پرفروش‌ترین خودرو برقی در سال ۲۰۱۹

امروزه بسیاری از شرکت‌ها و برندها با هدف کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت به تولید خودروهای برقی روی آورده‌اند. در این مطلب پرفروش‌ترین خودرو برقی در سال ۲۰۱۹ را معرفی می‌کنیم:

۱- تسلا مدل ۳
تسلا مدل ۳ / Tesla Model 3 سدان برقی و ارزان قیمت شرکت تسلا است که طرفداران بسیاری دارد. موتور تسلا مدل ۳ قدرتی معادل ۴۴۴ اسب بخار دارد و شتاب صفر تا صد را در ۳٫۴ ثانیه طی می‌کند. این زمان خیلی سریع‌تر از زمان‌هایی است که برخی از اتومبیل‌های اسپرت با کارایی بالا طی می‌کنند! این سدان لوکس همچنین از یک طراحی هوشمندانه بهره می‌برد که فضای داخلی آن را به حداکثر می‌رساند. تسلا در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، توانست ۶۷ هزار و ۶۵۰ دستگاه مدل ۳ را تحویل مشتریان دهد.

۲- تسلا مدل x
Tesla Model X تنها خودرو شاسی بلند است که در لیست بهترین خودرو برقی بیان شده است. همچنین اولین شاسی بلند برقی بود که در سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد. این خودرو به امکانات متعددی اعم از رانندگی خودکار مجهز است و قیمت بالایی دارد. تسلا مدل x یک کابین جادار با پیکربندی خوب و صندلی‌های راحت ارائه می‌دهد که برای رانندگی‌های طولانی مناسب است. مدل‌های پایین و متوسط تسلا مدل ایکس عملکردی عادی از خود بروز می‌دهند، اما اگر مدل‌های قدرتمند این خودرو را خریداری نمایید، راضی خواهید بود. این خودروی قدرتی برابر ۶۰۰ اسب بخار دارد و شتاب صفر تا صد را در چهار ثانیه طی می‌کند. تسلا مدل x توانست با فروش ۹ هزار دستگاه، در رده‌ی دوم این فهرست قرار بگیرد.

تسلا مدل x

۳- شورولت بولت
شورولت بولت از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متر و مجموعه باتری لیتیوم-یونی ۶۰ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این خودرو که پرفروش‌ترین خودرو برقی در سال ۲۰۱۹ می‌باشد به صورت رسمی در ۶٫۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و محدوده حرکتی رسمی ۳۸۳ کیلومتری دارد. شورولت بولت توانست در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، به فروش ۸,۲۸۱ دستگاهی دست پیدا کند.

۴- تسلا مدل S
مدل S رهبر تمام خودروهای برقی تسلا است. ترکیبی از عملکرد، فناوری پیشرفته و طراحی داخلی و خارجی باعث شده تا این خودرو در لیست ما قرار بگیرد. مدل S دارای یک فضای داخلی زیبا و شیک است و برخلاف برخی از سدان‌ها، می تواند تا ۷ مسافر را در خود جای دهد. تسلا مدل اس قدرتی برابر ۷۶۲ اسب‌بخار دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را در ۲/۴ ثانیه‌ طی می‌کند. تسلا از باتری بالایی برخوردار است و با ظرفیت ۱۰۰ کیلووات ساعت می‌تواند با هر بار شارژ ۵۵۵ کیلومتر را طی کند. در تسلا، نمایشگر مقابل راننده ۱۲.۳ اینچی است و در داشبورد نیز یک نمایشگر بزرگ ۱۷ اینچی نصب شده است. فروش تسلا مدل اس در نیمه‌ی نخست سال، ۷,۲۲۵ دستگاه بود.

۵- Nissan Leaf
نیسان لیف (Leaf) یکی از پرفروش‌ترین خودرو برقی در سال ۲۰۱۹ است که با توجه به بهبود باتری‌اش قادر است مسافت زیادی را طی کند. این خودرو طراحی زیبا و جذابی دارد و فضای داخلی آن بسیار راحت و لوکس است. نیسان لیفت رانندگی آسانی را به ارمغان می‌آورد و به راحتی شارژ می‌شود. فروش این خودرو از آغاز سال ۲۰۱۹ تا نیمه‌ی آن، ۶,۰۰۸ دستگاه بود.

بی ام و i3

۶- بی ام و i3
BMW i3 یک هاچ بک برقی کوچک، مجلل و چهار در است. از نظر عملکرد، بی ام و i3 مدل ۲۰۱۹ از یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۷۰ اسب بخار بهره می‌گیرد و می‌تواند در مدت ۷٫۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. این باتری ولتاژ بالا در کف بدنه بی ام و i3 مدل ۲۰۱۹ نصب شده است. فروش بی‌ام‌و i3 در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، معادل ۲۲۰۷ دستگاه بود.

۷- فولکس‌واگن E-Golf
تولید خودروی الکتریکی E-Golf در سال ۲۰۱۶ با باطری ۲۴٫۲ کیلووات در ساعت تولید شد که دامنه حرکتی ۱۳۳ کیلومتر در هر بار شارژ کامل را داشت. بعدها قدرت باتری فولکس واگن بهبود یافت و به قدرت ۵۵٫۷ کیلووات در ساعت رسید که در هر بار شارژ ۳۲۱ کیلومتر حرکت می‌کرد. این جهشی است که خودرو الکتریکی گلف را هم ردیف خودرو شورولت بولت قرار می‌دهد. در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۹، فولکس‌واگن موفق شد ۱,۸۹۳ دستگاه از این خودرو بفروشد.

منبع: best-selling electric vehicles

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] پیشرفته‌تری نیز ارائه می‌دهند. با این وجود، برای خرید خودروی برقی یا کراس اوور لازم است تا مزایا و معایب آن‌ها را […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.