راهنمای تعویض لاستیک خودرو با دست

لاستیک‌های با کیفیت می‌توانند تجربه رانندگی مطمئنی را تضمین کنند، از طرف دیگر یک لاستیک بی‌کیفیت و ارزان حتی ممکن است هزینه زندگی بسیاری را به همراه داشته باشد.‌ به طور کلی تعویض لاستیک خودرو کار نسبتا ساده‌ای است و یک راننده الزاما باید یک ایده کلی از راهنمای تعویض لاستیک داشته باشد.

داشتن ماشین و دانستن اینکه چگونه لاستیک را با دست تعویض کنید یکدیگر را کامل می‌کنند. این اساسی‌ترین مهارت یک راننده است زیرا پنچر شدن لاستیک بدترین کابوس راننده است خصوصاً در یک روز شلوغ. برای رهایی از این ترس، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم این مهارت را یاد بگیرید. بنابراین، اگر می‌خواهید بخشی از وقت خود را به ما ارائه دهید، به شما اطمینان می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد.

بنابراین اجازه دهید هیچ ثانیه‌ای را هدر ندهیم و درست به آن برسیم:

حتی اگر لاستیک را با دست تعویض می‌کنید، قطعاً به چند ابزار نیاز دارید. انتظار ندارید که پیچ را با دست خود باز کنید مگر نه؟

مواردی که شما نیاز دارید:
جک
آچار چرخ

راهنمای تعویض لاستیک: ۹ مرحله که امروز شما را نجات می‌دهد

در ایالات متحده آمریکا هر ثانیه حدود هفت تایر سوراخ می‌شود. این بدان معنی است که در طول سال حدود ۲۲۰ میلیون تایر پنجره می‌شود. این مطمئناً تعداد کمی نیست. پنج بار سوراخ  شدن لاستیک کمترین دفعاتی است که راننده در تمام زندگی خود تجربه می‌کند. بنابراین ناگفته نماند که شما باید یاد بگیرید چگونه لاستیک را تعویض کنید. بیایید مراحل موفقیت آمیز تعویض تایر را مشاهده کنیم.

راهنمای تعویض لاستیک

مرحله ۱: مکان مناسبی را انتخاب کنید

اگر در جاده هستید و ناگهان لاستیک خودرو پنچر می‌شود، ابتدا باید مکانی امن پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که از ترافیک مداوم جاده در امان هستید. در مسیرهای پر رفت و آمد، حتما چندین متر عقب‌تر از خودرو، علایمی برای جلب توجه دیگر رانندگان قرار دهید. همچنین قبل از شروع، در صورت امکان دستکش کار بپوشید چرا که تعویض لاستیک خودرو با وجود اینکه کار بسیار ساده‌ای است، به راحتی می‌تواند دستها و لباس‌هایتان را سیاه کند.

مرحله ۲: ترمز دستی را فشار دهید

بعد از اینکه ماشین خود را در مکانی امن قرار دادید، مطمئن شوید که ترمز دستی خود را کشیده‌اید. فرقی نمی‌کند اتومبیل شما در سطح هم سطح باشد، باید اطمینان حاصل کنید که ماشین شما هنگام کار روی آن شروع به حرکت نمی‌کند. پس از توقف ترمز دستی (ترمز پارک) خودرو را کاملا درگیر کرده و خودرو را در دنده قرار دهید (خودروهای اتوماتیک در حالت P).

مرحله ۳: غلتیدن ماشین را متوقف کنید

به منظور جلوگیری از غلتیدن ماشین، می‌توانید از هر چیز سنگینی مانند یک سنگ بزرگ یا آجر استفاده کنید. می‌توانید آنها را جلوی لاستیک‌ها قرار دهید.

مرحله ۴: جک را قرار دهید

اکنون که همه چیز ایمن است، وقت آن است که جک و تایر اضافی خود را بیرون بیاورید. سپس، باید جک خودرو را در محل استاندارد قرار دهید. برای پیدا کردن موقعیت مناسب جک به دفترچه راهنمای مالک مراجعه نمایید. مکان خاصی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید جک خود را تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که جک شما با قسمت فلزی قاب اتومبیل تماس گرفته است. می‌بینید که قرار دادن جک در جای اشتباه می‌تواند برای قاب ماشین بسیار خطرناک باشد. ممکن است هنگام بلند کردن آن، قسمت پلاستیکی اتومبیل ترک بخورد. برای بیشتر اتومبیل‌های مدرن، یک قسمت مشخص کوچک پشت چرخ وجود دارد. آنجاست که باید جک قرار داده شود. اگر جک را درست قرار داده‌اید، اکنون باید جک خود را تا نقطه پشتیبانی بالا ببرید. آن را بلند کنید تا جایی که ببینید ماشین را لمس می‌کند. اطمینان حاصل کنید که کاملاً در پایین و عمود بر زمین قرار گرفته باشد.

مرحله ۵: پیچ‌های چرخ را شل کنید

اکثر رینگ‌ها دارای hubcap هستند. برای بیرون آوردن چرخ از ماشین، باید آن را بردارید. حالا باید آچار چرخ فابریک خودرو یا نمونه‌های استاندارد را بگیرید و مهره‌ها را شل کنید. آچار چرخ فابریک خودرو را روی پیچ‌ها بچسبانید و آچار را به سمت راست یا خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. مطمئن شوید که پیچ‌های چرخ را کاملا جدا نکرده‌اید، فقط به اندازه‌ای شل کنید که بتوان بعد از جک زدن به راحتی آن‌ها را جدا کرد.

راهنمای تعویض لاستیک

مرحله ۶: ماشین را بلند کنید

وقت آن است که لاستیک خود را خارج کنید. بنابراین جک را آنقدر بالا ببرید تا چرخ پنچر شده کاملا از سطح زمین جدا شود. اطمینان حاصل کنید که آن را به اندازه کافی بلند کرده‌اید تا بتوانید لاستیک فرسوده را خارج کنید. حفظ ثبات خودرو بسیار حیاتی است. اگر ماشین شما بی‌ثبات باشد می تواند برای ماشین و برای شما خطرناک باشد. با این حال، اگر هرگونه بی‌ثباتی در خودرو مشاهده کردید، فقط جک خود را پایین بیاورید و به مشکل رسیدگی کنید. اتومبیل خود را بیش از حد بلند نکنید زیرا می‌تواند باعث بی‌ثباتی آن شود.

مرحله ۷: چرخ را بردارید

مهره‌های لاستیک را که در مراحل پیش تا حدودی باز کرده بودید را به طور کامل باز کنید و به این ترتیب لاستیک را از سر جای خود خارج کنید. دقت داشته باشید که مهره‌ها را از همان سمتی که باز کرده‌اید، دوباره سر جای خود باید ببندید.

مرحله ۸: تایر یدکی را قرار دهید

حالا شما باید تایر اضافی خود را روی توپی چرخ قرار دهید. به یاد داشته باشید که لاستیک اضافی خود را با ربات‌های چرخ در جای خود قرار دهید و سپس مهره‌ها را ببندید. برای بستن پیچ‌ها آنها را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بپیچانید. ابتدا پیچ‌ها را با دست بچرخانید تا به طور صحیح بسته شوند، سپس هر پیچ چرخ را با آچار سفت کنید تا در جای خود محکم قرار بگیرند. مطمئن شوید که راهنمای تعویض لاستیک را مرحله به مرجله طی می‌کنید وگرنه ممکن است زندگی خود را در جاده به خطر بیندازید. همچنین فراموش نکنید که مهره‌ها را به اندازه درست محکم کنید. خیلی از زور استفاده نکنید چون ممکن است باعث خراب شدن جک یا خراب شدن لاستیک شود.

مرحله ۹: ماشین را روی زمین قرار دهید

در آخر، لاستیک جدید و کل ماشین را به آرامی روی زمین قرار دهید. در این مرحله، آچار چرخ را دوباره از بخش قلاب مانند خود به جک متصل کرده و در جهت برعکس بچرخانید تا جک پایین بیاید. همچنین، در صورت لزوم، پس از قرارگیری ماشین روی زمین با استفاده از آچار چرخ و کمک گرفتن از پای خود، مهره‌ها را سر جای خود محکم کنید اکنون لاستیک‌های خود را کاملاً عوض کرده‌اید.

نتیجه
یادگیری نحوه تعویض لاستیک با دست می‌تواند به شما در چالش برانگیزترین شرایط کمک کند. این باید اولین مهارتی باشد که بعد از رانندگی یاد می‌گیرید. بنابراین امروز سعی کردیم به شما کمک کنیم این مهارت را یاد بگیرید. بدون شک، می‌توانید با راهنمای تعویض لاستیک اولین تایر را با موفقیت تعویض کنید. اکنون هرگز نگران تعویض لاستیک در یک زمان ناخوشایند نخواهید بود.

منبع: change a tire by hand

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] بیشتر بخوانید: راهنمای تعویض لاستیک خودرو با دست […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.