بررسی خودروی مرسدس AMG GT سری بلک مدل ۲۰۲۱

این خودروی مرسدس AMG GT سری بلک ۲۰۲۱، دارای موتور توربو دوقلو V-8 و قدرت بالایی است و صداهای فوق‌العاده‌ای تولید می‌کند، علاوه بر این طراحی و ظاهر زیبایی دارد.

به گزارش مسترماشین باز، البته تجربه رانندگی با آن به اندازه ۹۱۱ نیست، و کابین ممکن است باعث ایجاد تنگناهراسی یا کلاستروفوبیا شود.

بررسی اجمالی مرسدس AMG GT سری بلک مدل ۲۰۲۱

بدنه خیره کننده مرسدس AMG GT سری بلک بدون شک توجه شما را جلب خواهد کرد، اما این خودرو چیزی بیش از ظاهر و چهره زیبا دارد.

GT یک خودروی اسپرت با کارایی بالا است. این پاسخ مرسدس به پورشه ۹۱۱  است.

GT که در نقاط مختلف ارائه می‌شود، دارای یک توربو دوقلو V-8 است. اگرچه این AMG به اندازه رقیب اصلی خود پورشه برای رانندگی عالی نیست، اما فوق العاده است. کسانی که گرند تورهای شیک‌تر را ترجیح می‌دهند GT 523 اسب بخاری و GT C 550 اسب بخاری را انتخاب خواهند کرد و کسانی که تمایلات اسپرت تری دارند به سمت GT R و GT R Pro با ۵۷۷ اسب بخار جذب می‌شوند.

اکثر مدل‌ها در اشکال کوپه و روادستر در دسترس هستند، اما مدل‌های Pro متمرکز بر پیست و سری بلک ۷۲۰ اسب بخاری دارای سقف سخت هستند.

ارتقا در مدل ۲۰۲۱:

برای سال ۲۰۲۱، AMG به GT ویژگی‌های استاندارد جدید، قدرت بیشتر و نسخه مخفیانه ارائه می‌دهد.

با ۵۴ اسب بخار اضافی و ۲۹ پوند فوت گشتاور بیشتر، موتور GT اکنون ۵۲۳ پونی و ۴۹۴ پوند فوت تولید می‌کند.

زمان‌های شتاب و حداکثر سرعت تخمینی نیز افزایش می‌یابد، با زمان ادعایی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳٫۷ ثانیه (دو دهم سریع‌تر از قبل) و حداکثر سرعت ۱۹۴ مایل در ساعت برای کوپه و ۱۹۳ مایل در ساعت برای مدل رودستر.

بدنه هر دو مدل به صورت استاندارد با باتری استارت لیتیوم یونی، حالت Race drive، سیستم تعلیق اسپرت AMG Ride Control با دمپرهای تطبیقی، دیفرانسیل عقب الکترونیکی با لغزش محدود، و سیستم ترمز با روتورهای آهنی و کالیپرهای آلومینیومی قرمز رنگ عرضه می‌شوند.

قیمت کوپه به طور قابل توجهی کمتر از رودستر است. با انتخاب مجموعه‌ای از چرخ‌های ۱۹ اینچی جلو و ۲۰ اینچی عقب و یکی از گزینه‌های چرمی ناپا برای کابین، کابین GT لوکس‌تر می‌شود. در نهایت صندلی‌های جلو دارای تهویه، ورودی غیرفعال هندزفری و سیستم صوتی Burmester با ۱۰ بلندگو است.

موتور، گیربکس و عملکرد

هر مرسدس AMG GT سری بلک دارای یک توربو دوقلو ۴٫۰ لیتری V-8 و هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه است، اما بسته به اینکه کدام مدل را انتخاب کنید، موتور دست ساز سطح خروجی متفاوتی را ارائه می‌دهد.

این پیشرانه در مدل پایه GT 523 اسب بخار تولید می‌کند که به صورت استاندارد با دمپرهای تطبیقی ​​و دیفرانسیل عقب با لغزش محدود عرضه می‌شود. مرسدس هیچ تغییری در موتورهای GT C و GT R 2021 ارائه نکرده، اما در مدل قبلی، آن‌ها به ترتیب ۵۵۰ و ۵۷۷ اسب بخار قدرت داشتند.

آخرین رودستر GT C که تست شد بسیار سریع بود و می‌توان صدای اگزوز AMG را به خوبی شنید. همچنین GT R رودستر اسپورت‌تر و کوپه GT R Pro نیز تست شدند. اولی به اندازه برخی از رقبای خود سریع نیست، اما  دارای سواری غیرعادی و هیجان انگیز است.

Pro برای انجام رانندگی روزانه مناسب نیست، اما پیشرفت‌های بی شمار آن نسبت به R باعث می‌شود رانندگی در پیست مسابقه سریع‌تر و سرگرم کننده تر شود.

سری جدید بلک به عنوان کوپه GT نهایی ظاهر می‌شود. این مدل اساساً یک ماشین مسابقه‌ای برای خیابان است. همراه با استفاده از مواد سبک‌تر و انبوهی از تغییرات متمرکز در مسیر و موتور V-8 AMG که ۷۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

مصرف سوخت و MPG دنیای واقعی

با چنین عملکردی، جای تعجبی نیست که خط تولید مرسدس-AMG GT تشنه سوخت باشد، اما برآوردهای EPA در مصرف سوخت آنقدرها هم که انتظار دارید وحشتناک نیست. GT های پایه دارای مصرف ۱۶ مایل بر گالن شهر و ۲۲ بزرگراه هستند. اگر مدل قدرتمندتر GT C را انتخاب کنید، این اعداد به ۱۵ مایل در کیلوگرم شهر و ۲۱ بزرگراه می‌رسد.

GT R ​​و GT R Pro با مصرف ۱۵ مایل بر گالن شهر و ۲۰ مایل بر گالن بزرگراه تولید می‌شوند.

EPA اعدادی را برای سری Black منتشر نکرده است، اما زمانی که اطلاعات لازم را داشته باشیم، این بخش را به روز خواهیم کرد.

فضای داخلی، راحتی و باربری

در طراحی داخلی، مرسدس کیفیت ساخت فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

کابین جادار است و موقعیت رانندگی عالی است، با کنترل‌های لمسی خازنی برای تنظیمات عملکردی.

خوشه سنج ۱۲٫۳ اینچی دیجیتال نیز فوق العاده است. مشابه عملکرد پورشه، مرسدس کلید انتخاب حالت رانندگی GT را در روی فرمان قرار داده است. ۱۰ فوت مکعب فضای بار، صندوق عقب GT دو برابر بزرگتر از پورشه ۹۱۱ است.

اطلاعات سرگرمی و اتصال

سیستم اطلاعات سرگرمی GT از طریق یک صفحه نمایش مرکزی ۱۰٫۳ اینچی عرضه می‌شود که با توجه به فضاب تنگ کابین آن نسبتاً بزرگ به نظر می‌رسد.

اگرچه این یک صفحه نمایش لمسی نیست، اما عملکردهای سیستم توسط یک دستگیره بزرگ روی کنسول دستکاری می‌شود.

پد لمسی اختیاری است و به حرکاتی مانند کشیدن انگشت و… پاسخ می‌دهد.

ناوبری و دو درگاه USB، و همچنین اشتراک شش ماهه رادیوی ماهواره‌ای SiriusXM و سازگاری Apple CarPlay و Android Auto به صورت استاندارد ارائه می‌شوند. Wi-Fi داخلی نیز در دسترس است.

ویژگی‌های ایمنی و کمک راننده

نه سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) و نه موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) GT 2021 تست تصادف این خودرو را انجام نداده‌اند. اما خط تولید GT با انواع فناوری‌های کمک راننده در دسترس است. ویژگی‌های ایمنی کلیدی عبارتند از:

  • هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
  • مانیتورینگ نقطه کور و هشدار خروج از خط موجود است
  • کروز کنترل تطبیقی ​​موجود

مشخصات فنی مرسدس AMG GT سری بلک

نقاط قوت:
  • هندلینگ فوق العاده
  • موتور قدرتمند V8 توئین توربو
  • احساس و تجربه‌ی رانندگی خوب
  • مهندسی عالی
نقاط ضعف:
  • منطق تعویض دنده کمی عجیب و غریب است.

 

مشخصات فنی:

نوع وسیله نقلیه: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ سرنشین، هاچ بک ۲ در

قیمت پایه تخمینی: ۴۰۰۰۰۰ دلار

  • نوع موتور: DOHC 32 سوپاپ V-8 دو توربوشارژ و خنک‌کننده، بلوک و سر آلومینیومی، تزریق مستقیم سوخت
  • قدرت ۷۲۰: اسب بخار در ۶۹۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۵۹۰ پوند فوت @ ۲۰۰۰ دور در دقیقه
  • انتقال: ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
ابعاد:
  • فاصله بین دو محور: ۱۰۳٫۷ اینچ
  • طول: ۱۸۱٫۲ اینچ
  • عرض: ۷۹٫۶ اینچ
  • ارتفاع: ۵۰٫۴ اینچ
  • حجم بار: ۱۰ فوت ۳
  • وزن پایین (C/D est): 3600 پوند
عملکرد (C/D EST):
  • ۶۰ مایل در ساعت: ۲٫۹ ثانیه
  • ۱۰۰ مایل در ساعت: ۶٫۰ ثانیه
  • ۱/۴ مایل: ۱۰٫۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۰۲ مایل در ساعت

منبع: caranddriver

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.