نقد و بررسی و قیمت تویوتا کرولا

اگر می‌خواهید هزینه‌های پایینی داشته باشید و خودروی دیزلی نمی‌خواهید، تویوتا کرولا یک هیبریدی شیک و راحت است.

 

به گزارش مسترماشین باز و به نقل از  carwow، تویوتا کرولا از بیرون فوق العاده به نظر می‌رسد، در حالی که یکی از شیک‌ترین فضای داخلی را دارد. البته، هرچه مدل بالاتری بخرید شیک‌تر است، اما طراحی کابین حتی در مدل‌های پایه جالب‌تر از فورد فوکوس است.

سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحه نمایش لمسی استاندارد ۸٫۰ اینچی بالای داشبورد نیز یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه است که  با  Apple CarPlay و Android Auto در دسترس است.

متأسفانه، فضای عقب تنگ‌تر است و دو بزرگسال جا می‌شوند.

شما می‌توانید این خودرو را با دو موتور هیبریدی انتخاب کنید: ۱٫۸ یا ۲٫۰ لیتری بنزینی.

هر دو موتور آلایندگی پایینی دارند و باعث می‌شود کارکرد آن‌ها ارزان‌تر باشد، اگرچه ۱٫۸ ارزان‌تر است.

هر کدام یک گیربکس اتوماتیک دارند که هنگام حرکت در شهر نرم است.

موتورهای هیبریدی آن در شهر بی‌صدا کار می‌کنند، اما در بزرگراه نیز خوب هستند، زیرا صدای باد و جاده وارد کابین نمی‌شود.

تویوتا همچنین دارای سیستمی است که به طور خودکار شتاب می‌گیرد، ترمز می‌کند و شما را در لاین تان نگه می‌دارد.

 

به طور کلی تویوتا کرولا یک خودروی بسیار قوی است. این بزرگ‌ترین هاچ‌بک خانوادگی نیست و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی بهتر از آن نیز وجود دارد، اما عالی است، رانندگی راحت و در عین حال سرگرم‌کننده دارد و با تریم های زیاد با قیمت بسیار بالا عرضه می‌شود.

 

قیمت تویوتا کرولا:

تویوتا کرولا محدوده قیمت بین ۳۰۲۱۰ پوند تا ۳۶۱۰۵ پوند دارد.

تویوتا کرولا در مقایسه با فولکس واگن گلف و فورد فوکوس گران به نظر می‌رسد، اما با توجه به فناوری هیبریدی و تجهیزات آن، قیمت آن چندان بالا نیست.

کرولا به صورت استاندارد با کمک راننده خودکار، صندلی‌های گرم شونده و یک دوربین عقب ارائه می‌شود.

 

عملکرد و راحتی رانندگی

تویوتا کرولا در شهر به خوبی حرکت کرده و تجربه رانندگی خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

در شهر

تویوتا در شهر بیشتر با نیروی برق خود حرکت می‌کند.

موتور آن بی صدا و بسیار آرامش بخش است، موتور فقط زمانی درگیر می‌شود که به سرعت بالا و یک باره نیاز داشته باشید یا در صورت کم شدن شارژ باتری وارد عمل می‌شود.

خودروی تویوتا در سرعت‌های پایین مانند گیربکس فولکس واگن گلف تکان نمی‌خورد، بنابراین به راحتی می‌توان با کرولا مانور دهید.

تمام نسخه‌های کرولا به جز نسخه‌های اولیه، دارای پارکینگ خودکار هستند که می‌تواند فضای مناسبی را انتخاب کرده و خودرو را به‌طور خودکار پارک کنند و از پارک بیرون بیاورند.

در بزرگراه

صندلی‌های محکم کرولا در رانندگی طولانی راحت هستند و صدای باد یا جاده زیاد نیست.

در جاده ای پر پیچ و خم

رانندگی با ابن خودرو در جاده‌های روستایی خوب است. پایدار است و صاف می‌ماند و در پیچ‌ها به خوبی حرکت می‌کند. رانندگی با آن به اندازه فورد فوکوس سرگرم کننده نیست، اما اگر رانندگی را دوست دارید؛ می‌توانید از رانندگی با تویوتا کرولا لذت ببرید.

 

فضای داخلی

تویوتا کرولا فضای خوب و عالی دارد، اما خودروهای دیگر در این اندازه فضای بیشتری برای صندلی‌های عقب و بار بزرگ‌تر دارند.

صندلی راننده از نظر ارتفاع تنظیم می‌شود، دارای تنظیم الکتریکی کمر است. به‌علاوه، با کشیدن اهرمی که در برخی از گزینه‌ها قرار دارد، تکیه‌گاه‌ها به جلو و عقب می‌رود. فرمان نیز از نظر ارتفاع و میزان دستیابی تنظیم می‌شود.

نسخه‌های اسپورت GR کرولا از صندلی‌های جلو با پشتیبانی بیشتری برخوردارند، در حالی که مدل‌های رده بالای Excel از فضای داخلی چرمی بهره می‌برند.

 

فضا در صندلی‌های عقب

اگر به دنبال خودرویی خانوادگی با صندلی عقب بزرگ هستید، تویوتا کرولا بهترین گزینه نیست. مثلاً درهای پشتی آن خیلی باز نمی‌شوند، بنابراین دسترسی محدود دارند و وقتی در صندلی عقب بنشینید، متوجه می‌شوید که فضای کمتری برای زانوها نسبت به Skoda Octavia یا Volkswagen Golf وجود دارد.

همچنین به لطف شیشه‌های عقب کوچک و تریم های پلاستیکی مشکی، فضای عقب کمی تاریک به نظر می‌رسد.

آیا نیاز به حمل سه مسافر را دارید؟ این سه نفر به راحتی نمی‌توانند در کنار هم روی صندلی‌ها جا شوند.

هیچ دریچه هوای صندلی، هیچ سوکت شارژ و سطل مناسبی در فضای عقب وجود ندارد، اگرچه چند جا لیوانی در تکیه‌گاه مرکزی صندلی عقب قرار گرفته است.

درب‌های کوچک این خودرو تا انتها باز نمی‌شوند؛ بنابراین ممکن است هر صندلی کودکی در آن جای نگیرد؛ اما  می‌توان صندلی را با نقاط ISOFIX تویوتا وصل کرد.

 

فضای بار

صندوق بار ۳۶۱ لیتری تویوتا کرولا نسبت به خودروهای فولکس واگن گلف، هوندا سیویک و اشکودا اکتاویا کوچک‌تر است، به‌علاوه با یک لبه بار و سپر که هنگام بلند کردن چمدان مانع شما می‌شود.

از نظر امکانات، تویوتا دارای قلاب‌هایی برای کیف و قلاب‌هایی برای چمدان است.

 

طراحی داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی

فضای داخلی تویوتا کرولا در بیشتر موارد شیک است، اما نسبت به برخی از گزینه‌های دیگر ساده‌تر است و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن کند است.

تویوتا کرولا طراحی داخلی هوشمندی دارد که با نمای بیرونی آن مطابقت دارد.

بیشتر پلاستیک‌های داخلی نرم هستند و قسمت‌هایی از کابین مانند کنسول مرکزی بسیار محکم است. فرمان روکش چرمی دارد.

البته نقاط صعفی نیز دارد. یک تکه پلاستیکی سخت بین فرمان و درب وجود دارد.

طراحی تویوتا به اندازه فولکس واگن گلف شهودی نیست. کنترل‌های رانندگی روی کنسول مرکزی و در ردیفی از دکمه‌های روی فرمان وجود دارد.

مشکل دیگر وضوح پایین صفحه نمایش تویوتا کرولا است، اگرچه رنگارنگ است؛ منوهای سیستم به وضوح چیده شده و کناره‌های دکمه‌های میانبر در دو طرف نمایشگر باعث می‌شود که به راحتی از آن استفاده کنید.

 

چیزی که سخت است استفاده از صفحه نمایش لمسی است. خیلی سریع و پاسخگو نیست، با تأخیر قابل توجه بین دستورات حرکتی و هر محاسبه زمان زیادی طول می‌کشد. سیستم فعال سازی صوتی نیز عملکرد محدود دارد و نمی‌تواند گفتار محاوره ای مانند سیستم فولکس واگن گلف را متوجه شود.

از طرف دیگر، Apple Carplay و Android Auto به صورت استاندارد نصب شده‌اند.

 

MPG، گازهای گلخانه ای

تویوتا کرولا با دو موتور هیبریدی بنزینی-الکتریکی در دسترس است.

موتور اصلی یک موتور ۱٫۸ لیتری چهار سیلندر است که ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند تا سرعت صفر تا صد کیلومتر را در ۱۰٫۹ ثانیه طی کرده و به حداکثر سرعت ۱۱۱ مایل در ساعت برسد.

موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر ۱۸۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و سرعت صفر تا صد کیلومتر را در ۷٫۹ ثانیه طی می‌کند، اگرچه حداکثر سرعت در ۱۱۱ مایل در ساعت ثابت باقی مانده است.

 

ایمنی و امنیت

تویوتا کرولا هنگام تست تصادف Euro NCAP در سال ۲۰۱۹ پنج ستاره از نظر ایمنی کسب کرد.

این خودرو به صورت استاندارد با ترمزهای اضطراری خودکار که عابران پیاده، دوچرخه سواران و سایر وسایل نقلیه را شناسایی می‌کند، کمک به حرکت در لاین و کمک برای تشخیص خودکار محدودیت‌های سرعت عرضه می‌شود.

همه مدل‌ها دارای زنگ هشدار هستند که شامل سنسور حرکت و شکستن شیشه و هشدار سرقت است.

 

قابلیت اطمینان و مشکلات

تویوتا از اعتبار بالایی برخوردار است و کرولا نیز این اعتبار بهره می‌برد. با این اوصاف، کرولا فراخوان‌های زیادی داشته که به دلیل سایش زودرس پمپ سوخت، سقف پانوراما خراب و پیچ و مهره‌های معیوب بوده است.

تمام کرولاها دارای گارانتی سه ساله هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.