رونمایی از ریستوماد آستین هیلی ساخت کاتون

برند جدید لوکس بریتانیایی به نام کاتون، از نسخه به روز شده‌ی و ریستوماد خودروی آستین هیلی رونمایی کرده و قصد دارد ۲۵ دستگاه از آن را به فروش برساند.

به گزارش مسترماشین باز،  کاتون، یک کمپانی خودروسازی بریتانیایی جدید است که قصد دارد از محبوبیت روزافزون خودروهای کلاسیک استفاده کند. این کمپانی  یک نسخه‌ی به روز شده از خودروی  آستین هیلی ۱۰۰ BN1 از اوایل دهه ۱۹۵۰ را معرفی کرده است.

Caton یک نام تجاری است که توسط Envisage Group، یک شرکت مهندسی مستقر در کاونتری ایجاد شده است.

تیم استرافورد، مدیر این شرکت، گفت که ایده ایجاد این کمپانی، پاسخ گویی به نیازهای افرادی است  که مایل به خرید یک ماشین کلاسیک هستند.

رونمایی رسمی Healey by Caton بین ۲۱ تا ۲۳ آوریل در Salon Privé لندن برگزار خواهد شد و تنها ۲۵ نمونه به صورت دستی در کارخانه این برند در کاونتری ساخته خواهد شد که هر کدام با قیمت ۵۰۰۰۰۰ پوند به فروش می‌رسد.

طراحی آستین هیلی بازسازی شده

رویکرد این برند نسبت به بازسازی و نوسازی خودروی هیلی این بوده است که تا حد امکان به خودروی اصلی وفادار بماند.

با این حال در  قسمت طراحی تغییرات جزئی مانند مانند جداسازی و حذف برخی از دستگیره‌های بیرونی انجام شده است.

علاوه بر این، اکنون شیشه جلو برای محافظت بیشتر در برابر باد کمی بالاتر قرار گرفته است، اما هیچ سقفی وجود ندارد. علاوه بر این، سیستم گرمایش یا رادیو نیز تعبیه نشده است.

بازسازی سپرها، ظاهری تمیزتری به این ریستوماد بخشیده است.

چراغ‌های جلو ظاهری قدیمی دارند، اما از فناوری LED بهره می‌برند، در حالی که تمام درزها و مهره‌ها برای ظاهری صاف‌تر حذف شده‌اند.

برای شیک شدن بیشتر طراحی، ریستوماد آستین هیلی  بدون دسته صندوق عقب تولید می‌شود؛ زیرا دسترسی به قسمت بار اکنون با استفاده از یک کلید مدرن انجام می‌شود.

قدرت و عملکرد آستین هیلی بازسازی شده

این خودرو بازسازی شده‌ی Austin-Healey 100 از سری BN1 است که بین مه ۱۹۵۳ و آگوست ۱۹۵۵ ساخته شد و شماره شاسی به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان آستین هیلی ثبت شود.

در قلب این خودرو یک موتور ۳٫۰ لیتری چهار سیلندر قرار دارد که بر اساس یک بلوک اصلی ۲٫۷ لیتری Healey 100 ساخته شده است.

موتور انتخاب شده در این خودرو یک واحد ۴ سیلندر کوچکتر ۲۹۵۴ سی سی است که در اصل برای نسل قبلی آستین هیلی استفاده شده بود.

در این فرایند موتور تحت بازسازی گسترده‌ای قرار می‌گیرد که شامل جداسازی، سبک‌سازی و متعادل‌سازی می‌شود.

همچنین دارای میل لنگ فولادی، یاتاقان ارتقا یافته، پیستون‌های تراکم بالا، میل بادامک مسابقه‌ای، کاربراتورهای H8، ورودی‌های جریان گاز و سیستم اگزوز خروجی جانبی است.

در این بازسازی خودرو به گیربکس پنج سرعته دستی ارتقا یافته متصل می‌شود و که باعث قدرت بهبود یافته ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر است که به Healey by Caton این امکان را می‌دهد که به راحتی از حداکثر سرعت ۱۰۰ مایل در ساعت ماشین اصلی فراتر رود.

این  قدرت ممکن است با استانداردهای امروزی چندان زیاد به نظر نرسد، اما باید اشاره کنیم که این خودرو تنها حدود ۹۲۰ کیلوگرم (۲۰۲۸ پوند) وزن دارد.

در خودروهای اصلی BN1، موتوری که به آستین هیلی نیرو می‌داد، ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کرد.

در زیربدنه، سیستم تعلیق عقب فنر اصلی حفظ شده ؛ در حالی که سیستم تعلیق جلو به یک فنر دوبل و قابل تنظیم ارتقا یافته است. یک شاسی جدید و تقویت‌شده نیز به کار گرفته شده که برای از بین بردن نقاط ضعف شناخته شده در نسخه‌های قبلی است.

در حالی که هیلی های اولیه BN1 مجهز به گیربکس سه سرعته دستی بودند، هیلی  که توسط کاتون ساخته شده به یک موتور پنج سرعته مدرن و میل‌های محرک تقویت شده برای مقابله با قدرت و گشتاور اضافی مجهز شده است.

در داخل خودرو، Healey ساخته‌ی Caton  فضای بیشتری نسبت به نمونه اصلی ارائه می‌کند، اما  سعی دارد ویژگی‌های مدرن را با وفاداری به طراحی قدیمی ارائه دهد.

صندلی‌ها با چرم طبیعی ساخته شده‌اند که به طور خاص عطر دلپذیری دارند.

این شرکت با شرکت Envisage Group برای تولید و پشتیبانی مهندسی، برای استفاده از تجربه شرکت در مورد برندهای OEM و بازسازی خودروهای کلاسیک، شریک شده است.

Caton از امکانات متعدد Envisage از جمله آزمایشگاه‌های فرز، پرینت سه بعدی و رنگ برای ایجاد مدل‌های ماشین استفاده می‌کند و مانند سایر ریستوماد ها گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی را در اختیار مشتری قرار خواهد داد.

بدنه‌ی این خودرو با هر رنگی که مشتری بخواهد رنگ آمیزی می‌شود و و با یک لایه محافظ ضد خوردگی استاندارد OEM پوشانده شده است.

رینگ‌های آلیاژی ۷۲ پره ۱۵ اینچی آلومینیومی Borrani با روکش مشکی با لاستیک‌های میشلین XWX 185/70 VR15  در این خودرو قرار داده شده است.

همانطور که گفتیم سقفی وجود ندارد و شیشه جلویی که کمی بالاتر از نمونه اصلی است.

تیم استرافورد، مدیر گروه Envisage، در مورد همکاری با Caton گفت:

کاتون یک سرمایه گذاری بلند مدت برای ما محسوب می‌شود که برای ایجاد یک برند منحصر به فرد از مهندسی دقیق، ساخت سفارشی و مهارت‌های بریتانیایی استفاده می‌کند تا محصولاتی بی رقیب در حوزه خودرو ایجاد کند.

Caton به عنوان یک برند تخصصی که از مهندسی دقیق الهام گرفته و مستقل خواهد بود. این شرکت محصولات فوق‌العاده انحصاری و با طراحی بریتانیایی را در بخش خودرو و فراتر از آن ارائه خواهد کرد. این برند هیجان‌انگیز نشان می‌دهد که وقتی طراحی و توسعه فنی با خلاقیت‌های لوکس استثنایی به بالاترین سطح ممکن برسد، چه  اتفاقاهای هیجان انگیزی رخ خواهد داد.

همانطور که در ابتدا اشاره شد؛ اگر یک دستگاه آستین-هیلی ۱۰۰ ریستوماد Caton را می‌خواهید، باید سریع وارد عمل شوید. تنها ۲۵ نمونه  از این خودرو تولید می‌شود و تولید آن از ۲۳ آوریل ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

البته این رودسترها ارزان نیستند. با احتساب هزینه‌های کلی ، Healey by Caton تقریباً ۵۱۵۰۰۰ دلار قیمت  دارد.

به طور کلی  بعید است که کسی بیش از نیم میلیون دلار برای یک ریستوماد دست ساز آستین-هیلی خرج کند.

منبع: autoexpress

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.