نحوه جلوگیری از خراش خودرو

مطمئنا آخرین اتفاقی که می‌خواهید برای ماشینتان بیفتد (به غیر از مشکلات مکانیکی) خراش روی رنگ است. خراش‌ها ناخوشایند هستند، زیبایی ماشین را خراب می‌کنند و ممکن است شما را به این متهم کنند که از وسایل نقلیه خود مراقبت نمی‌کنید. همانگونه که می‌دانید خط و خش بدنه خودرو از جمله اتفاقاتی است که نمی‌توان از ایجاد آن جلوگیری کرد و تقریبا اکثر مالکان خودرو حتی یک بار هم که شده شاهد خط افتادگی بدنه خودرو خود بوده‌اند. علاوه بر اینکه باید با دقت رانندگی کنید می‌توانید برای جلوگیری از ایجاد خراش در ماشین اقداماتی انجام دهید. اقدامات پیشگیرانه بهترین راه است زیرا از بین بردن خراش‌ها باعث صرف وقت و هزینه خواهد شد. رنگ بدنه خودروی فقط برای زیبایی نیست و وظایف مهم دیگری هم دارد. یکی از آن‌ها محافظت از پنل‌های فلزی بدنه در مقابل خوردگی و پوسیدگی است که به‌سرعت می‌توانند آن‌ها را از بین ببرند.

اقدامات ساده برای جلوگیری از خراش خودرو

خراش‌های روی رنگ ممکن است به زیبایی خودرو آسیب برسانند. به علاوه خراش‌های عمیق می‌توانند به فلز زیر آسیب رسانده و منجر به زنگ زدگی و خوردگی شوند. بنابراین عملی‌ترین کار این است که اقدامی انجام دهید تا احتمال خراشیدن رنگ را به حداقل برسانید.

برخی از روش‌های هوشمند و آسان برای جلوگیری از ایجاد خراش و آسیب وجود دارد. با رعایت این نکات از ماشین و نمای بیرونی آن مراقبت کنید:

با دقت پارک کنید

خودروی خود را در نقطه‌ای پارک کنید که خطر آسیب و خراش کمتر باشد مانند اتومبیل‌هایی که به درستی در یک صف قرار نگرفته‌اند، نزدیک ورودی مغازه، در نزدیکی هر مکانی که عابر پیاده در آن زیاد است. سعی کنید از هر گونه خطر احتمالی دور باشید و محلی را در پارکینگ انتخاب کنید که خطر ایجاد خراش از درب وسایل نقلیه کمتر باشد.

با دقت رانندگی کنید

هنگام رانندگی در جاده مطمئن شوید که خیلی به خودروهای جلویی یا کناری خود نزدیک نباشید. همچنین از کنار شاخه‌های آویزان یا بوته‌های بزرگ کنار جاده عبور نکنید. این موارد می‌توانند به راحتی رنگ وسیله نقلیه را خراب کنند.

جلوگیری از خراش خودرو

ماشین را مرتباً بشویید

نمای بیرونی خودرو دارای سطح براق و همچنین ظریف است. اگر ماشین را به طور منظم نشویید یا این کار را با بی‌احتیاطی انجام دهید می‌توانید به راحتی به بدنه و رنگ خودرو آسیب وارد کنید. از شستشوی اتوماتیک اتومبیل استفاده نکنید زیرا ممکن است نشانه‌های جدیدی در قسمت بیرونی ایجاد کند. شستن خودرو‌ با دست بهترین گزینه است، مراقب نحوه پاک کردن آلودگی‌ها و کثیفی‌ها باشید. از پارچه خشک یا دست خود استفاده نکنید این کار باعث می‌شود که دانه‌های خاک و ماسه‌ها، بدنه خودرو را خراش دهند. ماشین را با شلنگ بشویید و سپس به آرامی با چیزی نرم و ساینده پاک کنید.

از محصولات تمیز کننده باکیفیت استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد خراش روی رنگ خودرو نمی‌توانید از هرگونه محصول تمیز کننده خشن و ساینده استفاده کنید. اگر رنگ اتومبیل مشکی است بسیار احتیاط کنید زیرا کم رنگترین خراش کاملا برجسته به نظر می‌رسد. از مواد تمیز کننده با کیفیت استفاده کنید تا رنگ و بدنه خودرو را خراب نکنند. یک حوله میکروفایبر با کیفیت و بدون سایش قسمت خارجی، آب بیشتری را جذب می‌کند.

موم بزنید

همانطور که کرم ضد آفتاب از پوست شما محافظت می‌کند موم و واکس خودرو از رنگ ماشین محافظت می‌کند. این ماده نه تنها از آسیب اشعه ماورا بنفش بلکه از آب و خاک نیز محافظت می‌کند. دفترچه راهنما را بررسی کنید تا بفهمید چند بار باید موم را به قسمت خارجی بمالید. با استفاده از یک لایه نازک واکس، به‌آرامی و با حرکات دورانی محل پولیش زده را واکس کنید. با یک حوله میکروفیبر یا دستمال پارچه‌ای تمیز بلافاصله لایه بخار مانندی که روی سطح باقی می‌ماند را پاک کنید.

نتیجه
ایجاد لکه و خراش روی رنگ اتومبیل امری اجتناب ناپذیر است، اما با رعایت این نکات می‌توانید از بروز خراش در اتومبیل به طور مکرر جلوگیری کنید. اگر خراش‌ها عمیق یا خیلی بزرگ هستند، از متخصصان کمک بگیرید.

منبع: prevent scratches on car

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.