چند دلیل که عاشق مرسدس بنز ۲۵۰ SL می‌شوید

مرسدس بنز ۲۵۰ SL کمیاب‌ترین خودروی مرسدس بنز سری W 113 است و به همین دلیل ما آن را بیشتر دوست داریم.

به گزارش مسترماشین باز، غول خودروسازی آلمانی، مرسدس بنز، همیشه به دلیل تولید خودروهای لوکس باکیفیت و زیبا شناخته شده است. از همان ابتدا، مرسدس توانسته است این دیدگاه را در میان مردم به وجود بیاورد و به همین دلیل است که بسیاری از مدل‌های آن‌ها را در جاده‌ها می‌بینید، حتی اگر اکثر آنها قیمت‌های بالایی دارند.

در سال ۱۹۶۳ مرسدس بنز سری W113 را با خودروی زیبای ۲۳۰ SL به عنوان اولین نسخه معرفی کرد.

سری W113 که به دلیل طراحی بدنه‌اش به عنوان Pagoda نیز شناخته می‌شود، یک کانورتیبل دو سرنشینه زیبا که ویژگی‌های دوست‌داشتنی‌ زیادی در خود جای داده بود و به سرعت در بین خریداران رده بالا محبوب شد.

حتی امروز، مدل SL هنوز به شکل AMG وجود دارد.

۲۳۰ SL تا ژانویه ۱۹۶۷ ساخته شد و یک ماه بعد، مرسدس جانشین آن را به نام ۲۵۰ SL معرفی کرد که برادر وسطی این خانواده محسوب می‌شود؛ زیرا بعد از ۱۴ ماه مرسدس بنز مدل ۲۸۰ SL را وارد بازار کرد.

۲۵۰ SL علیرغم تولید کوتاه مدت خود، نسبت به ۲۳۰ پیشرفت‌های بیشتری داشت. به همین دلیل است که ما آن را خیلی دوست داریم.

رانندگی لذت بخش با ۲۵۰ SL

در ابتدا بهتر است بدانید که مدل‌های مرسدس بنز SL هرگز قرار نبود به عنوان ماشین‌های مسابقه‌ای با عملکرد بالا تولید شوند؛ اما به طور کلی آن‌ها کند نیستند.

هدف چیزی در این بین بود، زیرا SL به کمک هندلینگ RWD عالی، سرعت مناسبی دارد و شما می‌توانید با پایین آوردن سقف و وزیدن نسیم خنک از رانندگی با آن لذت ببرید.

۲۳۰ SL قبلی تجربه مشابهی را ارائه داد، اما چندین تغییر قابل توجه در موتور SL در ۲۵۰ ایجاد شد که آن را ارتقا داد.

اولین ارتقاء در نام گذاری موتور فاش شد، زیرا موتور ۲٫۳ لیتری ۶ خطی در ۲۳۰ SL به ۲٫۵ لیتری شش سیلندر خطی ارتقا یافت. با اینکه قدرت خروجی بدون تغییر به صورت ۱۵۰ اسب بخار باقی ماند، موتور بزرگتر گشتاور بیشتری را ایجاد می‌کرد که می‌توانست در محدوده دور بیشتری را به دست آورد. این به ۲۵۰ SL اجازه داد تا سرعت ۰-۱۰۰ را در ۹٫۵ ثانیه به راحتی طی کند.

در واقع قدرت ۲۵۰SL تقریباً با ۲۳۰SL یکسان بود، اما موتور با ظرفیت بزرگتر آن گشتاور بیشتری داشت.  به منظور بهبود ایمنی بنز از  ترمزهای دیسکی ۴ چرخ و فرمان نرم تر در این مدل استفاده کرد.

در نهایت، به‌روزرسانی‌های بیشتر برای ۲۵۰ SL شامل ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ با افزایش اندازه در ترمزهای جلو و مخزن سوخت بزرگ‌تر با ظرفیت ۸۲ لیتر به جای باک ۶۵ لیتری ۲۳۰s بود.

W113 یک سری پر زرق و برق است، به سادگی هیچ راه دیگری برای بیان آن وجود ندارد. مرسدس بنز واقعاً با نمای بیرونی SL ها از رقبا پیشی گرفته است، زیرا آنها توانستند آن را ساده و در عین حال زیبا جلوه دهند و از نشانه‌های طراحی بیش از حد دور شوند و به طراحی‌های شیک آلمانی خود وفادار بمانند.

در قسمت جلو، ۲۵۰ SL  از نظر ظاهر بیرونی تقریباً با مدل ۲۳۰ و ۲۸۰ SL آینده یکسان بود. این خودرو دارای کاپوت بلندی است که صاف می‌ماند. یک جفت چراغ جلوی بزرگ بیضی شکل در کنار گلگیرهای خودرو وجود دارد که از کاپوت بیرون می‌آیند تا عمق بیشتری به آن ببخشند، و یک لبه کرومی به آن زیبایی دو چندانی بخشیده است.

کناره مرسدس بنز ۲۵۰ SL نسبتاً ساده است و دارای شکلی تقریباً مستطیلی با چند درج کرومی است. در نهایت، قسمت عقب ۲۵۰ تا حدودی شبیه جلو است، با درب صندوق عقب بلندتر و گلگیرهای حجیم‌تر که به سمت پایین شیب دارند تا با یک چراغ عقب مستطیلی شکل جفت شوند. یک سپر کرومی و اگزوز کرومی، آخرین قسمت‌های طراحی زیبای SL 250s هستند.

به محض عرضه، MB 230 SL به سرعت مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفت، اما آیا امروزه مردم به این خودرو علاقه دارند؟

وقتی صحبت از خودروهای کلاسیک می‌شود، نادر بودن یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده ارزش این خودروها است و به همین دلیل است که مرسدس بنز ۲۵۰ SL نسبت به نسل قبلی و همچنین جانشین خود خاص‌تر است.

حدود ۱۹۸۰۰ دستگاه از MB 230 SL در طول تولید ۴ ساله آن فروخته شد و نزدیک به ۲۴۰۰۰ ۲۸۰ SL از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۱ فروخته شده است که امروزه پیدا کردن این دو مدل خیلی سخت یا گران نیست.

بنابراین مرسدس بنز ۲۵۰ خاص‌تر و با ارزش‌تر است. تنها ۵۱۹۶ دستگاه  در طول تولید ۱۴ ماهه آن فروخته شد که امروزه بسیار کمیاب‌تر از برادرانش است. در نتیجه، گران‌تر است و خودروهای امروزی معمولاً با قیمت‌های ۸۵۰۰۰ دلار فروخته می‌شوند که بسیاری از آنها از مرز ۱۰۰ هزار دلار فراتر رفته و نسخه‌های آن کاملاً بازسازی شده است.

هر سه نسخه خاص بودند و نقش بزرگی در تکامل مدل‌های آینده SL داشتند که منجر به خودرهایی شد که خودروساز آلمانی امروز تولید می‌کند.

کیفیت ساخت واقعاً عالی SL و تمام محصولات مرسدس بنز از دهه ۱۹۶۰ به قدری بالا است که مشکلات خوردگی تنها در خودروهای مشاهده می شد که به صورت وحشتناکی از آن ها مراقبت شده بود.

خودروهای مرسدس بنز متفاوت بودند. علاوه بر پوسته اصلی، رنگ و فلز از استاندارد بالاتر از حد متوسط ​​با کیفیت ماندگاری بسیار خوبی برخوردار بود.

اما به ناچار با گذشت زمان، حتی بهترین اجسام فلزی مهندسی شده نیز زنگ می‌زنند  و این برای ۲۵۰SL  نیز صدق می‌کند؛ بنابراین در حین خرید آن را به خوبی بررسی کنید.

 

منبع: hotcars

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.