چگونه کمردرد ناشی از رانندگی را از بین ببریم؟

در اکثر مواقع رانندگی با کمردرد همراه است زیرا ترافیک و رانندگی برای مسافت طولانی هر روز افزایش می‌یابد. نگران کمردرد ناشی از رانندگی هستید؟ در اینجا نحوه جلوگیری از آن آمده است. اینها برخی نکات مربوط به وضعیت رانندگی است که می‌تواند به شما در کاهش کمر درد کمک کند.

آیا کمردرد باعث ناراحتی شما می‌شود؟
آیا هنگام رانندگی کمر درد می‌گیرید؟ اگر جوابتان آری است باید بگوییم شما تنها نیستید بلکه این روزها شکایت رایج اکثر رانندگان است. شاید تعجب کنید ولی بسیاری از رانندگان جدید و جوان هم هنگام رانندگی با کمردرد روبرو می‌شوند. کمردرد ناشی از رانندگی در افرادی اتفاق می‌افتد که مسافت‌های طولانی را برای رسیدن به محل کار خود رانندگی می‌کنند مانند کارمندان بیمارستان، کارمندان پست و…

براساس گزارش‌های اخیر، ۶۰ تا ۷۰ درصد رانندگان ژاپنی غالباً هنگام رانندگی از کمردرد شکایت می‌کنند. ترافیک در اکثر شهرها باعث می‌شود رانندگان خودرو ساعت‌های طولانی را پشت فرمان بگذرانند. درد بیش از حد کمر ممکن است در موارد نادری منجر به مشکلات جدی مانند لغزش دیسک، کاهش استقامت در ایستادن و… شود. از این رو برای کاهش این مشکل باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا در هنگام رانندگی از کمردرد جلوگیری شود.

کمردرد ناشی از رانندگی

نکاتی موثر برای جلوگیری از کمردرد ناشی از رانندگی

در اینجا چند روش برای جلوگیری از کمردرد ناشی از رانندگی آورده شده است.

۱- اطمینان حاصل کنید که صندلی ماشین در وضعیت صحیح قرار گرفته است
ممکن است صندلی ماشین در یک دوره تغییر کرده باشد، بنابراین، یکی از اولین مواردی که باید در نظر داشته باشید اطمینان از تنظیم صندلی ماشین است. به عنوان مثال، برخی از مواردی که می‌توانید به خاطر داشته باشید عبارتند از:

  • زاویه بین قسمت پشت صندلی و پایه صندلی شما تقریباً باید بین ۱۱۰-۱۳۰ درجه باشد. این مانع از سقوط یا رسیدن به جلو بیش از حد خواهد شد.
  • تنظیم صندلی اتومبیل می‌تواند بیش از ۵۰٪ از صدمات را کاهش دهد.

۲- صندلی خود را به جلو حرکت دهید
با حرکت صندلی خود به جلو به فرمان نزدیک‌تر می‌شوید در نتیجه دست و کمر شما راحت‌تر قرار می‌گیرد. این امر مانع از آسیب به کمر می‌شود و مانع از این می‌شود که برای رسیدن به پدال‌ها به پاهای خود فشار وارد کنید. به خاطر داشته باشید که زانوها نباید از باسن شما بالاتر باشند.

۳- فرمان خود را تنظیم کنید
علاوه بر پیدا کردن موقعیت صحیح برای کمر، می‌توانید فرمان خودرو را نیز تنظیم کنید تا از کمر درد خود جلوگیری کنید. امروزه به اکثر رانندگان جدید گفته می‌شود که دست باید در ساعت ۱۰ و ۲ فرمان قرار بگیرد اما، تحقیقات نشان داده است که دست شما باید در ساعت ۹ و ۳ فرمان قرار بگیرد. این به شما امکان می‌دهد تا آرنج‌های خود را بر روی بازوها قرار دهید که می‌تواند به کاهش درد، به خصوص در قسمت فوقانی کمر کمک کند.

کمردرد ناشی از رانندگی

۴- بدن خود را کشش دهید
نشستن در ماشین برای ساعت‌های طولانی می‌تواند باعث بی‌حس شدن عضلات بدن شود. برای جلوگیری از فشار مستمر عضلات، می‌توانید پشت چراغ قرمز یا ترافیک خودرو حرکات کششی انجام دهید. چندین روش کششی برای تمرین در هنگام نشستن در دسترس است. کشش به شل شدن عضلات کمک می‌کند و در نتیجه انعطاف پذیری بیشتری برای رانندگی می‌دهد.

۵- یک کمپرس سرد / گرم در ماشین خود داشته باشید
همیشه بسته به آنچه برای شما مناسب است یک کمپرس سرد یا گرم در ماشین خود داشته باشید. آسیب‌های حاد به کمپرس سرد و آسیب‌های مزمن به کمپرس گرم نیاز دارند. با این وجود، هیچ قانون سخت و سریعی در مورد لوازم مورد نیاز اتومبیل وجود ندارد. می‌توانید با نگه داشتن آنها در پشت خود در صندلی راننده، از هرکدام از این بسته‌ها استفاده کنید. آنها به آرامش عضلات کمک می‌کنند و از این طریق استرس شما کمتر می‌شود. در مدل‌های جدید، خودروها عملکرد صندلی گرمایش خودرو دارند تنها با یک تماس می‌توانید صندلی خود را به راحتی گرم کنید. گرما می‌تواند به آرامش مفاصل و ماهیچه‌ها، کاهش انتقال سیگنال‌های درد به مغز و وارد کردن خون بیشتر به ناحیه کمک کند.

۶- به خودتان استراحت کافی دهید
اگر مجبورید مسافت طولانی رانندگی کنید و ممکن است چند ساعت طول بکشد تا به مقصد برسید، حتما استراحت کافی داشته باشید تا از کمردرد ناشی از رانندگی در امان باشید. امروزه حتی در بزرگراه‌ها نیز ایستگاه‌های زیادی برای استراحت وجود دارد. مصرف مقداری غذا به شما کمک می‌کند تا احساس انرژی و انگیزه کنید. می‌توانید در حدود ۱۵-۲۰ دقیقه راه بروید و استراحت کنید تا پاهای شما کشیده شود.

کمردرد ناشی از رانندگی

۷- ورزش منظم داشته باشید
داشتن یک ورزش منظم به کارهای روزمره یکی از بهترین راه‌های کاهش کمردرد ناشی از رانندگی است. ورزش به تقویت عضلات کمر و آزاد کردن تنش کمک می‌کند. ورزش‌هایی مانند شنا، دویدن و یوگا برای استراحت و کشش انتخاب خوبی است البته برخی از تمرین‌های خاص برای نواحی درد وجود دارد. اقدامات احتیاطی مناسب می‌تواند به ما در رسیدن به تجربه رانندگی سالم کمک کند.

۸- از تسکین درد موقتی استفاده کنید
تسکین موقت درد به شما کمک می‌کند تا کمردرد ناشی از رانندگی را کاهش دهید. این چیزی است که باید هنگام مسافرت یا  رفتن به سر کار در اتومبیل خود داشته باشید. اگر در راه با آن روبرو شوید، فوراً به شما کمک می‌کند.

۹- درد را برطرف کنید
با توجه به اینکه کمردرد واقعاً دردناک است می‌توانید این درد را با گوش دادن به موسیقی، خواندن کتاب و تماشای فیلم دور کنید. همچنین می‌توانید یک کانال موسیقی جدید را امتحان کنید، یک پادکست یا کتاب صوتی را بارگیری کنید.

۱۰- به پزشک مراجعه کنید
اگر کمر دردتان بسیار جدی است بهتر است به يك پزشك مراجعه كنيد. پزشکان بهترین راه حل را برای خلاص شدن کمردرد ناشی از رانندگی ارائه می‌دهند. چند جلسه درمانی به شما کمک می‌کند درد را به طور قطع کاهش دهید. اما افرادی که به مدت طولانی دچار کمردرد می‌شوند ممکن است به هزینه زیادی نیاز داشته باشند.

منبع: prevent back pain driving

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.