نقاط ضعف و قوت تویوتا ونزا ۲۰۲۱

اولین نسل تویوتا ونزا در سال ۲۰۱۵ تولید شد؛ پس از آن تویوتا تولید آن را متوقف کرد و هیچ جایگزینی برای آن عرضه نکرد؛ اما در سال ۲۰۲۱، ونزا با مدل تویوتا ونزا ۲۰۲۱ (۲۰۲۱ Toyota Venza) بازگشت.

به گزارش مسترماشین باز، تویوتا ونزا ۲۰۲۱ با طراحی زیبا، یک خودروی هیبریدی است و آماده است تا جای خود را در میان خط تولید کراس اوورها و شاسی بلندهای تویوتا تثیبت کند.

نقد و بررسی تویوتا ونزا ۲۰۲۱

از نظر ابعادی، فاصله بین دو محور ونزا ۲۰۲۱ با RAV4 یکسان دارد، اما طول آن متفاوت است.

ونزا جدید با شاسی بلندهای متوسط دو ردیفه از جمله فورد اج، نیسان مورانو و سوبارو اوت بک رقابت می‌کند.

ونزا دارای دو ردیف صندلی است که ۴۰٫۹ اینچ فضای در جلو و ۳۷٫۸ اینچ در عقب دارد.

ظرفیت بار در پشت صندلی‌های عقب ۲۸٫۷-۲۸٫۸ فوت مکعب است.

ایمنی تویوتا ونزا ۲۰۲۱

ونزا در تست ایمنی IIHS امتیازات ایمنی بالایی کسب کرده است. این خودرو با LED های بهتر در مدل‌های XLE و Limited، یک انتخاب برتر از نظر IIHS 2021 است.

مانند اکثر تویوتاهای جدید، ونزا به صورت استاندارد با Toyota Safety Sense 2.0، مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی فعال عرضه می‌شود.

این سیستم شامل ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی توقف و حرکت، کمک به حرکت در بین خطوط، نوربالای خودکار و کمک به خواندن علائم جاده عرضه می‌شود. نظارت بر نقاط کور و هشدار ترافیک متقابل نیز در تمام‌ تریم ها استاندارد خواهد بود.

اگرچه نسل قبلی این خودرو در کارخانه‌ی تویوتا در کنتاکی ساخته شد؛ اما مدل جدید در کارخانه تاکائوکای این خودروساز در ژاپن مونتاژ می‌شود.

تریم های تویوتا ونزا ۲۰۲۱ (گزینه‌های داخلی و خارجی)

تویوتا ونزا LE 2021

نمای بیرونی: درب بالابر برقی، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی

فضای داخلی و راحتی: سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸٫۰ اینچی. سازگاری با Apple CarPlay، Android Auto و Amazon Alexa. رادیو ماهواره‌ای؛ شش بلندگو; صفحه نمایش ابزار دیجیتالی ۴٫۲ اینچی؛ صندلی راننده برقی هشت جهته

ایمنی: ترمز اضطراری خودکار با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل تطبیقی ​​توقف و حرکت، کمک به حرکت در بین خطوط، نوربالای خودکار، کمک به خواندن علائم جاده، نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک عقب

تویوتا ونزا XLE 2021

نمای بیرونی: چرخ‌های ۱۹ اینچی کرومی

فضای داخلی و راحتی: صفحه نمایش ۷٫۰ اینچی دسته ابزار، کلید مجاورت

تویوتا ونزا لیمیتد ۲۰۲۱

فضای داخلی و راحتی: سیستم اطلاعات سرگرمی صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی، ناوبری یکپارچه، صدای ممتاز با ۹ بلندگو JBL، سیستم دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی برقی چهار جهته سرنشین، صندلی‌های جلو دارای گرمکن و تهویه.

ونزا با سبک و طراحی جدید، فناوری پیشرفته، فضای داخلی درجه یک و پیشرانه هیبریدی در قسمت شاسی‌بلند سایز متوسط قرار می‌گیرد. البته این بزرگ‌ترین SUV در کلاس خود نیست، اما یک گزینه عالی است.

نقاط قوت تویوتا ونزا ۲۰۲۱:

  • فضای داخلی راحت و مجلل
  • مصرف سوخت پایین
  • فناوری ایمنی استاندارد

نقاط ضعف:

  • فضای بار کمتر از RAV4
  • کنترلر‌های حساس به لمس در تریم‌های بالاتر
  • صدای بیش از حد لاستیک

ویژگی‌های خوب و بد در تویوتا ونزای ۲۰۲۱

آنچه دوست داریم: کابین

از فناوری تا طراحی کلی داخلی، کابین ونزا یک پله بالاتر از چیزی است که از تویوتا انتظار داشتیم.

حتی در مدل متوسط ​​XLE، ونزا شبیه یک SUV لوکس است.

کابین آن دارای صندلی‌های چرم نرم با سیستم گرمایشی و تهویه جلو، به‌علاوه یک فرمان گرم‌شونده است.

آنچه دوست نداریم: فضای بار

Toyota-Venza

ونزا علیرغم قرار گرفتن بین RAV4 و هایلندر در خط SUV تویوتا، فضای داخلی کمتری نسبت به برادر کوچکتر خود دارد؛ با توجه به اینکه ونزا به طور کلی بزرگتر از RAV4 است. بخشی از این نقص به دلیل ارتفاع بلندتر آن مربوط می‌شود.

آنچه دوست داریم: مصرف سوخت

ونزا بهترین شاسی‌بلند هیبریدی نیست، اما مصرف سوخت خوبی دارد. ونزا با مصرف بنزین ۴۰/۳۷/۳۹ مایل بر گالن با نرخ EPA در خیابان‌های شهری/بزرگراه/ حالت ترکیبی، یکی از کم مصرف‌ترین شاسی‌بلندهای سایز متوسط ​​دو ردیفه است.

این بدان معناست که نه تنها پول کمتری برای خرید سوخت هزینه می‌کنید، بلکه زمان کمتری در پمپ بنزین‌ها تلف می‌شود

آنچه دوست نداریم: سیستم اطلاعات سرگرمی

در حالی که تویوتا روی سیستم اطلاعات سرگرمی کاملاً جدید خود کار می‌کند؛ ونزا به سیستم قدیمی مجهز است.

صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی آن بزرگ است و در نگاه اول مانند یک سیستم خوب و لوکس به نظر می‌رسد؛ اما به محض کار کردن با آن متوجه می‌شوید وضوح پایین و گرافیک کمی دارد.

صادقانه بگوییم؛ به نظر می‌رسد این سیستم یک دهه پیش طراحی شده است و در مقایسه با سیستم‌های جدیدی که در رقبای Venza دیده‌ایم؛ این سیستم در انتهای جدول قرار دارد.

آنچه دوست داریم: قدرت

عملکرد خوب، شاخصه‌ی اصلی تویوتا ونزا نیست؛ اما با این وجود، تجربه‌ی رانندگی خوبی را ارائه می‌دهد.

موتور الکتریکی گشتاور فوری را به چرخ‌ها می‌رساند و به موتور گازی اجازه می‌دهد با افزایش سرعت، فشار بیشتری ایجاد کند. البته آمار و ارقام آن چشمگیر نیست؛ مثلاً سرعت ۰-۶۰ مایل در ساعت را در ۷٫۱ ثانیه طی می‌کند؛ اما با رانندگی با ونزا در جاده، احساس بهتری دارید و سرعت بالاتری را حس خواهید کرد.

منبع: motortrend

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.