راهکارهای کلیدی برای کاهش هزینه‌های خودرو

در شرایط کنونی زندگی بدون وسیله نقلیه سخت و غیرقابل تحمل است و امروزه اکثر خانواده‌ها دارای یک خودروی شخصی هستند. یک خودرو در طول سال هزینه‌هایی را روی دست مالکش می‌گذارد؛ یک سری از این هزینه‌ها مانند هزینه بنزین خودرو عمدتا بستگی به میزان استفاده از خودرو دارد ولی برخی هزینه‌ها نتیجه رسیدگی نکردن به امور فنی خودرو می‌باشند. در این مطلب چند راهکار کلیدی برای کاهش هزینه‌های خودرو را بیان می‌کنیم:

لاستیک‌های اقتصادی بخرید
در حالی که خرید وسایل ارزان قیمت کمی وسوسه انگیز است اما ممکن است در طولانی مدت یک اشتباه بزرگ باشد. آزمایشات نشان می‌دهد که لاستیک‌های ارزان قیمت نه تنها تأثیر منفی بر روی کارکرد خودرو دارند بلکه ممکن است باعث کاهش مصرف سوخت شوند و نیاز به تعویض بیشتری داشته باشند. درجه بندی “A” به این معنی است که لاستیک کیفیت خوبی دارد، در حالی که درجه G بدترین عملکرد را دارد در نتیجه باعث افزایش انتشار CO2 و مصرف سوخت می‌شود.

هنگام راه اندازی ماشین، گاز را فشار ندهید
امروزه هر خودرویی به یک موتور مجهز است که روند شروع اتومبیل را تنظیم می‌کند. چند سال پیش، برای به کار انداختن ماشین باید کمی از گاز استفاده می‌کردیم اما دیگر لازم نیست این کار را انجام دهید. بنابراین با انجام این کار سوخت اضافی را هدر ندهید و موتور خودرو را در معرض آسیب قرار ندهید بلکه ماشین بدون پدال گاز هم به راحتی روشن می‌شود.

در هوای سرد به آرامی رانندگی کنید
میزان کارایی خودروها در هوای سرد کاهش می‌یابد؛ بنابراین اگر در این شرایط سرعت رانندگی خود را افزایش دهید در هدر رفتن سوخت نقش مهمی ایفا می‌کنید و همچنین موتور را با سرعت بیشتری فرسوده می‌کنید. بهتر است در این شرایط با خودروی خود همدردی کنید و با سرعت آهسته رانندگی کنید.

کاهش هزینه‌های خودرو

فشار لاستیک را بررسی کنید
این بررسی ساده می‌تواند شما را از خطر بزرگی نجات دهد. تنظیم باد لاستیک خودرو می‌تواند در کاهش مصرف سوخت و همچنین سالم ماندن جلوبندی بسیار موثر باشد. فشار باد صحیح را می‌توانید روی لاستیک خودرو پیدا کنید یا اینکه به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید. هميشه سعی کنید فشار باد را در مواقعی چک کنید که لاسـتیک خنک است. بعد از یک رانندگی سنگین یا بعد از طی یک مسیر طولانی دمای لاستیک بالا رفته و در نتیجه فشار هم بالا می‌رود.

از جایگاه‌های سوخت مناسب استفاده کنید
سعی کنید هنگام سوخت گیری از جایگاه‌های سوخت استانداد و مناسب استفاده نمایید. بعضی جایگاه‌های سوخت دارای نازل‌های قدیمی و یا حتی بدون قطع کن اتوماتیک هستند که این امر سبب انتقال بخارات به داخل باک بنزین می‌شود. حتی الامکان سعی کنید از جایگاه‌های سوخت جدید و استاندارد در منطقه خود سوخت گیری کنید.

قطعات خودرو را خودتان بخرید
سعی کنید قطعات مورد نیاز خودرو را خودتان تهیه کنید. شما می‌توانید این قطعات را به صورت آنلاین خریداری کنید یا از یک فرد معتمد آن را تهیه کنید. این به طور بالقوه می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های خودرو شود.

وزن اضافه حمل نکنید
با خود بار غیرضروری حمل نکنید؛ به طور متوسط هر ۵۰ کیلوگرم میزان مصرف سوخت شما را ۲٪ افزایش می‌دهد. خالی کردن بار باعث صرفه جویی در هزینه‌های خودرو خواهد شد که رانندگی راحت‌تر و مطمئن‌تری را به ارمغان خواهد آورد.

کاهش هزینه‌های خودرو

باک بنزین را بیش از حد پر نکنید
اگر قصد دارید که با پر کردن باک تعداد دفعات مراجعه به پمپ بنزین را کاهش دهید، مراقب باشید که باک را بیش از حد پر نکنید. پر کردن بیش از حد باک بنزین می‌تواند منجر به افزایش وزن ماشین شود که این امر به نوبه خود باعث مصرف سوخت بیشتر می‌شود.

سرویس دوره‌ای را به طور منظم انجام دهید
اولین و درست‌ترین راهکار برای کنترل سلامتی خودرو سرویس دوره‌ای به موقع آن می‌باشد. استفاده از مواد و کالاهای مرغوب اثربخشی بالایی در سلامتی خودرو به ارمغان می‌آورند. به یاد داشته باشید هزینه‌هایی که برای سرویس دوره‌ای صرف می‌نمایید، تضمینی برای سلامتی خودروی شما می‌باشد.

فیلترها را به موقع تعویض کنید
فیلترهای خودرو در سلامت و ایمنی وسیله نقلیه نقش مهمی دارند. تعویض به موقع فیلتر روغن، فیلتر بنزین، فیلتر کابین و فیلتر هوا تا حد قابل توجهی ایمنی اتومبیل را کنترل می‌کند و در کاهش هزینه‌های خودرو نقش مهمی دارد.

منبع: save money as a driver

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] روش‌های بسیاری در صرفه‌جویی هزینه‌های خودرو و کاهش مصرف سوخت وجود دارد، اما موثرترین روش، کاهش […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.