سرعت مناسب برای مصرف بهینه سوخت

آلودگی هوا معضلی است که بسیاری از کشورها با آن روبرو هستند و متاسفانه تعداد زیادی از افراد به دلیل آن جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین باید با چند راهکار کلیدی میزان آلودگی هوا را کاهش داد. میزان سوختی که خودرو می‌سوزاند می‌تواند تا حد زیادی به آلوده شدن محیط منجر شود اما با حفظ سرعت مناسب علاوه بر مصرف بهینه سوخت مطمئناً می‌توانید تغییر زیادی در آلودگی هوا ایجاد کنید. ادامه مطلب را بخوانید تا متوجه شوید که چگونه سرعت خودرو می‌تواند در رسیدن به هدف بزرگتر، یعنی پس انداز سوخت برابر با راندمان سوخت به شما کمک کند.

چه چیزی می‌تواند سرعت مناسب برای مصرف بهینه سوخت باشد؟

خرید خودروی کارآمد برای کاهش مصرف سوخت کافی نیست بلکه برای ارتقاء راندمان سوخت باید از سرعت مناسب رانندگی استفاده کرد. مطالعات حاکی از این واقعیت است که با تغییر در سبک رانندگی می‌توان بهره‌وری سوخت را به میزان قابل توجهی تا حدود ۳۰٪ افزایش داد. در اینجا چند توصیه خوب در مورد سرعت رانندگی برای کمک به شما در صرفه‌جویی هزینه‌های سوخت و همچنین محیط زیست وجود دارد.

۱- در زمین صاف
برای بیشتر اتومبیل‌های موجود در بازار سرعت ۵۵ مایل در ساعت یا ۹۰ کیلومتر در ساعت سرعت ایده‌آلی برای پس انداز سوخت است البته ممکن است سرعت خودرو را تا حدود ۶۰ مایل در ساعت افزایش دهید بدون اینکه به مصرف سوخت اضافه کنید. بطور کلی به محض عبور از علامت ۶۰ مایل در ساعت مصرف سوخت شروع به افزایش می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که به ازای هر ۵ مایل در ساعت بیش از حد مجاز، قیمت قابل توجهی برای مصرف سوخت پرداخت می‌کنید. شاید تعجب کنید که چرا این اتفاق می‌افتد اما جواب این سوال ساده است هنگامی که خودرو با سرعت بالایی حرکت می‌کند مقاومت در برابر باد را تجربه می‌کند و چرخ های خودرو نیز با مقاومت روبرو می‌شوند. این وضعیت به نوبه خود منجر به مصرف بیش از حد سوخت و در نتیجه راندمان کمتر می‌شود.

مصرف بهینه سوخت

۲- در زمین‌های پر از دست‌‌انداز
هنگامی که جاده پر پیچ و خم و خشن است، اغلب خودرو تمایل به سرعت و کاهش سرعت دارد. در واقع این مرحله بدترین کاری است که شما برای دستیابی به اقتصاد سوخت می‌توانید انجام دهید. در صورت داشتن ویژگی “کنترل کروز” در اتومبیل، شرایط بهتر می‌شوند. هنگام مسافرت در جاده‌های پر پیچ و خم، سرعت ایده‌آل باید ۱۵-۲۰ مایل در ساعت حفظ شود، چنین قدم کوچکی می‌تواند به میزان قابل توجهی در پس انداز سوخت کمک کند.

۳- ثابت و مداوم
هنگامی که سرعت ثابت خود را در طول راه حفظ می‌کنید، مطمئناً بازده سوخت را تا حد زیادی افزایش می‌دهید. حتی تغییر جزئی یا افزایش سرعت می‌تواند بر روی مصرف سوخت تأثیر بگذارد. توصیه می‌شود در طول سفر سرعت ثابت خود را حفظ کنید. وقتی این کار را انجام دهید، چه در بالای تپه و چه در یک جاده دشتی سفر کنید می‌توانید به طور طبیعی مصرف سوخت را کاهش دهید، چنین عملی در بهبود راندمان سوخت کمک بیشتری می‌کند.

۴- نتایج مطالعه
بر اساس تحقیقات صورت گرفته یک اتومبیل به طور متوسط در سرعت ۵۵ مایل در ساعت کارآمد است. لحظه‌ای که یک خودرو علامت ۶o مایل در ساعت را لمس کند، بازده سوخت ۳٪ کاهش می‌یابد. هرچه سرعت بیشتر شود حدود ۶۵ مایل در ساعت، بازده سوخت ۸٪ کاهش می‌یابد. مشخص است که علامت ۸۰ مایل در ساعت آستانه‌ای است که ماشین شما کمترین کارایی را دارد. به میزان ۲۸٪ راندمان کمتر در ۸۰ مایل در ساعت ضبط می‌شود که رقم خیلی خوب نیست.

نتیجه
روش‌های بسیاری در صرفه‌جویی هزینه‌های خودرو و کاهش مصرف سوخت وجود دارد، اما موثرترین روش، کاهش مصرف بنزین است. البته دقت داشته باشید که میزان مصرف بهینه سوخت خودرو گذشته از آنکه رابطه مستقیمی با رفتار معمول ما ‌هنگام رانندگی با خودرو دارد، به سلامت خودرو و اجزای آن نیز وابسته است.

منبع: ideal car speed for fuel economy

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. […] با فشار مطلوب تایرها تفاوت زیادی در مصرف بهینه سوخت خودرو دارد. کاهش فشار لاستیک به معنای افزایش سطح تماس […]

  2. […] و نادرست مصرف سوخت کمتر در صورت استفاده از دنده خلاص در سرازیری‌ها باعث شده که […]

  3. […] غلط و نادرست مصرف سوخت کمتر در صورت استفاده از دنده خلاص در سرازیری‌ها باعث شده که […]

  4. […] سرعت مناسب برای مصرف بهینه سوخت […]

  5. […] از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا از نقاط فروش خودروهای هیبریدی است. […]

  6. […] بیشتر بخوانید: سرعت مناسب برای مصرف بهینه سوخت […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.