تویوتا GT86 در مقابل سوبارو BRZ: کدام خودرو بهتر است؟

خودروهای تویوتا GT86 و سوبارو BRZ ممکن است در نگاه اول و برای افراد مبتدی یکسان به نظر برسند؛ اما این خودروها تفاوت‌هایی دارند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

به گزارش مسترماشین باز؛ حقیقت این است که این خودروها در واقع یک خودرو مشابه با اندکی تغییرات هستند. بنابراین کدام خودرو برای خرید بهتر است؟

بزرگ‌ترین تفاوت بین تویوتا GT86 و سوبارو BRZ تفاوت در طراحی بیرونی آن‌ها است. تویوتا GT86 ظاهری اسپورت‌تر دارد. همچنین تفاوت‌هایی بین عملکرد سیستم تعلیق این دو خودرو وجود دارد.

در اینجا لیست تفاوت‌های تویوتا GT86 و سوبارو BRZ مورد بررسی قرار گرفته است.

از نظر قیمت

اگر به دنبال خرید خودروی دست دوم سوبارو BRZ یا تویوتا GT86 هستید؛ تفاوت قیمتی زیادی بین آنها وجود ندارد. BRZ اندکی ارزان‌تر است؛ البته این قیمت بسته به اینکه در کجا زندگی می‌کنید؛ متفاوت است.

قیمت یک مدل BRZ 2022 از ۳۱ هزار دلار شروع می‌شود؛ در حالی که قیمت یک تویوتا GT86 جدید مدل ۲۰۲۲ از ۳۰ هزار دلار شروع می‌شود.

سپس قیمت خودرو بسته به آپشن هایی که دارند؛ متفاوت است.

از نظر طراحی و نمای بیرونی

در نگاه اول متوجه خواهید شد که بیشتر ویژگی‌های بصری این دو خودرو به جز نمای جلو یکسان است.

تویوتا GT86 با جلوپنجره به سبک لانه زنبوری، چراغ‌های مه شکن زاویه‌دار و چراغ‌های LED برجسته در نور روز ظاهری اسپرت‌تر دارد.

سوبارو BRZ دارای قسمت جلویی ملایم‌تر با جلوپنجره U شکل و با لبه‌ی مشکی است.

طراحی داخلی

در فضای داخلی هر دو خودرو از امکانات مدرن استفاده شده است.

در فضای داخلی این دو خودروی سوبارو و تویوتا از چرم و سایر مواد نرم پلاستیکی استفاده شده است.

از نظر فضا و چیدمان صندلی‌ها، GT86 و BRZ کاملاً مشابه هستند.

BRZ از نظر لوکس بودن یک قدم جلوتر از GT86 است؛ زیرا دارای صندلی‌های مجلل با بافت آلکانترا است. اما تویوتا GT86 از روکش پارچه‌ای برای صندلی‌هایش استفاده کرده است.

داشبورد هر دو خودروها با جدیدترین فناوری‌ها پر شده است. رادیو ماهواره‌ای، اتصال بلوتوث برای موسیقی و تماس تلفنی، دوربین عقب پارک و سیستم صوتی جامع با ۸ بلندگو در هر دو خودرو تعبیه شده است.

همچنین یک صفحه نمایش LCD در BRZ و GT86 قرار داده شده است. البته صفحه نمایش در BRZ کوچک‌تر و ۶٫۲ اینچی است؛ در حالی که در تویوتا GT86 یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی نصب شده است.

متأسفانه، هیچ یک از خودروها دارای فناوری Android Auto یا Apple CarPlay نیستند.

عملکرد

تویوتا GT86 و سوبارو BRZ به عنوان خودروهای اسپورت طبقه بندی می‌شوند؛ بنابراین طبیعتا خودروهای سرعتی هستند.

هر دو خودرو از عملکرد موتور مشابهی دارند؛ اما عملکرد سیستم تعلیق BRZ نسبت به تویوتا ۸۶ برتری جزئی دارد.

هر دو خودرو دارای یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هستند که برای تولید ۲۰۵ اسب بخار یا ۲۰۰ اسب بخار به یک گیربکس شش سرعته دستی یا اتوماتیک متصل می‌شود. به لطف سیستم تعلیق اسپرت، نیرو مستقیماً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

تویوتا به خریداران این امکان را می‌دهد که آپشن توسعه مسابقات تویوتا (TRD) را انتخاب کنند که هندلینگ خودروی تویوتا GT86 را بهبود می‌بخشد.

از سوی دیگر، سوبارو کنترل بهتری دارد. ترمزهای آن نیز برای کمک به توقف ناگهانی خودرو در مواقع اضطراری عملکرد فوق العاده ای دارد.

مصرف سوخت

با توجه به مشخصات موتور مشابه ، هر دو خودرو از نظر مصرف سوخت یکسان هستند. با این حال، سوبارو به دلیل سیستم تعلیق بهتر توانسته است بازده سوخت بیشتری داشته باشد.

اگر به دنبال رانندگی در شهر هستید؛ هر دو خودروی GT86 یا BRZ گزینه‌ی خوبی هستند. با این حال، اگر به دنبال رانندگی در بزرگراه هستید؛ BRZ گزینه مناسب‌تری است. اگرچه تفاوت بسیار اندک است؛ اما در طولانی مدت تفاوت ایجاد می‌کند.

  • مصرف سوخت BRZ دستی : ۲۱ مایل بر گالن در خیابان های شهری و ۲۹ مایل بر گالن در بزرگراه
  • مصرف سوخت تویوتا GT86 دستی : ۲۱ مایل بر گالن در خیابان های  شهری و  ۲۸ مایل بر گالن در بزرگراه.

 

نتیجه گیری

در نهایت این دو خودرو تفاوت‌های بسیار جزئی با یکدیگر دارند که بیشتر این تفاوت‌ها در طراحی بیرونی، جزئیات داخلی و سیستم تعلیق است.

بنابراین از آنجایی که بیشتر مشخصات آن‌ها یکسان است؛ انتخاب یک خودرو از بین این دو گزینه، تا میزان زیادی به شما و علایقتان بستگی دارد.

البته خودروی سوبارو BRZ به دلیل مصرف سوخت بهتر و قیمت اولیه پایین‌تر، انتخاب بهتری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.