چرا تعویض روغن خودرو مهم است؟

تعویض روغن ضروری‌ترین وظیفه‌ای است که همه رانندگان باید بدان توجه کنند. ممکن است بعضی از قطعات خودرو به زمان زیادی نیاز داشته باشند تا تعویض یا تعمیر شوند، اما شما همیشه باید روغن خودرو را تعویض کنید. وظیفه اصلی روغن موتور خودرو روان سازی و جلوگیری از اصطکاک اجزای متحرک موتور و هم چنین جلوگیری از فرسودگی می‌باشد و صدای فعالیت موتور خودرو نیز تغییر می‌کند. روغن موتور، موتور را از گرمای بیش از حد و خوردگی محافظت می‌کند، سایش قطعات سایشی را کند می‌کند و اثرات محصولات مضر ناشی از احتراق ناقص سوخت را خنثی می‌کند. در حین کار خودرو، روغن خواص مفید خود را از دست می‌دهد و نیاز به تعویض دوره‌ای دارد.

چرا رانندگان باید اینقدر روغن را عوض کنند؟ اهمیت تغییر روغن برای سلامت وسیله نقلیه چیست؟ در این مقاله، کارشناسان اتومبیل به شما کمک می‌کنند تا این سوالات را پوشش داده و همچنین برخی نکات و دانش تعمیر و نگهداری خودرو را ارائه دهیم.

اهمیت تعویض روغن خودرو

هر راننده اذعان می‌کند که تعویض روغن خودرو در یک بازه زمانی مناسب می‌تواند هر سه ماه یکبار و یا حدود هر ۵,۰۰۰ کیلومتر باشد، اما تعداد زیادی از آنها دلیل این کار را درک نمی‌کنند. بنابراین، درک مایعات سیاه و سفید در داخل خودرو امری ضروری است.

روغن مانند خون ماشین است
اول از همه این ماده به سایر قطعات خودرو کمک می‌کند تا به طور موثر کار کنند. یکی از رایج‌ترین مشکلات اتومبیل گرمای حاصل از کار موتور است و روغن با پخش گرما از محفظه احتراق از گرم شدن بیش از حد موتور جلوگیری می‌کند.

مهمتر از همه، روغن باعث کاهش جمع شدن کربن بر روی موتور می‌شود. جدا از کاهش گرما، از موتور نیز محافظت می‌کند.

آخر اینکه روغن به عنوان روان کننده‌ای عمل می کند که در انجام بسیاری از عملکردها به موتور کمک می‌کند. بنابراین اینکه آیا ماشین‌ها می توانند روان کار کنند یا نه به روغن بستگی دارد. این هدف اصلی تغییر روغن است.

با همه موارد استفاده بدون شک روغن مهمترین قسمت هر خودرو است و این توضیح می‌دهد که چرا ما باید مرتباً روغن را عوض کنیم: با گذشت زمان مایع سیاه، غلیظ شده و تحلیل می‌رود. خوشبختانه تمام تعمیرگاه‌ها اهمیت تغییر روغن را می‌دانند بنابراین زمان تعویض آن را به شما یادآوری می‌کنند. تعویض روغن به طور منظم به موتور شما کمک می‌کند تا بهتر کار کند و در هزینه صاحبان خودرو صرفه جویی می‌کند. بیایید در مورد اهمیت تغییر روغن بیشتر بدانیم.

اهمیت تغییر روغن

چرا تغییرات روغن بسیار مهم هستند؟

تفاوت بین روغن تازه و قدیمی تأثیر زیادی بر روی موتور خودرو دارد.

حرارت موتور اتومبیل را کاهش می‌دهد

به طور معمول، روغن اتومبیل سطح حرارت ایجاد شده توسط موتور را کاهش می‌دهد. روغن تازه همچنین موتور را بسیار موثرتر از ماده خنک کننده خنک می‌کند. حتی با کمک سیستم خنک کننده، تعویض طولانی مدت روغن نمی‌تواند مانع گرم شدن بیش از حد خودرو در هنگام رانندگی شود.

اطمینان حاصل کنید که ماشین شما به طور مناسب روغن کاری شده است

یکی از مهمترین دلایل تعویض روغن خودرو، اطمینان از روانکاری مناسب است. روغن نقش کاهش اصطکاک، ایجاد سواری نرم و کاهش دمای ایجاد شده هنگام روشن شدن اتومبیل را دارد.

با این حال، اگر دارندگان خودرو فراموش کنند روغن را تعویض کنند، در اثر اصطکاک به ماشین آسیب می‌رسد. روغن ضعیف نمی‌تواند سطح روغن کافی برای موتور را فراهم کند، در نتیجه در تماس بین اجزای موتور فلز خشن ایجاد می‌شود. بنابراین اگر رانندگان صداهای عجیب و غریب فلزی را از موتور می‌شنوند، توصیه می‌شود برای جلوگیری از آسیب جدی، ماشین خود را برای تعویض روغن به گاراژ ببرند.

لجن داخل را بردارید

صاحبان خودرو وقتی روغن را تعویض می‌کنند، نه تنها روغن قدیمی را برمی‌دارند بلکه از لجن موتور (که به مرور زمان ایجاد می‌شود) نیز خلاص می‌شوند. هنگام رانندگی، گرد و غبار و خاک درون موتور تجمع کرده و داخل ماشین گیر می‌کنند. حتی با فیلتر روغن، لجن جمع شده با گذشت زمان موتور را مسدود می‌کند که ممکن است جریان روغن را کاهش دهد. با تعویض روغن خودرو رانندگان می‌توانند با حداقل هزینه، موتور خود را سالم نگه دارند.

منبع: the mportance o oil change

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.