آموزش چسباندن آینه بغل خودرو با چسب

آینه‌ بغل خودرو با استفاده از چسب کارخانه به قاب آن وصل می‌شود؛ ممکن است این چسب در اثر گرما، سرما و لرزش، خراب شده و آینه شل شود. در این مقاله مراحل اتصال مجدد آینه با چسب آموزش داده شده است.

به گزارش مسترماشین باز، آینه بغل خودرو در حین رانندگی بسیار کاربردی است؛ زیرا با استفاده از آن دید واضح‌تری از اطراف خودرو به دست می‌آورید و به شما این امکان را می‌دهد که هنگام تغییر لاین یا خارج شدن از ترافیک بهتر عمل کنید.

اگر آینه شل شود یا آسیب ببیند؛ شما می‌توانید با استفاده از چسب دوباره آن را بچسبانید.

بعد از تمیز کردن محل مورد نظر، از مقداری چسب با کیفیت استفاده کنید. چالش مهم، قرار دادن آینه در جای مناسب است؛ زیرا بعد از چسباندن، تغییر محل آن کار دشواری است. بعد از چسباندن آینده، حداقل تا ۲۴ ساعت آن را در جای خود فیکس کنید.

علت آسیب دیدن آینه بغل خودرو

آسیب رساندن به آینه بغل خودرو هرگز عمدی نیست؛ بلکه به علت شرایط است. یک سناریوی زمانی است که شما دچار تصادف می‌شوید و این مشکل بیشتر در تقاطع‌ها رخ می‌دهد.

یکی دیگر از دلایل آسیب آینه بغل، زمانی است که می‌خواهید خودروی خود را از یک پارکینگ کوچک خارج کنید. در این صورت ممکن است به دلیل کمبود فضا، آینه بغل خودرو با یک مانع و یا دیوار برخورد کرده و بشکند.

در برخی موارد ممکن است آینه بغل در حین شستن خودرو آسیب ببیند.

چه چسبی برای چسباندن آینه بغل خودرو مناسب است؟

بهترین چسب برای این کار بستگی به نوع آینه و خودرو شما دارد.

به پشت قاب آینه بغل نگاه کنید تا متوجه شوید از چه موادی ساخته شده است.

چسب اپوکسی در بیشتر موارد انتخاب خوبی است و در برابر ضربه نیز مقاوم است. می‌توانید از اپوکسی برای چسباندن پلاستیک سفت و یا فلز استفاده کنید.

برخی از کارشناسان پیشنهاد می‌دهند از چسب سیلیکونی مخصوص خودرو استفاده کنید.

چسب سیلیکونی می‌تواند به عنوان یک درزگیر عمل کرده و در عین حال الاستیک باقی بماند. سیلیکون در برابر شرایط آب و هوایی و رطوبت مقاوم است و عمر طولانی دارد.

آموزش چسباندن آینه بغل خودرو با چسب

محل مورد نظر را تمیز کنید

قبل از نصب آینه، باید هر گونه ذرات یا قطعات شکسته را از قاب جدا کنید. ممکن است برای برداشتن قطعات کوچک‌تر به یک پیچ گوشتی سر صاف نیاز داشته باشید. به هیچ عنوان از انگشتان خود برای جدا کردن قطعات شکسته استفاده نکنید.

هنگامی که تمام آشغال‌ها را پاک کردید؛ از یک پارچه بدون پرز برای تمیز کردن گرد و غبار استفاده کنید. هر چه قدر سطح تمیزتر باشد؛ چسب با قدرت بیشتری به آن می‌چسبد.

چسب بزنید

به آرامی مقداری چسب پشت آینه قرار دهید. چسب را به فاصله‌ی یک اینچ داخل‌تر از لبه‌های قاب استعمال کنید تا از لبه‌ها به بیرون نریزد؛ مراقب باشید و از چسب زیادی استفاده نکنید.

در حالی که چسب را در محل مورد نظر قرار دادید؛ آینه را روی محفظه قرار داده و آن را برای یک دقیقه نگه دارید. خیلی محکم فشار ندهید. سپس آینه را به آرامی تمیز کنید تا باقی ماننده چسب روی سطح آینه پاک شود.

آینه را فیکس کنید

از مقداری نوار چسب استفاده کرده و آینه را محکم فیکس کنید. آینه را حداقل ۲۴ ساعت در جای خود فیکس نگه دارید و اجازه دهید چسب کاملاً خشک شود.

در این بازه‌ی زمانی از تمیز کردن آینه با هر گونه مواد شیمیایی خودداری کنید.

نکته مهم: انتخاب سایز مناسب آینه

اولین چیزی که هنگام تعویض آینه بغل با آینه جدید باید در نظر گرفته شود؛ ابعاد آینه است.

آینه‌های عقب و آینه‌های جانبی در هر مدل خودرویی متفاوت و با اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود. بنابراین قبل از خرید آینه جدید، ابعاد آن را از نمایندگی سؤال کنید.

منابع: mechanicbase و motorbeast

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.