نقد و بررسی پورشه ۹۱۱ GT3 2022

پورشه ۹۱۱ GT3 2022 با موتور انحصاری و قطعات الهام گرفته شده از خودروهای مسابقه‌ای، یک خودرو فوق العاده است.

به گزارش مسترماشین باز، پورشه مدل ۲۰۲۲ جی تی سه ۹۱۱ خود را با سیستم تعلیق جلو کنترلی، اولین سیستم تعلیق در یک خودروی جاده‌ای ۹۱۱ و یک بال عقب غیرعادی که به جای پایین در بالا نصب شده است، طراحی کرده است.

بررسی پورشه ۹۱۱ GT3 2022

پورشه ۹۱۱ GT3 یک خودروی روزانه نیست؛ صدای بلندی دارد و طراحی آن به گونه‌ای است که نمی‌توانید به خوبی پشت خودرو را ببینید.

GT3 در مسیرهای مسابقه‌ای آنقدر ماهر است که با آن احساس قهرمانی می‌کنید. البته این سریع‌ترین و قوی‌ترین نسخه پورشه ۹۱۱ نیست؛ اما یک خودروی همه فن حریف است که در حین راندن آن احساس لذت خواهید کرد.

این خودرو فوق العاده است. به لطف هومدینگر ۵۰۲ اسب بخاری ۶ سیلندر ۴ لیتری تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد و ۳۴۶ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند؛ این خودروی داری سطوح باورنکردنی در عملکرد، طراحی و هندلینگ است.

GT3 همچنین تنها ۹۱۱ است که توربوشارژر ندارد، و دارای یک موتور ۴٫۰ لیتری شش سیلندر فلت تنفس طبیعی (naturally aspirated) با ۵۰۲ اسب بخاری است.

۹۱۱ GT3 2022 به لطف سیستم تعلیق منحصربه‌فرد و لاستیک متمرکز، حس سواری باورنکردنی، انعطاف‌پذیر، البته قوی را در شما به وجود می‌آورد.

نسخه‌های پورشه ۹۱۱ GT3 2022

همانند نسل گذشته، پورشه سه نسخه متفاوت از GT3 را ارائه خواهد کرد، که با خودروی استانداردی که اکنون عرضه شده، آغاز می‌شود؛ یک مدل RS مسیر محور، و یک نوع Touring که طراحی مسابقه‌ای دارد نیز تولید خواهد شد.

طول و ارتفاع مدل GT3 نسبت به نسل قبلی ۱۱ میلی متر و ۸ میلی متر بلندتر است (عرض یکسان است) و در نتیجه ۵ کیلوگرم وزن آن بیشتر خواهد بود.

سرعت صفر و تا صد را همانند نسل قبلی خود طی می‌کند؛ اما در سرعت صفر تا ۲۰۰ کیلومتر، دو ثانیه کمتر از مدل قبلی به زمان نیاز دارد.

لاستیک‌ها در هر دو طرف ۱۰ میلی‌متر پهن‌تر هستند؛ چرخ‌های جلو نیم اینچ پهن‌تر و عقب یک اینچ قطر بزرگ‌تر هستند، روتورهای ترمز جلو ۲۸ میلی‌متر بزرگ‌تر هستند.

موتور، گیربکس و عملکرد

در انتهای ۹۱۱ GT3 یک موتور ۴٫۰ لیتری فلت قرار دارد که ۵۰۲ اسب بخار قدرت دارد.

موتور اساساً مشابه موتوری است که آخرین ۹۱۱ Speedster در خود جای داده بود و تا ۹۰۰۰ دور در دقیقه می‌چرخد.

GT3 جدید دارای یک مدل اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه (با نام مستعار PDK) و یک مدل شش سرعته دستی است.

قابل توجه ترین ارتقاء عملکردی در GT3 سیستم تعلیق جلویی آن است که از نسخه مسابقه‌ای الهام گرفته شده است و اولین مورد در ۹۱۱ است.

لاستیک‌ها و شاسی کوپه چسبندگی فوق العاده ای در پیچ‌ها ارائه می‌دهد. فرمان الکتریکی به قدری عالی است که سزاوار آن است که به عنوان بهترین نوع معرفی شود.

مصرف سوخت و MPG دنیای واقعی

نه EPA و نه پورشه اعلام نکرده‌اند که ۹۱۱ GT3 2022 در شهر یا بزرگراه چقدر مصرف سوخت دارد..

فضای داخلی، راحتی و باربری

فضای داخلی GT3 با طراحی تمیز و چیدمان ساده که روال عادی خودروی اسپرت پورشه است؛ بسیار شبیه به خودروهای سری ۹۱۱ است.

با این حال، تعداد انگشت شماری از ویژگی‌های منحصر به فرد در کابین وجود دارد. صفحه نمایش دیجیتالی GT3 دارای یک سرعت سنج آنالوگ برجسته است که در کنار آن نمایشگرهای دیجیتال قرار گرفته است.

مدل‌های دارای گیربکس اتوماتیک نیز به جای شیفتر کنسول وسطی که در ۹۱۱s معمولی وجود دارد، با دسته‌ای به ظاهر سنتی که نمادین است طراحی شده‌اند.

همانند آخرین GT3، صندلی عقب فضای خوبی دارد؛ اما با توجه به سرو صدا ممکن است نشستن آنجا اذیت کننده باشد.

اطلاعات سرگرمی و اتصال

سیستم اطلاعات سرگرمی موجود در ۹۱۱ معمولی در نسخه GT3 قرار داده شده است. این بدان معناست که یک صفحه نمایش لمسی ۱۰٫۹ اینچی در مرکز داشبورد قرار دارد و با کنترل‌های فیزیکی روی فرمان و همچنین کنسول وسط جفت شده است.

از ویژگی‌های اتصال پورشه می‌توان به Apple CarPlay بی سیم و Wi-Fi اشاره کرد. همچنین گزینه‌ای برای ارتقا به استریو Bose وجود دارد.

پورشه سرانجام سیستم اطلاعات سرگرمی خود را در سال ۲۰۲۲ ارتقا داده و قابلیت استفاده از Android Auto ارائه کرد، اگرچه برخلاف Apple CarPlay، نمی‌توان از آن به صورت بی سیم استفاده کرد. فناوری کمک راننده نیز بسیار محدود است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

ویژگی‌های ایمنی و کمک راننده

۹۱۱ توسط ANCAP تست و رتبه بندی نشده است. کیفیت قطعات و نحوه عملکرد ترمزها در مسیر نشان می‌دهد که بسیار ایمن است.

فناوری کمک راننده پیشرفته در GT به کار گرفته نشده است و تنها سنسورهای پشتیبان و تشخیص علائم ترافیکی گزینه‌هایی هستند که می‌توان در این خودرو مشاهده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج تست تصادف ۹۱۱ GT3، به وب سایت‌های (NHTSA) و (IIHS) مراجعه کنید.

نقاط قوت پورشه ۹۱۱ GT3 2022:

  • یکی از بهترین موتورها و گیربکس در جهان
  • تیونینگ عالی شاسی
  • یکی از بهترین ماشین‌های اسپورت در سراسر جهان

معایب پورشه ۹۱۱ GT3 2022:

  • برای رانندگی در خیابان‌های شهری مناسب نیست
  • صدای بلند

جزئیات کلیدی پورشه ۹۱۱ GT3 2022

  • موتور ۴٫۰ لیتری شش سیلندر فلت تنفس طبیعی (naturally aspirated)
  • قدرت ۳۷۵ کیلووات در ۸۴۰۰ دور در دقیقه
  • گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر در ۶۱۰۰ دور در دقیقه
  • نوع محرک Rear-wheel drive
  • گیربکس گیربکس هفت سرعته دوکلاچه
  • نسبت قدرت به وزن ۲۶۱٫۳ کیلووات بر تن
  • وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم

منابع: drive و motortrend

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.