دلایل خاموش شدن خودرو بعد از چند ثانیه

لحظه‌ی استارت خودرو حساس‌ترین لحظه است. اگر خودرو شما مشکلی داشته باشد؛ ممکن است بعد از روشن شدن به سرعت خاموش شود.

به گزارش مستر ماشین باز، هیچ چیز آزاردهنده‌تر از خودرویی نیست که بعد از چند ثانیه استارت، به طور کامل خاموش می‌شود. این مشکل کاملاً رایج است و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد؛ علاوه بر این راه‌حل‌های آسانی برای آن وجود دارد.

در این مقاله، به ۱۰ دلیل رایج که باعث می‌شود خودرو شما بلافاصله بعد از روشن شدن، خاموش شود می‌پردازیم.

رایج‌ترین دلیلی که باعث می‌شود یک خودرو روشن شده و بلافاصله خاموش شود؛ نرسیدن سوخت به موتور است. همچنین ممکن است در ایموبلایزر مشکلی وجود داشته باشد.

مشکل کمبود سوخت اغلب به دلیل گرفتگی فیلتر بنزین است.

۱۰ علتی که خودرو شما بلافاصله بعد از روشن شدن، خاموش می‌شود:

کمبود سوخت

شایع‌ترین دلیلی که خودرو روشن و سپس خاموش می‌شود؛ کمبود سوخت در موتور است. ممکن است اندکی سوخت در ریل سوخت وجود داشته باشد که کمک می‌کند خودرو روشن شود؛ اما فشار و جریان سوخت کافی نست و بعد از چند ثانیه خودرو خاموش می‌شود.

سیستم هشدار ضد سرقت

دومین مورد، مشکل در ایموبلایزر یا سیستم هشدار ضد سرقت است. هنگامی که سیستم ضد سرقت فعال می‌شود؛ خودرو هیچ جریان برقی را به پمپ نمی‌فرستد؛ بنابراین خودرو ممکن است چند ثانیه روشن شده و سپس خاموش شود.

اگر سیستم دزدگیر فابریک است؛ باید یک نشانگر روی داشبورد وجود داشته باشد. اگر اینطور نیست سعی کنید خودرو خود را قفل و باز کنید و دوباره امتحان کنید.

اگر یک دزدگیر ضد سرقت دارید؛ ممکن است در واقع مشکلی در خود دزدگیر وجود داشته باشد و یا ریموت خراب باشد.

فیلتر سوخت کثیف

همانطور که قبلاً گفتیم؛ اگر خودرو پس از روشن شدن خاموش شود؛ ممکن است مشکل کمبود سوخت باشد. فیلتر سوخت یک مشکل رایج است که باعث کاهش فشار سوخت می‌شود.

فیلتر بنزین باید بعد از یک بازه‌ی زمانی که به مدل ماشین شما بستگی دارد تعویض شود. اگر مدت طولانی است که آن تعویض نکرده‌اید؛ ممکن است مسدود شده باشد.

تعویض فیلترهای سوخت بسیار آسان است و هزینه زیادی ندارد.

دریچه کنترل خراب

وظیفه‌ی سوپاپ کنترل، ثابت نگه داشتن دور آرام خودرو است. ماشین‌های جدیدتر دور آرام را با دریچه گاز کنترل می‌کنند. اغلب این شیر کنترل می‌تواند کثیف شود و این امر باعث می‌شود که دور آرام به درستی کار نکند. می‌توان این دریچه را تمیز کرده و یا در صورت نیاز تعویض شود.

نشت خلاء

نشتی‌های خلاء اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند. این کار چه با استفاده از یک دستگاه EVAP یا فقط گوش دادن، نشتی قائل تشخیص است، زیرا اغلب باعث ایجاد صدای بلند می‌شود.

شمع‌های معیوب

موتور احتراقی با مشتعل کردن مخلوط هوا و سوخت کار می‌کند. در این میان شمع‌ها جرقه را ایجاد می‌کنند. پیستون‌ها به سمت بالا و پایین حرکت می‌کنند که منجر به حرکت میل لنگ و محور چرخ می‌شود.

اگر شمع‌ها معیوب باشند؛ سیستم احتراق از کار می افتد و خودرو از حرکت باز می‌ایستد.

مشکل در انژکتور سوخت

سوخت تحت فشار بالا با کمک انژکتورهای سوخت به داخل محفظه احتراق تزریق می‌شود. وظیفه انژکتورهای سوخت تنظیم عملیات است؛ بنابراین مقدار دقیق سوخت مورد نیاز وارد محفظه احتراق می‌شود. در صورت مشکل در این بخش، سوخت مورد نیاز در دسترس قرار نمی‌گیرد.

سوئیچ احتراق معیوب

اگر سوئیچ شما آسیب دیده باشد؛ ممکن است خودرو روشن شده و پس از چند ثانیه کاملاً خاموش شود. اگر سوئیچ شما خراب است؛ باید کنتاکت های سوئیچ را از نظر سایشی بررسی کنید.

شیر EGR معیوب

اگر دریچه EGR باز بماند؛ ممکن است هوای زیادی وارد منیفولد ورودی شود. این امر می‌تواند خودرو را روشن کرده اما بعد از چند ثانیه خاموش کند.

واحد کنترل موتور (ECU)

ECU یک سیستم کامپیوتری است که عملکردهای مختلف موتور از جمله سیستم سوخت را کنترل می‌کند. از آنجایی که وسیله نقلیه برای حرکت به سوخت نیاز دارد؛ هرگونه نقص ECU باعث توقف خودرو پس از استارت می‌شود.

ECU اجزای موتور را از طریق یک سری سنسور کنترل می‌کند. با گذشت زمان، سنسورها معیوب می‌شوند و اطلاعات اشتباهی را به ECU منتقل می‌کنند. در این صورت باید خودروی خود را به تعمیرگاه ببرید.

بیشتر بخوانید: پنج دلیل خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو

منبع: mechanicbase

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.