نیکلاس لطیفی به عنوان اولین راننده ایرانی در فصل بعد فرمول یک حضور خواهد داشت

تیم فرمول یک ویلیامز اعلام کرد: نیکلاس لطیفی راننده ایرانی-کانادایی در فصل بعدی راننده این تیم خواهد بود. نیکلاس لطیفی نیز در این باره اعلام کرد: برای فصل بعدی در فرمول ۲ نخواهد بود و می‌خواهد در کنار بزرگان فرمول یک مسابقه دهد. عملکرد بسیار خوب نیکلاس لطیفی در رقابت‌های جهانی فرمول ۲ باعث شد که تیم ویلیامز با این راننده ایرانی-کانادایی قرار داد ببندد. اگر چه ویلیامز در چند سال اخیر شرایط خوبی ندارد اما می‌تواند سکوی پرتاب خوبی برای این راننده ایرانی-کانادایی باشد. لازم به ذکر است ویلیامز یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین تیم‌های فرمول یک است که از سال ۱۹۷۷ در این مسابقات شرکت دارد. این تیم ۹ بار عنوان قهرمانی جهان تیمی و ۷ بار عنوان قهرمانی جهان راننده‌ها را کسب کرده است. این اولین بار است که یک راننده ایرانی به سطح اول مسابقات اتومبیلرانی جهان راه پیدا می‌کند البته باید یاد آور شد که لطیفی هیچگاه در ایران نبوده و‌ رشته ورزشی اتومبیلرانی را به صورت اکادمیک فراگرفته است. قطعاً فصل بعدی فرمول یک برای ایرانیان و علاقه‌مندان این رشته، جذاب و هیجان انگیز خواهد بود، چرا که نیکلاس لطیفی یکی از دو رانندۀ اصلی تیم در کنار جورج راسل خواهد بود.

نیکولاس لطیفی در سال ۱۹۹۵ در مونترال کانادا به دنیا آمده است. مایکل لطیفی، پدر نیکلاس لطیفی، مالک شرکت غذایی سوفینا در کانادا است که سومین سهام‌دار بزرگ مک‌لارن محسوب می‌شود. او از سال ۲۰۰۵ کارتینگ را شروع کرد و تا ۲۰۱۲ هم ادامه داد. نیکولاس با تیم Giles Motorsport قرارداد امضا کرد تا در رقابت‌های تویوتا ۲۰۱۳ شرکت کند و در نهایت هم نهم شد. او در فرمول ۳ ایتالیا در سال ۲۰۱۲ با تیم BMW شرکت کرد. لطیفی قبل از اینکه به تیم ویلیامز بپیوندد در سال ۲۰۱۹ به عنوان رانندۀ رزرو برای رنو و ریسینگ‌پوینت تمرین کرده بود.

نیکلاس لطیفی

لطیفی با اعلام خبر قطعی شدن قراردادش با ویلیامز در اینستاگرام خود نوشت: “خیلی هیجان‌زده‌ام که اعلام کنم در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک برای تیم ویلیامز رانندگی خواهم کرد. پیوستن به تیم ویلیامز رویای من بود که اکنون به حقیقت پیوسته است و هنوز هم باورم نمی‌شود. نمی‌توانم به قدر کافی از کسانی که مرا در طول این مسیر یاری دادند، تشکر کنم.”

نیکولاس سابقۀ حضور در مسابقاتی همچون فرمولا رنو، پورشه کاپ بریتانیا، فرمول ۳ اروپا و فرمول ۲ را دارد. او هم‌اکنون در جایگاه دوم جدول رده‌بندی مسابقات فرمول ۲ جهانی ایستاده است و از ابتدای سال ۲۰۱۹ نیز به عنوان راننده آزمایشی و ذخیره ویلیامز در رقابت‌ها حاضر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.