آموزش از بین بردن خط و خش خودرو

اگر بر روی بدنه‌ی خودرویتان خراش‌ها و فرورفتگی‌های ایجاد شده؛ نگران نباشید؛ با چند ترفند کاربردی می‌توانید خط و خش خودرو را در خانه از بین ببرید.

آموزش تعمیر خراش روی بدنه‌ی خودرو

به گزارش مستر ماشین باز، فرورفتگی و خراش عمیق‌تر و بزرگتر، به کار بیشتری نیاز دارد. فرورفتگی‌ها و خراش‌های کوچک در عرض چند دقیقه به راحتی از بین می‌روند.

استفاده از کاغذ سنباده برای از بین بردن خط و خش از روی بدنه خودرو

اگر خراش روی بدنه خودرویتان خیلی عمیق نیست؛ نگران نباشید. در خراش‌های سطحی، خط و خش به لایه پرایمر آسیب نرسانده است.

یکی از راه‌های بررسی این است که ناخنتان را روی خراش بکشید. اگر ناخن روی خراش گیر کرد؛ این خط و خش سطحی نیست و این روش جوابگو نخواهد بود.

اگر فقط روی سطح پوست تان، خراش را حس کردید؛ می‌توانید با یک کاغذ سنباده مرطوب و مقداری آب آن را از بین ببرید.

محل مورد نظر را تمیز کنید تا کثیفی روی پانل وجود نداشته باشد. مقداری آب روی خراش بپاشید و آن را به آرامی با کاغذ سنباده به صورت دورانی بمالید. کمی صبر کنید و محل مورد نظر را دوباره خیس کنید و سمباده زدن را تا زمانی که خراش‌ها از بین بروند ادامه دهید. در نهایت روی آن یک پولیش خودرو بمالید.

برای از بین بردن خراش‌های رنگی

در بیشتر مواقع وقتی سپر خودروی دیگری به خودروی شما برخورد کرده و ساییده می‌شود؛ رنگ خودروی دیگری به خودروی شما می‌چسبد. در ابتدا ممکن است فکر کنید که این یک خراش است؛ اما خوشبختانه اینطور نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این لایه را با استفاده از یک واکس خودرو از بین ببرید.

ناحیه‌ی مورد نظر را تمیز کنید؛ کمی از واکس اصلاح رنگ را بردارید و با استفاده از یک پارچه روی آن ناحیه با حرکات دایره‌ای بمالید. در عرض چند دقیقه تمام رنگ از بین خواهد رفت.

استفاده از پارچه پاک کننده خراش

امروزه پارچه‌های پاک کننده خراش بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. اساساً این پارچه‌ها بافت ساینده دارند و یا مقداری بخش‌های میکرو فلزی روی آن قرار داده شده است. پارچه پاک کننده خراش بهتر عمل کرده و احتمال کثیفی را کاهش می‌دهد و نسبت به دو روش قبلی کاربردی‌تر است.

خمیر دندان برای از بین بردن خراش رنگ

برای از بین بردن خراش‌های رنگ در صورتی که واکس اصلاح رنگ ندارید می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید.

ناحیه‌ی مورد نظر را پاک کرده و به اندازه یک نخود روی یک پارچه مرطوب خمیر دندان قرار دهید؛ با حرکات دایره‌ای آن را روی قسمت خراش حرکت دهید؛ این کار را ادامه دهید تا زمانی که خراش‌ها از بین بروند.

 نکته: خمیر دندان سفید کننده در این مورد بهترین عملکرد را دارد؛ زیرا حالت ساینده دارد.

قلم تعمیر خراش

در روش دیگر می‌توانید قلم پاک کننده خراش را امتحان کنید. این قلم در واقع خراش را از بین نمی‌برد بلکه آن را با نوعی لاک سخت پر می‌کند.

تنها کافی است قلم را روی خراش بکشید و بگذارید مایع خراش آن را پر کند. سپس چند دقیقه صبر کنید تا لاک خشک شود؛ در نهایت می‌بینید که خراش از بین رفته است.

اگر فرورفتگی و خراش روی رنگ عمیق باشد؛ باید ۲-۳ لایه از این خمیر را روی آن اعمال کنید.

 نکته: قبل از استفاده از قلم، سطح خراشیده را به درستی تمیز کنید.

رقیق­‌کننده رنگ

رقیق­‌کننده رنگ، مکانسیمی شبیه به پولیش‌­ها را دارند. این مواد رنگ خودرو را به اندازه‌ای نرم می‌کنند و یک لایه بسیار نازک از رنگ خودرو را برمی دارند. در این صورت خط و خش سطحی از بین خواهد رفت.

در این روش به هیچ عنوان از رقیق کننده‌های قوی استفاده نکنید.

واکس شمع برای تعمیر موقت فرورفتگی خودرو

اگر عجله دارید و فقط می‌خواهید یک تعمیر موقت انجام دهید؛ واکس شمعی انتخاب خوبی است. کافی است موم را روی قسمت خراشیده شده استعمال کنید تا زمانی که خراش پر شود.

از بین بردن خط و خش از روی شیشه‌ی خودرو

ممکن است خط و خش روی شیشه خودرویتان را جدی نگیرید؛ اما اگر این خراش‌ها عمیق باشند به مرور گسترش پیدا کرده و ممکن است خسارت بیشتری را به بار بیاورند.

برای رفع این مشکل مطلب زیر را مطالعه کنید: چگونه خط و خش شیشه‌ی جلوی خودرو را از بین ببریم؟

چگونه خط و خش‌های عمیق را از بین ببریم؟

روش‌های ذکر شده در بالا برای خراش‌های سطحی مناسب است؛ خراش‌هایی که فرورفتگی‌های عمیقی ایجاد نکرده‌اند. در خراش های عمیق تر بهتر است به تعمیرکار مراجعه کنید.

تعمیر فرورفتگی در سپر خودرو

تعمیر با آب جوش

جوشاندن آب یک تکنیک قدیمی برای بیرون آوردن قسمت‌های فرورفته در سپر است. دو ظرف بردارید. یکی را با آب جوش و دیگری را با آب سرد پر کنید. دستکش بپوشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که سپر فرورفته را با ریختن آب داغ روی فرورفتگی، نرم‌تر کنید. سپس از پشت فرورفتگی را به بیرون فشار دهید. سپس آب سرد را روی سپر بریزید تا خنک شود.

سشوار

اگر نمی‌خواهید از آب گرم استفاده کنید؛ می‌توانید از سشوار کمک بگیرید. ناحیه‌ی مورد نظر را به اندازه کافی گرم کنید تا بتوان فرورفتگی را بیرون بیاورید.

بیشتر بخوانید: نحوه جلوگیری از خراش خودرو

منبع: motoringjunction

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.