بیمه بدنه کدام شرکت بهتر است؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های اختیاری است که زیر مجموعه بیمه نامه خودرو خواهد بود. این بیمه را می‌توان با پوشش‌های مختلف خریداری کرد تا در صورت بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران خسارت‌های رخ داده وجود نداشته باشد. به طور کلی با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان هزینه‌های وارد شده به بدنه خودرو را به بیمه‌گر منتقل کرد. از طرفی هم با خرید بیمه بدنه پژو پارس، نگرانی برای جبران تعمیرات یا تعویض قطعات از بین می‌رود. برای اینکه با پوشش‌ها و مزیت‌های بیمه بدنه بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

منظور از بیمه بدنه چیست؟

بیمه بدنه یکی از بیمه‌های خودرو است که به عنوان مکمل بیمه ثالث عمل می‌کند و هزینه‌های ایجاد شده ناشی از حادثه‌های رانندگی را جبران خواهد کرد. همچنین این بیمه را می‌توان برای انواع خودرو تهیه کرد و از مزیت‌های آن بهره‌مند شد. دقت کنید اگر در این بیمه تعهدات و پوشش‌های اضافی را تهیه کنید نیاز است که حق بیمه بیشتر بپردازید زیرا بیمه بدنه برای جبران هزینه‌های مالی وارد شده به بدنه خودروی راننده، تعهدات اصلی و اضافی دارد.

پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس

مزایای بیمه بدنه پژو پارس

بیمه بدنه پژو پارس خسارت‌های مالی به خودرو را پوشش می‌دهد. در تصادفات پژو پارس با دیگر وسایل نقلیه یا هر شی‌ء ثابتی، راننده مقصر نمی‌تواند از بیمه شخص ثالث خود برای جبران آسیب‌های وارد شده به خودرواش استفاده کند. حالا اگر او بیمه بدنه داشته باشد، به راحتی و با استفاده از آن، هزینه‌های پرداختی برای تعمیرات جبران خواهند شد. البته بیمه بدنه پژو پارس فقط برای تصادفات نیست؛ بلکه از این بیمه‌نامه خودرو می‌توان برای جبران خسارت‌هایی از جمله سرقت هم استفاده کرد.

همانطور که می‌دانید بیمه شخص ثالث یکی انواع بیمه نامه است که خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث را جبران خواهد کرد و برای جبران خسارت‌های وارد شده به راننده مقصر تعهدی ندارد. از این رو بهتر است که همراه خرید اجباری بیمه ثالث، بیمه نامه بدنه را هم خریداری کرد تا در کنار جبران خسارت‌های ایجاد شده برای شخص ثالث، خسارت‌های راننده مقصر هم جبران شود. به طور کلی بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و اضافی را ارائه می‌کند تا بیمه‌گزار‌ها با توجه به شرایط خود بتوانند خطرات مختلفی را تحت پوشش قرار دهند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه عبارتند از:

  • خسارات وارده ناشی از سرقت کلی خودرو
  • رخ دادن یک حادثه رانندگی برای خودرو
  • خسارات وارده به لاستیک، باتری و چرخ‌های خودرو
  • غرامت ناشی از بروز حوادثی چون آتش ‌سوزی، انفجار، صاعقه، آسیب به خودرو و وسایل یدکی همراه آن
  • خسارات وارده ناشی از نجات سرنشینان، انتقال خودرو به پارکینگ و تعمیرگاه پس از حادثه رانندگی

نکته مهم در انتخاب پوشش ‌های بیمه بدنه اضافی این است که بیمه‌گزار با توجه به درخواست خود می‌تواند برای خرید پوشش‌های اضافی اقدام کند تا تحت پوشش خطرات بیشتری باشد.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه به شرح زیر هستند:

پوشش‌های بیمه بدنه

  • شکست شیشه: در صورتی که شیشه خودرو شما در اثر هوای متراکم شده در اتومبیل دچار شکستگی شود، بیمه خسارت ایجاد شده را جبران خواهد کرد. شکستن شیشه به علت حوادث طبیعی مانند: تغییر دما خودرو تحت پوشش بیمه بدنه قرار می‌گیرد.
  • اسید پاشی و مواد شیمیایی: خسارت مربوط به ریخته شدن مواد شیمیایی، اسیدی و رنگ بر بدنه خودرو جبران خواهد شد.
  • سرقت قطعات خودرو: سرقت جزئی که برای لوازم و قطعات یدکی خودرو رخ می‌دهد در بیمه بدنه تحت پوشش بوده و هزینه‌های به وجود آمده ناشی از سرقت لوازم و قطعات خودرو مانند: باتری، لاستیک و سیستم صوتی جبران خسارت می‌شود.
  • نوسانات قیمت: با توجه به تغییر قیمت لحظه‌ای خودرو، اهمیت این پوشش هنگام دریافت خسارت مشخص می‌شود. بدین گونه که هنگام خرید بیمه بدنه خودرو، اگر ارزش خودرو شما ۴۰۰ میلیون تومان بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار ارزش خودرو شما افزایش پیدا کرده و ۵۰۰ میلیون تومان شده می‌توانید خسارت را با توجه به قیمت فعلی خودرویتان دریافت کنید.
  • ایاب و ذهاب: در صورتی که خودرو در اثر خطر‌های تحت پوشش بیمه بدنه دچار آسیب شود و شرایط استفاده از خودرو برای ‌بیمه‌گزار فراهم نباشد، بیمه‌گر به ازای هر روزی که از وسیله نقلیه دیگری برای رفت و آمد استفاده شود، خسارت پرداخت خواهد کرد.
  • بلایای طبیعی: در صورت بروز حادثه بلایای طبیعی مانند: سیل و زلزله، اگر خسارتی برای خودرو ‌بیمه‌گزار ایجاد شود، در این پوشش جبران خسارت خواهد شد.

ترانزیت: این پوشش برای خودروهایی استفاده می‌شود که از کشور خارج شده‌اند و اگر خودروی شما در خارج از کشور دچار حادثه شود، خسارت وارد شده جبران خواهد شد.

شرایط انتقال بیمه بدنه و تخفیف عدم خسارت آن

شرایط انتقال تخفیف بیمه بدنه به شرح زیر است:

مالک هر دو ماشین یک نفر باشد.

فرد گیرنده، بستگان درجه یک مالک خودرو باشد. پدر، مادر، همسر و فرزندان بستگان درجه یک هستند.

کاربری و تعداد سیلندر اتومبیل‌ها یکسان باشد.

نکته: اگر شرکت بیمه را تغییر بدهید؛ تخفیف بیمه‌نامه منتقل می‌شود اما باید دوباره مرحله بازدید خودرو انجام گیرد.شما می‌توانید برای خرید ارزان بیمه بدنه خودرو با بیشترین تخفیفات این بیمه خودرو به https://bimeh.com/carbody  مراجعه نمایید.

خرید بیمه بدنه پژو پارس با استعلام و مقایسه

همیشه خرید بیمه بدنه جزو دغدغه‌ها و نگرانی‌های افرادی بوده است که توانایی انتخاب پوشش‌ها را نداشته‌اند. از این رو بیمه دات کام که یکی از سامانه‌های آنلاین خرید بیمه  نظیر coverfox.com است، شرایطی را فراهم کرده تا همه افراد بتوانند بدون دغدغه برای خرید بیمه اقدام کنند. این کارگزاری آنلاین بیمه شرایط استعلام و مقایسه قیمت و خدمات شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرده تا در زمان کوتاهی بتوان بهترین بیمه نامه را با پوشش‌های متنوع تهیه کرد.

کافی است که به وب سایت بیمه دات کام وارد شوید و در صفحه اصلی و بخش منوی محصولات، نوع بیمه نامه خود را انتخاب کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز بیمه‌ای، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید. این سامانه با دریافت اطلاعات بیمه‌ای  شما، آن‌ها را بررسی و ثبت کرده و بیمه نامه را به محلی که آدرس آن را ثبت کرده‌اید ارسال خواهد کرد.

همچنین کارشناس‌های بیمه دات کام به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات بیمه‌ای شما عزیزان هستند.

بیمه بدنه پژو پارس چه خطراتی را پوشش نمی‌دهد؟

تمام شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به دستور بیمه مرکزی، یکسری پوشش‌ها را با میزان ریسک مشخص شده تحت پوشش خواهند داشت. اما برخی از خطرات در این بیمه نامه تحت پوشش نیست و نمی‌توان آن‌ها را جبران خسارت کرد. در حقیقت میزان ریسک برخی از خطرات بسیار بالا است و بیمه مرکزی اجازه تحت پوشش قرار دادن این موارد را صادر نمی‌کند که به آن‌ها استثنائات بیمه گفته می‌شود و این استثنائات در بیمه بدنه عبارتند از:

  • استفاده از مشروبات الکلی، مواد روان گردان و مواد مخدر
  • بکسل کردن خودروی دیگر
  • حمل بار بیشتر از حد مجاز
  • جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
  • خسارت‌های مستقیم یا غیر مستقیم از انفجارهای هسته‌ای
  • خسارت‌های عمدی ایجاد شده توسط بیمه‌گزار
  • تعقیب و گریز از پلیس
  • رانندگی بدون گواهینامه یا گواهینامه باطل شده

آیا انتخاب پوشش ‌های بیمه بدنه، قیمت بیمه را تغییر می‌دهد؟

ممکن است که شما هم در مقایسه خدمات شرکت‌های بیمه با تفاوت قیمت بیمه بدنه روبه رو شده باشید. اما چرا قیمت بیمه بدنه پژو پارس در برخی از شرکت‌های بیمه‌ای متفاوت است؟

انتخاب پوشش‌ها و سقف تعهدات در بیمه نامه یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گزار در تغییر قیمت بیمه نامه است. از این رو هرچه تعداد بیشتری از پوشش ‌های بیمه بدنه را انتخاب کنید، به طور حتم قیمت بیمه نامه را بیشتر خواهید کرد. از طرفی هم اگر میزان تعهدات جبران خسارت‌های وارد شده افزایش پیدا کند، حق بیمه بیشتر شده و بیمه‌گزار باید مبلغ بیشتری را برای تهیه بیمه نامه پرداخت کرد.

به طور کلی توصیه می‌کنیم که در کنار بیمه شخص ثالث از بیمه بدنه هم استفاده کنید تا در صورت بروز حادثه‌های مالی و بدنی وارد شده به خودرو، نگرانی نداشته باشید. از این رو با تهیه پوشش ‌های بیمه بدنه پژو پارس خسارت‌های وارد شده را به شرکت بیمه خود انتقال خواهید داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.