فوتون ساوانا از مرز ۳۰۰ میلیون تومان گذشت

ب ام و x3 چند ماه قبل قیمتی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان داشت. خودرویی که تعداد زیادی از مردم قادر به خرید آن نبودند اما امروز می‌توان با همان پول یک خودروی چینی خرید که نه از نظر کیفی و نه از نظر فنی در مقابل x3 حرفی برای گفتن ندارد. فوتون ساوانا از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۹۸ اسب بخار قدرت بهره می برد موتوری که توانسته با کمک سیستم پرخوران ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل کند.این خودرو چهار چرخ محرک بوده و قابلیت های آفرود زیادی دارد البته باید دید فوتون ساوانا همانطور که در عکس ها و فیلم ها دیده می شود خودروی مناسبی برای آفرود هست یا اینکه همانند دیگر چینی ها حرف زیادی برای گفتن ندارد.
این خودرو از نظر ظاهری طراحی ضعیفی داشته و جذابیتی خاصی ندارد درون کابین نیز کیفیت مولفه گمشده ای است که نمی توان از این خودرو انتظار داشت.اما فضای کابین به لطف اتاق بزرگ ساوانا فضای زیادی دارد از نظر امکانات نیز نمی توان ساوانا را خودرویی ضعیف دانست.
فوتون را قبلا با با پیکاپ این شرکت که توسط ایران خودرو به بازار عرضه می شد دیده بودیم خودرویی که یک سروگردن از پیکاپ های حاضر در بازار، بزرگ تر بود و البته تعداد کمی ازآن تولید و به بازار عرضه شد. اینطور که پیداست عظیم خودرو قصد دارد تا سهم زیادی از بازار آفرود ها داشته باشد چراکه فوتون ساوانا با همین قیمت نیز در این کلاس بی رقیب است چراکه همکلاسان ژاپنی فوتون همگی قیمت های بالایی را حتی در نمونه های ۱۰ سال کار کرده به خود می بینند که همین امر می تواند فوتون را در این کلاس تبدیل به خودروی موفق سازد البته این در صورتی است که عظیم خودرو به وعده های خود عمل کرده و خودروهای پیش فروش و ثبت نامی را به خریداران تحویل دهد. همچنین چالش دیگر برای این شرکت تامین CKD برای تولید این خودرو خواهد بود چراکه با توجه به مشلاتی که در زمینه تبادل عرضی با شرکت های خارجی وجود دارد تامین قطعات این خودرو نیز با چالش هایی همراه خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.