نحوه پیدا کردن کد رادیو پخش خودرو

رادیو پخش یکی از مهمترین اجزای هر خودرویی به شمار می‌رود که در میانه داشبورد قرار می‌گیرد و تمام مسافران از آن استفاده می‌کنند. گاهی آپدیت کردن و به روز کردن سیستم صوتی منجر به یک تغییر کلی در آن می‌شود. برخی از رادیو پخش‌های اتومبیل مجهز به code می‌باشند که این کد بر روی کارت شناسایی دستگاه نوشته شده است و در اختیار صاحبان اتومبیل قرار می‌گیرد. از طرفی برخی رادیو پخش‌های خودرو دارای ویژگی ضد سرقت هستند که هر وقت باتری خود را از دست می‌دهند باید کد آن را وارد کنید. این ویژگی به طور معمول واحد پخش را قفل می‌کند و تا کد رادیو پخش خودرو وارد نشود، باز نمی‌شود. این کد نه تنها مختص ساخت و مدل رادیو می‌باشد بلکه تنها مختص همان واحد خاص است. اگر ولتاژ ۱۲ ولت رادیو پخش قطع شود به هنگام اتصال مجدد ولتاژ تغذیه به دستگاه سیستم از شما کد رادیو پخش خودرو را درخواست می‌کند.

اگر كد مربوطه در دفترچه راهنمای مالك نوشته نشده است، لازم است قبل از اقدام، اطلاعات چند بخش مختلف را آماده كنيد. برخی از اطلاعاتی که معمولاً به آنها نیاز دارید شامل موارد زیر است:
– ساخت، مدل و سال خودرو
– شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN)
– مارک، شماره سریال و شماره قطعه رادیو

نکته: برای پیدا کردن نام تجاری، شماره سریال و شماره قطعه رادیو معمولاً مجبور هستید رادیو پخش را از جای خود خارج کنید. اگر از برداشتن و نصب رادیو پخش خودرو ناراحت هستید، شاید بهتر باشد که خودروی خود را به یک فروشگاه محلی منتقل کنید و از آنها بخواهید که رادیو را برای شما تنظیم کنند.

بعد از اینکه همه اطلاعات لازم را پیدا کردید آنها را در جایی یادداشت کنید. در این صورت می‌توانید کدی را ردیابی کنید که قفل واحد ویژه را باز می‌کند.

در این مرحله شما سه گزینه اصلی در اختیار دارید. می‌توانید با یک نماینده محلی تماس بگیرید و با بخش خدمات آنها صحبت کنید یا مستقیماً به وب سایت خودروساز خود مراجعه کنید یا به منابع آنلاین و داده‌های رایگان تکیه کنید.

انتخاب هر کدام از آنها به عهده خود شماست اما اگر یکی از این مکان‌ها کد مورد نیاز شما را داشته باشند، شما بسیار خوش شانس هستید.

کد رادیو پخش خودرو

منابع رسمی نصب رادیو پخش اتومبیل OEM
به منظور گرفتن رادیو پخش اتومبیل از یک منبع رسمی و اصلی تولیدکننده تجهیزات (OEM) می‌توانید با یک نمایندگی محلی تماس بگیرید یا یک کد را مستقیماً از تولید کننده آن بخواهید. نرم‌افزار یا سخت‌افزار او ایی ام محصولی است که برای فروش به شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های کامپیوتری در نظر گرفته شده است تا آن‌ها بتوانند از آن در محصول نهایی خود استفاده کنند.

بیشتر خودروسازان شما را به نمایندگی محلی خود هدایت می‌کنند اما تعداد انگشت شماری مانند هوندا، میتسوبیشی و ولوو وجود دارد که به شما امکان می‌دهد کد خود را بصورت آنلاین درخواست کنید.

OEM Dealer Locator Online Code Request
Acura Yes Yes
Audi Yes No
BMW Yes No
Chrysler Yes No
Ford Yes No
GM Yes No
Honda Yes Yes
Hyundai Yes No
Jeep Yes No
Kia Yes No
Land Rover Yes No
Mercedes Yes No
Mitsubishi Yes Yes
Nissan Yes No
Subaru Yes No
Toyota Yes No
Volkswagen Yes No
Volvo Yes Yes

 

اگر تصمیم دارید با یک نمایندگی محلی تماس بگیرید معمولاً باید با بخش خدمات صحبت کنید. سپس می‌توانید از نماینده سرویس سؤال کنید که آیا آنها می‌توانند کد رادیوی پخش ماشین شما را جستجو کنند یا خیر.

این احتمال وجود دارد که بتوانید کد رادیو پخش خودرو را از طریق تلفن به دست بیاورید، اما ممکن است لازم باشد برای بازدید واقعی از نمایندگی، قرار ملاقات بگیرید. همچنین شما می‌توانید اتومبیل خود را مستقیماً به فروشگاه اصلی برسانید جایی که آنها شماره سریال رادیو پخش را مشخص کرده و کد رادیو پخش خودرو را برای شما وارد می‌کنند.

اگر سازنده‌ای که وسیله نقلیه شما را ساخته است کد رادیو پخش خودرو را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد، معمولاً باید اطلاعاتی مانند VIN، شماره سریال رادیو و اطلاعات تماس مانند شماره تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. سپس ممکن است کد رادیو پخش خودرو برای شما ایمیل شود.

بعد از جمع آوری تمام اطلاعات مربوط به ماشین و رادیو، می‌توانید از جدول تولید کنندگان محبوب وسایل نقلیه برای یافتن نمایندگی محلی یا سایت رسمی آنلاین استفاده کنید و درخواست کد رادیو پخش را ارائه دهید.

Head Unit Manufacturer Offline Customer Service Online Code Request
Alpine (۸۰۰)۴۲۱-۲۲۸۴ Ext.860304 No
Becker (۲۰۱)۷۷۳-۰۹۷۸ Yes (email)
Blaupunkt/Bosch (۸۰۰)۲۶۶-۲۵۲۸ No
Clarion (۸۰۰)۳۴۷-۸۶۶۷ No
Grundig (۲۴۸)۸۱۳-۲۰۰۰ Yes (fax online form

هر تولید کننده ممکن است در رابطه با کد رادیو پخش خودرو سیاست‌های متفاوتی داشته باشد. در بعضی موارد آنها می‌توانند با هر کد “شخصی” که ممکن است توسط مالک قبلی تنظیم شده باشد به شما کمک کنند، اما آنها شما را با کد “کارخانه” به OEM خودرو هدایت می‌کنند.

در موارد دیگر، آنها ممکن است به ارائه برخی مدارک جهت اثبات مالکیت نیاز داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که واحد سرقت نشده است. بر خلاف OEMهای وسایل نقلیه، تولید کنندگان واحد مافوق معمولاً برای یافتن کد رادیو پخش خودرو هزینه جستجو را دریافت می‌کنند.

اگر سازنده وسیله نقلیه شما سرویس درخواست کد آنلاین ندارد و شما ترجیح می‌دهید از یک منبع آنلاین برای ارتباط با فروشنده محلی استفاده کنید، برخی بانک‌های اطلاعاتی رایگان و پولی وجود دارد که ممکن است مفید باشد.

گزینه دیگر تماس با نصب کننده پخش اتومبیل در منطقه است. از آنجا که آنها مدام با این نوع شرایط روبرو هستند، می‌توانند به شما کمک کنند. به خاطر داشته باشید از آنجا که آنها مجبور به پرداخت اطلاعات هستند، به طور معمول هزینه‌ای را برای این نوع خدمات شارژ می‌کنند.

نکته: هنگام استفاده از سایت‌ها احتیاط کنید مخصوصاً اگر سایت جزئیات کارت اعتباری شما را بخواهد، زیرا برخی سایت‌ها که وعده دسترسی رایگان به کد رادیو پخش خودرو را می‌دهند کلاهبردار هستند. برخی سایت‌های قانونی وجود دارد که این نوع خدمات را ارائه می‌دهند، اما همیشه این احتمال وجود دارد که با بدافزارها و کلاهبردارها روبرو شوید.

منبع: how to find a car stereo code

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. […] سیستم رادیو پخش Pioneer DEH-X6900BT یک انتخاب خارق العاده برای خریدارانی است که قیمت سیستم برایشان مهم است. Pioneer قابلیت اتصال بلوتوث دارد بنابراین می‌توانید از طریق سیستم بلندگوهای اتومبیل به صورت بی‌سیم به تماس‌های تلفنی خود پاسخ دهید. همچنین یک ورودی USB و AUX در پنل جلویی برای اتصال ابزارهای مختلف از جمله آیفون یا پخش کننده موسیقی وجود دارد. این دستگاه به لطف یک اکولایزر پنج باندی EQ، صدای صوتی قدرتمند و با کیفیتی را ارائه می‌دهد. مشتریان سفارشی سازی رنگ دوگانه و شخصی سازی کامل رنگ‌های روی صفحه نمایش را می‌پسندند، اما بسیاری از افراد انتقاد داشتند که حتی در روشن‌ترین تنظیمات آن صفحه نمایش LED بسیار کم نور است (به خصوص در نور شدید خورشید). […]

  2. تعمیرگاه تتری می گوید

    دستت درد نکنه از وقتی که گذاشتی ممنون

  3. renaultradiocode.ir می گوید

    کد فعالسازی رادیوپخش انواع رنو | سفارش در واتساپ ۰۹۹۸۱۰۵۳۶۰۰
    بعد از تعویض باتری یا برداشتن سرباتری رادیوپخش خودروی رنو غیر فعال خواهد شد ، برای سفارش فوری کد فعال سازی رادیوپخش خودروی رنو ، رادیوپخش را از محل نصب بیرون بیاورید ، فقط تصویر برچسب بارکد روی بدنه ی رادیوپخش را از طریق واتساپ ۰۹۹۸۱۰۵۳۶۰۰ ارسال بفرمایید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.