را آسان می‌کنند. مانند کابین خلبان، دید بسیار عالی دارد و کمک می‌کند تا راحت‌تر پارک کنید.

دو ترکیب رنگ اصلی برای کابین LC 500 وجود دارد. چرم کاراملی با تزئینات متالیک ساتن و یک چرم مشکی با تزئینات متالیک ساتن.

با انتخاب تورینگ اختیاری، چرم Circuit Red، محصول جدید امسال را نیز می‌توانید انتخاب کنید.

صرف نظر از اینکه کدام گزینه را انتخاب می‌کنید؛ LC 500 با دقت مونتاژ شده است. اهرم تعویض دنده با روکش چرمی دست دوخت و فرمان روکش چرمی تنها دو مورد از جزئیات این طراحی داخلی عالی هستند.

اطلاعات سرگرمی

سیستم اطلاعات سرگرمی لکسوس LC 500 یکی از ویژگی‌های ناامید کننده آن است. رابط کاربری ضعیف و به خوبی طراحی نشده است.

با اپل کارپلی سازگار است و از آمازون الکسا نیز پشتیبانی می‌شود و در نهایت در سال ۲۰۲۱ شاهد ادغام با Android Auto نیز هستیم.

قابلیت اطمینان LC کوپه

لکسوس LC 500 کوپه ۲۰۲۱ جدید است؛ اما شهرت لکسوس در کیفیت و قابلیت اطمینان بودن خودروهایش باعث شده تا این مدل نیز قابلیت اطمینان بالایی داشته باشد.

ایمنی کوپه ال سی

NHTSA و IIHS هنوز لکسوس LC 500 را بررسی نکرده‌اند؛ زیرا این یک خودروی اسپرت با قیمت بالا و میزان تولید کم است. با این حال، سایر مدل‌های لکسوس مانند IS 300 عملکرد خوبی داشته‌اند.

ویژگی‌های کلیدی ایمنی

هشت ایربگ LC 500 از راننده و سرنشینان محافظت می‌کند و شامل کیسه‌های هوای زانو نیز می‌باشد. مجموعه‌ای از کمک‌های راننده با تکنولوژی بالا شامل دوربین دید عقب، هشدار پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، هشدار خروج از خط، کمک حفظ بین خطوط، کروز کنترل پویا راداری، چراغ‌های جلوی هوشمند، نظارت بر نقاط کور و عقب در این خودرو به کار گرفته شده که ایمنی آن را بالا می‌برد.

آیا لکسوس LC کوپه ۲۰۲۱ بخریم؟ آیا این خودرو ارزش خرید دارد؟

اکنون وارد چهارمین سال از عرضه‌ی مدل LC 500 هستیم و با تغییرات جدید، این خودرو بهتر شده است. LC 500 خودروی خیره کننده‌ای است؛ آنقدر خوب که سیستم اطلاعاتی سرگرمی افتضاح لکسوس مانع از خرید آن نمی‌شود.

پورشه ۹۱۱ رقیبی خوبی برای آن است؛ اما لکسوس LC کوپه مشتریان خودش را دارد و مانند یک خودروی مفهومی است که از یک نمایشگاه خودرو خارج شده است.

علاوه بر این، این خودرو مملو از ویژگی‌هایی است که باعث می‌شود نسبت به رقبایی مانند ۹۱۱ ارزش بیشتری داشته باشد، و جذابیت منحصر به فرد آن باعث شده تا بیشتر از کوپه‌های اسپورت با اندازه‌های مشابه، متمایز شود.

قیمت لکسوس LC کوپه ۲۰۲۱ چقدر است؟

LC 500 در سال ۲۰۲۱، با قیمت پایه‌ی ۹۲۹۵۰ دلار در دسترس است؛ گران است اما کمتر از قیمت پایه ۹۹۲۰۰ دلاری پورشه ۹۱۱ کاررای پایه است. با این حال، با گزینه‌های کافی، قیمت LC 500 می‌تواند به مرز ۱۱۰۰۰۰ دلار نزدیک شود.

مدل‌های کوپه لکسوس LC 2021

علاوه بر LC 500h هیبریدی که به طور جداگانه بررسی خواهد شد؛ فقط یک LC 500 کوپه برای انتخاب وجود دارد.

این خودرو به موتور ۵٫۰ لیتری V8 مجهز است که ۴۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۹۸ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و نیرو را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل خواهد شد.

در طراحی بیرونی، LC 500 دارای چراغ‌های LED سه‌گانه پروژکتور، چرخ‌های ۲۰ اینچی و دستگیره‌هایی دارای فلاش است. کابین با ترکیبی از چرم و آلکانترا ساخته شده است. هر دو صندلی جلو دارای قابلیت تنظیم برقی، گرمکن و تهویه هستند. در کنار یک خوشه ابزار LCD هشت اینچی TFT، یک صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۰٫۳ اینچی نیز وجود دارد که دارای Apple CarPlay و Android Auto است.

سیستم صوتی استاندارد دارای ۱۲ بلندگو با رادیو HD و SiriusXM است. فن‌آوری‌های ایمنی شامل نظارت بر نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، و کمک حفظ حرکت در بین خطوط و هشت کیسه هوای استاندارد است.

ویژگی‌های اضافی در پکیج‌های دیگر

چهار پکیج اصلی برای ارتقاء LC 500 کوپه با تجهیزات اضافی و دینامیک بهبود یافته ارائه شده است که از بسته اسپرت ۲۳۶۰ دلاری با سقف شیشه‌ای آغاز می‌شود که دارای صندلی‌های اسپرت آلکانترا، سقف شیشه‌ای، دیفرانسیل عقب با لغزش محدود Torsen، لنت‌های ترمز عملکردی و چرخ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی است.

طراحی منحصر به فرد پکیج اسپورت با سقف کربنی شامل همان ویژگی‌ها است؛ اما سقف شیشه‌ای با سقف فیبر کربنی جایگزین شده است.

پکیج تورینگ ۲۵۴۰ دلاری مجهز به صندلی‌های جلو چرم نیمه‌آنیلین، سیستم صوتی مارک لوینسون با ۱۳ بلندگو و فرمان گرم‌شونده است.

منبع: carbuzz

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.