جوانب مثبت و‌منفی تعویض سیستم اگزوز

تمام خودروها به یک سیستم اگزوز مجهز هستند که سر و صداها را کنترل می‌کند، در واقع اگزوز یکی از قطعات مهم خودرو است که به طور کلی وظیفه آن انتقال دود حاصل از واکنش‌های شیمیایی داخل سیلندر به خارج از خودرو می‌باشد و این کار را برای بهبود عملکرد موتور و مصرف سوخت انجام می‌دهد. اگر سیستم اگزوز مانند گذشته کار نمی‌کند، وقت آن رسیده است که سیستم اگزوز را تعویض کنید. اما آیا می‌دانید تعویض سیستم اگزوز هم مزایا و هم اشکالاتی خواهد داشت؟

اجازه دهید جوانب مثبت و منفی اصلاحات اگزوز را برای شما معرفی کنیم!

سیستم اگزوز چیست؟

قبل از آشنایی با جوانب مثبت و منفی اگزوز بهتر است اطلاعات خود را در مورد سیستم اگزوز کامل کنید. بنابراین سیستم اگزوز چیست؟

سیستم اگزوز معمولاً برای هدایت گازهای خروجی داخل سیلندر به خارج از خودرو از یک لوله استفاده می‌کند. در واقع اگزوز کل گازهای سوخته را از موتور منتقل می‌کند که البته امروزه ویژگی‌های این قطعه گسترش یافته و وظایف مهم دیگری را هم بر عهده دارد.

جوانب مثبت و منفی اگزوز
شما می‌دانید سیستم اگزوز چیست و چگونه کار می‌کند. بنابراین بیایید در مورد جوانب مثبت و منفی تعویض اگزوز صحبت کنیم.

تعویض سیستم اگزوز

جوانب مثبت تعویض سیستم اگزوز

۱- عملکرد بهتر موتور
سیستم اگزوز یک سیستم اساسی برای موتور است. حالت‌های اگزوز می‌تواند با عملکرد سفارشی سیستم اگزوز، اگزوز ماشین را بهبود بخشد، با این کار به کل موتور اجازه می‌دهد عملکرد بهتری داشته باشد. با این ویژگی مثبت ارتباط بین اگزوز و موتور قابل توضیح است. تعویض اگزوز اجازه می‌دهد برای فرار از گازهای خروجی مسیر سریع‌تر و کارآمدتری وجود داشته باشد. از طرفی موتور خودرو بهتر نفس می‌کشد بنابراین قدرت بیشتری ایجاد می‌کند. عملکرد خوب خودرو به نوبه خود همه چیز را در مورد عملکرد موتور بهبود می‌بخشد: گشتاور، اسب بخار و سر و صدای آن. هنگامی که هوا به راحتی می‌تواند داخل و خارج شود، می‌توان قدرت موتور را به سمت سایر کارکردها سوق داد.

۲- صرفه جویی در مصرف سوخت
هنگامی که سیستم اگزوز دچار مشکل می‌شود، به خصوص اگر دارای نشتی باشد، معمولاً مقدار زیادی سوخت مصرف می‌شود، لذا تعویض اگزوز جدید در صرفه جویی در مصرف سوخت کمک بسیاری می‌کند. اگزوز جدید می‌تواند فشار برگشتی را افزایش دهد که باعث ایجاد گازهایی می‌شود که موتور سخت‌تر کار می‌کند و بر عملکرد آن و افزایش راندمان سوخت تأثیر می‌گذارد، از طرفی مسافت پیموده شده نیز رشد می‌کند.

۳- کاهش گازهای گلخانه‌ای
مایع موجود در سیستم اگزوز که قدیمی نیست یکی از مهمترین عوامل گازهای جوی درگیر در تغییرات آب و هوایی است. حالت‌های اگزوز قطعاً باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا می‌شوند. بنابراین جایگزینی سیستم اگزوز قدیمی با یک سیستم جدید با کارآیی سوخت باعث حفظ محیط‌زیست خواهد شد.

تعویض سیستم اگزوز

۴- افزایش ارزش خودرو
ما نمی‌توانیم انکار کنیم که تعویض سیستم اگزوز جدید باعث می‌شود ماشین شما بهتر به نظر برسد و ارزش ماشین افزایش پیدا کند. موتور با تجهیز یک صدا خفه کن با عملکرد بالا عملاً تمیز و زیبا دیده می‌شود. بنابراین می‌توان اتومبیل شما را در خیابان به عنوان یک وسیله نقلیه با کارایی بالا و پرکاربرد شناسایی کرد.

برای کسی که می‌خواهد ماشین خود را دوباره بفروشد، تعویض سیستم اگزوز سرمایه گذاری خوبی است زیرا باعث افزایش قیمت ماشین می‌شود. برای کسی که صاحب یک ماشین قدیمی است، نصب اگزوز جدید باعث می‌شود که ماشین دوام بیشتری داشته باشد زیرا سیستم اگزوز جدید معمولاً از استیل ضد زنگ ساخته شده است که هرگز به مرور زمان زنگ نمی‌زند، برخلاف سیستم‌های قدیمی‌تر که اغلب به دلیل زنگ زدگی نیاز به تعویض منظم دارند. از طرفی طول عمر سیستم اگزوز بهبود می‌یابد.

جوانب منفی تعویض سیستم اگزوز

۱- قیمت بالا
یکی از بزرگترین اشکال هر خرید بزرگ، برچسب قیمتی آن است، تعویض سیستم اگزوز در مقایسه با سایر قسمت‌های خودرو بسیار گران است. همچنین برای تعویض آن به یک تعمیرکار حرفه‌ای نیاز دارید که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید. اما با توجه به قدرت و عملکرد خوبی که باعث افزایش عملکرد اگزوز می‌شود، بیشتر مردم قبول دارند که این کار ارزش سرمایه گذاری را دارد.

تعویض سیستم اگزوز

۲- زمان طولانی برای نصب
دومین مشکل تعویض سیستم اگزوز این است که نصب آن مدت زیادی طول می‌کشد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، تغییر سیستم اگزوز جدید نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای دارد زیرا کار ساده‌ای نیست و یک اشتباه می‌تواند منجر به خرابی کل خودرو شود.

آیا باید سیستم اگزوز را اصلاح کنید یا نه؟
وقتی در معیار مقایسه قرار بگیریم واضح است که مزایای تعویض سیستم اگزوز از معایب آن بیشتر است. بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام نیاز به تعویض سیستم اگزوز جدید، خطرات احتمالی خودرو را با نگه داشتن اتومبیل با سیستم اگزوز خراب به حداقل برسانید.

علاوه بر این، برای افزایش طول عمر سیستم اگزوز ضروری است که از یک مکانیک قابل اعتماد کمک بگیربد. بنابراین ماشین خود را به یک گاراژ خوب بفرستید تا از بروز هرگونه صدمه جدی جلوگیری کرده و به حفظ خودرو خود کمک کنید. تعویض سیستم اگزوز جدید فواید زیادی به همراه دارد بنابراین دریغ نکنید که خودروی خود را برای کارهای جدی به دست یک مکانیک باتجربه بسپارید.

ارزش نهایی
مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم به ماشین شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشد و همچنین ارزش آن افزایش پیدا کند.

منبع: exhaust mods pros and cons

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.