بررسی کیا اسپورتیج S 2022

کیا اسپورتیج ۲۰۲۲ از نظر طراحی بیرونی و عملکرد، یک شاسی بلند سایز متوسط جسورانه است؛ حال مدل اسپورتیج S 2022 با ویژگی بهتر جایگزین آن شده است.

به گزارش مسترماشین باز، کیا اسپورتیج S 2022 بزرگ‌تر، جسورتر و هوشمندتر، حتی با گیربکس دستی نیز طرفداران زیادی دارد.

سیستم تعلیق استرالیایی، فضای داخلی بزرگتر و تجهیزات چشمگیر، اسپورتیج جدید را به جایگزینی قانع کننده برای رهبران بازار مانند تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 تبدیل کرده است.

حتی در ابتدایی‌ترین شکل خود ، یعنی  با گیربکس دستی، اسپورتیج جدید یک SUV عالی با امکانات خوب است.

این خودرو با قیمت پایه‌ی ۳۲۴۴۵ دلار به فروش می‌رسد و شما با ۲۰۰۰ دلار اضافی می‌توانید یک مدل با گیربکس خودکار و ویژگی‌های بیشتر تهیه کنید.

ارزش بالای کیا اسپورتیج اس ۲۰۲۲

کیا اسپورتیج اس ۲۰۲۲ نمایانگر دوران بلوغ این برند کره‌ای است؛ یک شاسی بلند سایز متوسط ​​که احتمالاً خریداران خودروهای جدید را جذب خواهد کرد و دارای مشتریان وفاداری خواهد بود.

مدل دستی کیا اسپورتیج S ارزش پولی بالایی دارد.

این خودرو به صورت استاندارد دارای صفحه نمایش لمسی مرکزی ۸٫۰ اینچی با سازگاری با Apple CarPlay/Android Auto بی‌سیم، دوربین معکوس و سنسورهای پارک عقب، چراغ‌های LED جلو، DRL و چراغ‌های عقب و رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی مجهز شده است.

اما هیچ کلید هوشمند مجاورتی برای این خودرو درنظر گرفته نشده است؛ بنابراین برای باز کردن درها باید کلید را به صورت دستی وارد کنید، همین امر در مورد راه اندازی موتور نیز صادق می‌کند : بدون دکمه استارت فشاری.

به نوعی این یک سفر نوستالژیک به گذشته است؛ اما ممکن است برای برخی بسیار آزاردهنده باشد.

رنگ سفید شفاف این خودرو بدون قیمت اضافی در دسترس است؛ اما برای خرید رنگ‌های خاکستری، قرمز، آبی و مشکی ، ۵۲۰ دلار به قیمت اضافه می‌شود.

فقط یک‌تریم داخلی ارائه می‌شود و آن  رنگ مشکی است.

فناوری بیشتر در مدل گیربکس خودکار

همانطور که در ابتدا گفتیم مدل گیربکس شش سرعته خودکار، ۲۰۰۰ دلار گران‌تر است؛ اما دارای کروز کنترل تطبیقی ​​با عملکرد توقف و حرکت، نور بالا تطبیقی، جلوگیری از برخورد در نقطه کور، جلوگیری از برخورد متقابل از عقب و ترمز پارک الکترونیکی خودکار اتست.

نسخه‌های دستی دارای بسیاری از ویژگی‌های ایمنی به صورت استاندارد هستند؛ مانند هفت کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار (AEB) با تشخیص وسیله نقلیه، دوچرخه‌سوار و عابر پیاده، همراه با ترمز  در تقاطع، سیستم هشدار خروج ایمن ، کمک به حرکت در سربالایی و حتی دنبال کردن خطوط خیابان و کمک به رانندگی در بین خطوط است.

پورت‌های USB صندلی‌های عقب در مدل استاندارد وجود ندارد و در زمان نگارش اسپورتیج رتبه‌بندی ایمنی ANCAP اعلام نشده بود. اما همه‌ی مدل‌های  کیا اسپورتیج S با اپل کارپلی بی‌سیم و اندروید اتو بی‌سیم عرضه می شوند.

از نظر بازده سوخت، ارزیابی یک هفته‌ای نشان داد که  شاسی‌بلند سایز متوسط ​​ دارای مصرف سوختی معادل ۱۱٫۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. برخلاف ادعای کمپانی که عدد ۷٫۷ لیتر در صد کیلومتر را گزارش کرده است.

بزرگ‌تر اما متعادل‌تر

این خودرو بزرگ و جادار، راحت و مطمئن است و از این نظر نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشته است.

فضای زیادی برای سرنشینان جلو و عقب وجود دارد و علی‌رغم چرخ یدکی با اندازه کامل که در زیر صندوق عقب پنهان شده، فضای بار ۵۴۳ لیتر است.

این خودرو  فضای کافی برای قرار دادن یک کالسکه تاشو، دوچرخه و چند کیسه خرید را دارد.

وقتی صندلی‌های عقب را صاف می‌کنید؛ حجم صندوق به ۱۸۲۹ لیتر افزایش می‌یابد، و امکانات رفاهی صندوق عقب با قلاب‌های کیف، سوکت ۱۲ ولت و حتی پوشش مناسب برای بار بسیار عالی است.

علیرغم افزایش طول، عرض و ارتفاع سایز این خودرو فقط ۱۵۰ میلی متر از کیا سورنتو فاصله دارد.

فرمان فوق‌العاده سبک باعث می‌شود تا  حرکت و مانور در حین پارک کردن خودرو آسان‌تر شود.

سیستم تعلیق به اندازه‌ای خوب است که سرنشینان ضربه‌های بزرگ به لاستیک‌ها، چه از جاده‌های نامناسب و چه سرعت گیرها را حس نخواهند کرد.

این یک SUV جذاب به دلیل گیربکس دستی و همچنین به دلیل سیستم تعلیق و فرمان کالیبره شده استرالیایی برای چرخش در حومه شهر هم مناسب است.

بر خلاف تیونینگ غیر معمول کره‌ای؛ نسخه‌های استرالیایی این SUV کنترل بدنه خوبی دارند.

کلام آخر:

شاسی‌بلندهای سایز متوسط ​​شش سرعته دستی یک نژاد کمیاب است که تعداد کمی از برندهای خودروسازی زحمت ارائه آن‌ها را به خود می‌دهند. اما اینجا جایی است که کیا اسپورتیج S 2022  می‌درخشد.

اگرچه این کیا اسپورتیج سطح پایه مقرون به صرفه، ایمن، مجهز است؛ اما تنها بخش کوچکی از خریداران مدل شش سرعته دستی را انتخاب می‌کنند.

مدل دنده اتوماتیک با ۲۰۰۰ دلار بیشتر و با ویژگی‌های اضافی و ایمنی بهبود یافته طرفداران بیشتری دارد.

  • قیمت: ۳۲۴۴۵ دلار
  • موتور: ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی
  • خروجی: ۱۱۵ کیلووات/۱۹۲ نیوتن متر
  • گیربکس: شش سرعته دستی اتوماتیک
  • مصرف سوخت: ۷٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (ADR ترکیبی)
  • میزان تولید دی اکسید کربن: ۱۷۵ : گرم در کیلومتر (ADR ترکیبی)
  • رتبه ایمنی: TBC

منبع: carsales

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.