هوندا یا تویوتا، کدام خودرو قابل اعتمادتر است؟

انتخاب بین خودروهای هوندا یا تویوتا اندکی سخت است؛ زیرا این دو برند تقریباً مشابه هستند. اما ما در این مقاله به تفاوت‌های هوندا و تویوتا می‌پردازیم و به این سؤال که کدام خودرو قابل اعتمادتر است؛ پاسخ می‌دهیم.

به گزارش مسترماشین باز، طی سال‌های گذشته، هم تویوتا و هم هوندا برای ساخت خودروهای قابل اعتماد خود شهرت زیادی به دست آورده‌اند.

هر دو برند عملکرد خوبی دارند و مشتریان همیشه این خودروها را به دوستان خود توصیه می‌کنند.

حال این سؤال مطرح می‌شود؛ کدام برند قابل اعتمادتر است؟

این مقایسه دقیق به رتبه‌بندی، عملکرد و ویژگی‌ها هر دو برند می‌پردازد. ما همچنین برخی از قابل اعتمادترین مدل‌های هر دو برند را بررسی می‌کنیم.

قابلیت اطمینان خودرو چیست؟( کدام خودرو قابل اعتمادتر است؟)

ممکن است اصطلاح “قابلیت اطمینان/ قابل اعتماد بودن” خودرو را شنیده باشید؛ اما اینکه یک وسیله نقلیه قابل اعتماد است به چه معناست؟

به طور کلی، قابلیت اطمینان به مدت زمان رانندگی در شرایط عادی و بدون نیاز به تعمیر خودرو اشاره می‌کند. البته در این دوره باید انتظار تعمیر و نگهداری و سرویس منظم را داشته باشید.

هر چه یک خودرو در دوره طولانی‌تری به سرویس اصلی نیاز نداشته باشد؛ قابل اعتمادتر است.

برای تعیین امتیاز قابلیت اطمینان، بررسی سوابق سرویس‌ها، خرابی‌های مکانیکی و مشکلات الکتریکی گزارش شده توسط مشتریان مهم است.

هوندا در مقابل تویوتا: ارزیابی قابلیت اطمینان

رتبه بندی قابلیت اطمینان

اگر می‌خواهید قابلیت اطمینان خودرو را بدانید؛ باید به دو رهبر موجود در صنعت اعتماد کنید: Consumer Reports و JD Power

مرکز Consumer Reports سالانه از نیم میلیون مالک خودرو نظرسنجی می‌کند تا مدل خودروها را بر اساس قابلیت اطمینان رتبه بندی کنند.

در یک مطالعه در مورد قابلیت اطمینان در سال ۲۰۲۰، تویوتا جایگاه دوم را بعد از مزدا به دست آورد.

با این حال، هوندا در این ارزیابی رتبه پنجم را کسب کرد.

طی پنج سال گذشته، به طور کلی برند تویوتا در مطالعات Consumer Reports عملکرد بهتری داشته است.

در مطالعه ۲۰۱۹ Consumer Reports، تویوتا در رتبه سوم بود؛ در حالی که هوندا در رتبه دوازدهم قرار گرفت.

با نگاهی به بررسی‌های JD Power، نتایج مشابهی خواهید دید.

تویوتا در سال ۲۰۲۰ در رتبه ۵ و هوندا در رتبه‌ی ۱۹ قرار گرفت.

در سال ۲۰۱۹، تویوتا رتبه سوم را به دست آورد؛ در حالی که هوندا در رده نوزدهم قرار داشت.

همچنین یک مطالعه توسط iSeeCars انجام شد که نشان می‌دهد شش خودرو از ده وسیله نقلیه برتر با طول عمر ۲۰۰۰۰۰ مایل یا بیشتر توسط تویوتا ساخته شده‌اند؛ در حالی که هوندا تنها دو مدل در بین ۱۶ خودروی برتر دارد.

عملکرد

تویوتا به دلیل ثبات در جایگاه بهتری در رتبه بندی‌ها قرار دارد.

تویوتا زمان زیادی را صرف ایجاد وسایل نقلیه قابل اعتماد می‌کند و این فاکتور برای آن‌ها در مقابل عملکرد اهمیت بیشتری دارد.

به همین دلیل است تویوتا تغییرات زیادی را در معماری یا پیشرانه خودرو ایجاد نمی‌کند. تویوتا تمایل دارد تا طرح‌های خودرو را به تدریج بهبود بخشد؛ و قابلیت اطمینان خودروهای خود را حفظ کند.

در صورتی که نیمه‌ی خالی لیوان را ببینیم؛ این عدم به روز رسانی باعث می‌شود تویوتا به عنوان یک برند خسته کننده شناخته شود. شما در این خودروها ارتقاء عملکرد زیادی را مشاهده نخواهید کرد؛ اما قابلیت اطمینان زیادی را به دست می‌آورید.

از سوی دیگر، برند هوندا به شدت روی عملکرد متمرکز شده است.

این خودروساز برای مدت طولانی با برند تویوتا از نظر قابلیت اطمینان رقابت می‌کرد؛ با این حال، در سال‌های اخیر نشان داد که این کمپانی بیشتر بر ساخت یک خودروی سواری جذاب و راحت تمرکز کرده است تا قابل اعتماد بودن آن.

به همین دلیل است که گیربکس‌های جدید و موتورهای توربوی که برند هوندا در حال حاضر از آنها استفاده می‌کند نسبت به نسخه‌های قبلی قابلیت اعتماد کمتری دارند.

ویژگی‌ها

علاوه بر این تویوتا به ارائه‌ی ویژگی‌های فناوری جدید در خودروهای خود علاقه دارد؛ اما در این زمینه پیشتاز نیست.

ویژگی‌های نوآورانه‌ای که به تازگی وارد بازار شده‌اند ممکن است سرگرم‌کننده باشند؛ اما به طور کلی ریسک بالایی دارند و ممکن است نمرات منفی از مشتریان دریافت کنند. بنابراین تویوتا روی این قابلیت‌ها آنقدرها هم تمرکز نکرده است.

به عنوان مثال، اندکی پس از عرضه، اندروید اتو و اپل کارپلی به سرعت در مدل‌های هوندا قرار داده شدند؛ با این حال، این اقدام باعث کاهش قابلیت اطمینان این مدل‌ها شد.

تویوتا مسیر ایمن را در پیش گرفت و تا چند سال پس از رفع اشکالات، هیچ یک از این دو فناوری را در خودروهای خود عرضه نکرد.

مطمئن‌ترین مدل‌های تویوتا

با نگاهی به گزارش iSeeCars، چند مدل از خودروهای تویوتا قابلیت اطمینان بیشتری دارند.

برنده‌ی این نبرد، تویوتا لندکروزر است که بیش از ۱۶ درصد از خودروهای این مدل، بیش از ۲۰۰۰۰۰ مایل دوام می‌آورند. با این حال، آمار تویوتا سکویا و تویوتا ۴ رانر نیز قابل توجه است.

بعد از این مدل‌ها، تویوتا آوالون و تویوتا هایلندر هیبریدی وجود دارد. پیکاپ تویوتا توندرا به عنوان تنها مدل شاسی بلند شناخته شده در بین ده خودروی برتر با قابلیت اطمینان بالا قرار گرفته است.

با نگاهی به رده بندی و لیست ۱۶ تایی، تویوتا تاکوما و تویوتا پریوس نیز به عنوان گزینه‌های برتر فهرست شده‌اند.

قابل اطمینان ترین مدل‌های هوندا

ممکن است هوندا در نظرسنجی‌های قابلیت اطمینان به خوبی برند تویوتا عمل نکند؛ اما اگر قصد خرید از این خودروساز را دارید؛ هنوز چند مدل خوب وجود دارد.

در رتبه شماره ۱۱، هوندا Ridgeline قرار گرفته است. این کامیون در رتبه پایین‌تری نسبت به توندرا قرار دارد؛ اما همچنان گزینه‌ای مناسب است. علاوه بر این، مینی ون هوندا اودیسه در این لیست قرار گرفته است. در واقع، این تنها مینی ون این لیست است.

کدام خودرو قابل اطمینان تر است: هوندا یا تویوتا؟

شکی نیست که تویوتا از نظر قابلیت اطمینان بهتر از هوندا است.

با این اوصاف، فشارهای اخیر باعث شده تا تویوتا به ارائه‌ی فناوری های جدید روی آورده و اندکی از قابلیت اطمینان خودروها فاصله بگیرد.

همانطور که تویوتا شروع به پیاده سازی برخی از فناوری‌های جدیدتر می‌کند و هوندا تجهیزاتی را که اخیراً نصب کرده را بهبود می‌بخشد؛ ممکن است طی چند سال آینده شاهد تغییر در رتبه بندی‌ها باشیم.

منبع: mechanicbase

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.