نکات کلیدی برای خرید باتری خودرو

باتری خودرو یکی از مهمترین اجزای خودرو است که وظیفه تامین انرژی و نیروی لازم برای روشن‌شدن، جرقه‌زدن استارت موتور و سیستم روشنایی خودرو را برعهده دارد. در واقع باتری اتومبیل دلیل اصلی عملکرد خودرو محسوب می‌شود و در واقع مولدی است که انرژی الکترونیکی مورد نیاز ماشین را فراهم می‌کند. هر باتری اتومبیل با مدت زمان محدودی همراه است اما سرویس دهی و نگهداری به موقع می‌تواند به افزایش عمر آن کمک کند. به طور کلی میانگین طول عمر باتری ماشین با کیفیت خوب، ۱/۵ تا ۲ سال است. عواملی مثل گرما و لرزش مضاعف عمر مفید باتری را کاهش می‌دهد. اگر باتری کاملاً فرسوده، خراب شده یا قادر به شارژ مجدد نیست، وقت آن رسیده است که باتری خودرو را با یک باتری جدید جایگزین کنید. امروزه باتری‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را انتخاب کنید. اما موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از انتخاب باتری به آنها توجه کنید. برای به دست آوردن بینش و درک بیشتر در مورد خرید باتری خودرو موارد زیر را در نظر بگیرید:

برای خرید باتری خودرو چه اصولی را رعایت کنیم:

نکته ۱: برای خودروی خود باتری مناسبی را انتخاب کنید

همه ما می‌دانیم که هر خودرویی به نوع خاصی از باتری نیاز دارد. هر وسیله نقلیه به میزان انرژی و باتری متفاوتی نیاز دارد. بنابراین، باید راهنمای تعمیر و نگهداری وسیله نقلیه خود را بررسی کنید تا بدانید چه نوع باتری برای ماشین شما مناسب است.

  • اگر دفترچه راهنمای خودرو را گم کردید باید ماشین خود را به یک تعمیرگاه ببرید و از مکانیک بخواهید نوع باتری ماشین را مشخص کند.
  • از آنجا که آب و هوا تأثیر زیادی در نحوه کار باتری خودرو دارد شما باید یک باتری مناسب برای شرایط آب و هوایی محلی خود را انتخاب کنید. باتری‌های هوای سرد معمولاً دارای برچسب “N” یا “North” هستند و باتری‌های هوای گرم ممکن است دارای برچسب “S” یا “South” باشند.
  • اگر راننده آفرود هستید بهتر است نوعی باتری را انتخاب کنید که برای ارتعاشات مناسب باشد.
خرید باتری خودرو
نکته ۲: یک باتری بدون تعمیر و نگهداری را انتخاب کنید

امروزه با پیشرفت فن‌آوری، اکثر باتری‌های خودرو بدون تعمیر و نگهداری هستند و به توجه خاصی نیاز ندارند. اما، هنوز برخی از باتری‌های خودرو به مراقبت و نگهداری نیاز دارند و باید هر چند وقت یکبار مورد بررسی قرار بگیرند. بنابراین برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی در آینده، بهتر است باتری بدون تعمیر و نگهداری را خریداری کنید.

نکته ۳: نوعی باتری را خریداری کنید که اعتبار خوبی دارد

خرید باتری‌هایی که ضمانت نامه طولانی دارند یک انتخاب هوشمندانه است زیرا این باتری توسط علاقه مندان به اتومبیل و جوامع مصرف کننده تست می‌شود. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مطالب و گزارش‌های مصرف کننده در سایت‌های تجاری را بخوانید تا در مورد باتری مورد نظر یا انواع دیگر باتری اطلاعاتی را کسب کنید. افراد غالباً باتری‌های خودرو را بر اساس قدرت و طول عمرشان بررسی می‌کنند. به راحتی می‌توانید با خواندن نظرات افراد بررسی کنید که بهترین باتری برای خودروی شما چه نوع باتری است.

نکته ۴: از خرید باتری‌های قدیمی خودداری کنید

باتری‌ها حتی وقتی با دقت آنها را نگهداری می‌کنیم نیز قدرت خود را از دست می‌دهند. بنابراین، همیشه باید کالای جدیدی را خریداری کنید که طی ۶ ماه گذشته تولید شده باشد تا مطمئن شوید باتری خریداری شده بهترین باتری خودرو در آن زمان است. در برخی باتری‌های خودرو، کدی وجود دارد که به شما در تعیین تاریخ باتری کمک می‌کند به عنوان مثال حرف “A” مخفف ژانویه است، حرف “B” مخفف فوریه و غیره است.

خرید باتری خودرو

نکته ۵: به اندازه باتری توجه کنید

باتری‌های خودرو به گروه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که طول، عرض و ارتفاع باتری را نشان می‌دهند. با چک کردن کتابچه راهنمای خودرو یا مشورت با مکانیک خود و سپس مقایسه بین باتری‌های ماشین می‌توانید اندازه باتری مورد نیاز خود را پیدا کنید. سایز مناسب باتری آنهایی هستند که کاملاً در سینی باتری قرار می‌گیرند و از آسیب در اثر لرزش جلوگیری می‌کنند.

نکته ۶: نوع و موقعیت پایانه‌ها را در نظر بگیرید

موقعیت ترمینال مثبت روی قطبیت خودرو تأثیر می‌گذارد و در صورت تماس ترمینال مثبت با پوسته فلزی خودرو احتمال کوتاه شدن وجود دارد. بنابراین بررسی اینکه پایانه مثبت بسته به نوع اتومبیل در سمت چپ یا چپ واقع شده است بسیار مهم است.

منبع: buying a car battery

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.