پنج علامت رینگ خمیده خودرو و تعمیر آن

در این مقاله با علائم و نشانه‌های رینگ خمیده آشنا می‌شوید؛ علت‌های وقوع این مشکل را بررسی کرده و در نهایت روش‌های تعمیر رینگ خمیده را یاد می‌گیرید و هزینه‌ی آن را براورد خواهید کرد.

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از cartreatments،وقتی در جاده رانندگی می‌کنید، به چرخ‌ها و رینگ های خودرو فکر نمی‌کنید؛ اما تنها قسمتی که لاستیک را با فشار مناسب در جای خود نگه می‌دارد، دو نوار فلزی برآمده در هر طرف چرخ است.

حتی یک برخورد کوچک یا فرسودگی می‌تواند رینگ‌ها را خم کند و می تواند منجر به مشکلات بزرگ‌تر شود. اما چگونه متوجه می‌شوید که آیا وسیله نقلیه شما دارای رینگ خمیده است، آیا می‌توانید با آن رانندگی کنید و برای رفع مشکل چقدر باید هزینه کنید؟

در این راهنما، ما به تمام این سوالات و موارد دیگر پاسخ خواهیم داد. بنابراین، با ما همراه باشید.

در حالی که بسیاری از مردم از اصطلاحات چرخ و رینگ به جای هم استفاده می‌کنند، نمی‌دانند که رینگ قسمتی از چرخ است. چرخ از کل قسمت فلزی مجموعه تشکیل شده است، در حالی که رینگ به بیرونی ترین لبه های دو طرف چرخ اشاره دارد.

رینگ جایی است که لاستیک هنگام نصب به آن فشار می‌آورند و در حین رانندگی لاستیک را در جای خود نگه می‌دارد.

رینگ قسمت کوچکی از چرخ است و رینگ خمیده علائم متفاوتی نسبت به  چرخ خمیده خواهد داشت.

 

نشانه‌های رینگ خمیده

اگر وسیله نقلیه شما دارای رینگ خمیده است، چند علامت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند. در اینجا ما پنج نکته را ذکر کرده ایم.

 

شماره ۱ – ارتعاش و تکان زیاد فرمان

رینگ خم شده وزن و تعادل چرخ را دچار مشکل می‌کند و هر چه سریعتر رانندگی کنید، بیشتر آن را حس می‌کنید.

هرچه سریعتر رانندگی کنید، لرزش خودرو را بیشتر احساس خواهید کرد که می تواند بر روی فرمان و هندلینگ تأثیر بگذارد.

 

شماره ۲ – آسیب مشهود

گاهی اوقات تنها چیزی که در باره رینگ خمیده باید بدانید این است که افتضاح است! ممکن است متوجه خراش، ترک یا انحنای کلی رینگ شوید. اگر توجه زیادی به عملکرد خودرو ندارید، این ممکن است اولین علامت باشد.

اگر به‌طور مشهودی رینگ خمیده را می‌بینید، باید آن را تعمیر کنید. یک رینگ خمیده می‌تواند باعث پرت شدن کل لاستیک از روی رینگ در صورت برخورد با چاله یا دست انداز شود.

 

شماره ۳ – ساییدگی نا متقارن آج ها

اگر وسیله نقلیه برای مدت طولانی دچار این مشکل رینگ شده باشد ، ممکن است متوجه تفاوت در آج های لاستیک شوید. رینگ باعث لرزش چرخ در رانندگی می‌شود و این ارتعاشات تفاوت قابل توجهی در ساییدگی آج ایجاد می‌کند.

 

شماره ۴ – کاهش عملکرد ترمز

اگر لاستیک به طور کاملاً متعادل نمی‌چرخد، می‌تواند قدرت ترمز را از بین ببرد. این نه تنها می‌تواند فاصله توقف را هنگام فشار دادن به ترمز افزایش دهد، اگر شدید یا سریع به آن ضربه بزنید، می‌تواند وسیله نقلیه را به یک جهت بکشد و باعث از دست دادن کنترل خودرو شود.

 

شماره ۵ – کاهش مداوم فشار تایر

در حالت استاندارد لاستیک روی لبه رینگ می نشیند و مهره و موم می‌شود تا تمام هوای داخل لاستیک را نگه دارد. رینگ خمیده می‌تواند شکاف کوچکی در مهره و موم هوا ایجاد کند و حتی باعث روشن شدن چراغ فشار باد لاستیک شما شود.

اندازه شکاف تعیین کننده سرعت نشت هوا است، اما در هر صورت باید به آن رسیدگی کنید.

 

رینگ خم شده یا لاستیک بالانس نشده

در حالی که رینگ خمیده و لاستیک نامتعادل علائم مشابهی دارند، اما این دو مشکل متفاوت هستند و به دو راه حل متفاوت نیاز دارند. رینگ های خم شده نشان دهنده‌ی آسیب واقعی به رینگ است، در حالی که لاستیک های نامتعادل به دلیل وزن های مختلف روی لاستیک ایجاد می شوند.

هنگام نصب لاستیک ها روی چرخ ، باید با اضافه کردن وزنه به بخش های درست، لاستیک ها را بالانس کرد تا از لرزش هنگام رانندگی با سرعت های بالاتر جلوگیری کند.

 

علت خم شدن لبه رینگ چیست؟

شایع ترین علت خم شدن لبه رینگ، ضربه به چرخ است. مثلا در حال رانندگی به حاشیه یا بک مانع برخورد کرده و یا با یک چاله بزرگ رو به رو شده‌اید.

گاهی اوقات حتی یک ضربه کوچک می‌تواند رینگ را خم کند.

علاوه بر این، اگر خودروی قدیمی‌ دارید، ساختار داخلی رینگ می‌تواند به مرور زمان خراب شود.

هنگامی که این اتفاق رخ دهد، عبور از روی چاله ها یا سرعت گیرها می تواند آن را بدتر کند.

 

آیا رانندگی با رینگ خمیده ایمن است؟

خیر. در حالی که می‌توانید با  این شرایط رانندگی کنید، خطر کاهش سریع فشار هوا یا لیز خوردن لاستیک شما را تهدید می‌کند. رینگ برای کمک به آب بندی لاستیک عمل می‌کند و هر نوع آسیبی که به رینگ وارد شود باعث می‌شود کارایی کمتر شود.

 

آیا رینگ خم شده تعمیر می‌شود؟

معمولا، یک تعمیرگاه می تواند به جای تعویض کل چرخ، رینگ خمیده را تعمیر کند. با این حال، همه چیز به میزان آسیب بستگی دارد.

اگر لاستیک روی رینگ است و فشار هوا را نگه می‌دارد، یا فقط فشار هوا کمی کاهش یافته، تعمیرگاه می‌تواند آن را تعمیر کند. اما اگر دیگر نمی‌توان لاستیک را روی رینگ قرار داد یا به سایر قسمت های چرخ آسیب وارد شده، تعمیرگاه ممکن است کل چرخ را تعویض کند.

 

هزینه تعمیر رینگ خم شده

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند بر هزینه تعمیر رینگ خم شده تأثیر بگذارد.

در ابتدا باید میزان آسیب را بررسی کنید، همچنین باید به نوع رینگ نیز توجه کنید.

با در نظر گرفتن این عوامل، قیمت نهایی برای تعمیر یک رینگ خم شده متغیر است.

برای خرید یک چرخ جدید، بسته به اندازه، کیفیت و نوع چرخ ، نیز باید هزینه‌ای متغیری بپردازید.

 

چه زمانی باید چرخ را تعویض کرد؟

اگر وسیله نقلیه را به تعمیرگاه بردی و آنها نتوانستند آن را تعمیر کنند، وقت آن است که یک چرخ جدید بخرید.

اگر هزینه تعمیر رینگ ارزان تر است و تکنسین می‌گوید تعمیر طول می‌کشد، بهتر است آن را تعمیر کنید. اما اگر تعمیر، دوام زیادی ندارد بهتر است به فکر تعویض چرخ باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.