رونمایی از کانسپت تاتا آوینیا EV هندی

تاتا آوینیا یکی از جالب‌ترین خودروهای مفهومی است که توسط کمپانی هندی تاتا به صورت طرح مفهومی یا همان کانسپت تولید شده است.

به گزارش مسترماشین باز، جهان در حال تحول است و روز به روز فناوری های جدیدی در بخش های مختلف ظاهر می شوند؛ ربات ها کم کم گسترش می یابند و خودروهای بدون سرنشین بیشتر و بیشتر می شوند.

خودروی مفهومی Avinya 2022 نیز نمونه ای بارز از این تکنولوژی ها است.

این همان خودرویی است که خودروساز هندی تاتا موتورز طراحی کرده و ما فکر می کنیم که مانند تاتا سیرا کانسپت فوق العاده است.

این خودرو زمانی که در سال ۲۰۲۵ به واقعیت تبدیل شود، با خودروهایی مانند تسلا مدل ۳ و فورد موستانگ ماخ-ای رقابت خواهد کرد.

تاتا آوینیا: یک SUV، هاچ بک و MPV

آوینیا از یک زبان طراحی ماژولار استفاده  می کند که بهترین های دنیا را با کنار هم قرار دادن هاچ بک با تصویری از MPV و در عین حال فضایی شبیه به یک سدان لوکس یا یک SUV ارائه می دهد.

در طراحی جلو ، آوینیا ظاهری بسیار متمایز و مینیمالیستی دارد.

چراغ‌های LED جلو (DRL) مشابه حرف T است، درست مانند لوگوی تاتا موتورز.

با این حال، تاتا موتورز هنوز تایید نکرده که آیا این لوگوی جدید کمپانی خواهد بود یا خیر. با این وجود، این طراحی زیبا به نظر می رسد و باعث می شود خودرو عریض به چشم بیاید.

در قسمت کناری، یک خط شانه وجود دارد که طول خودرو را طی می‌کند و به چراغ عقب ختم می‌شود، همراه با درهای رولز رویس و سقف شیشه‌ای و ستون‌های سیاه‌شده که سقفی شناور را روی آن قرار دارد.

همان طراحی T شکل در چراغ‌های عقب نیز به کار گرفته شده است.

هیچ اگزوزی در پشت خودرو وجود ندارد؛ زیرا این یک خودروی الکتریکی است.

در نمای کنار، دوربین ها جای آینه ها را اشغال کرده اند  تا طراحی مدرن تر شود؛ با اینکه این کار قانونی نیست؛ اما تا زمان تولید خودرو ممکن است بلامانع باشد.

در پشت نیز دوربین های عقب به سبک بال هستند. این دوربین ها نمای عقب را از طریق صفحه نمایش داخل ماشین به راننده نشان می دهند.

بوی مطبوع

درست خواندید تاتا موتورز مدعی است که در کنار طراحی‌های خودروهای مدرن و ظاهر و صدای کم، با آوینیا، می توانید بوی خوبی استشمام کنید. آنها این کار را با انتشار عطرها به داخل کابین از طریق یک نازل نصب شده بر روی دسته مرکزی انجام می دهند که ادعا می کنند به آرامش سرنشینان کمک می کند.

هنگامی که درهای پروانه ای خودرو را باز می کنید، صندلی برای ورود و خروج راحت تر به سمت بیرون می چرخد.

هم صندلی‌های نیمکتی عقب و هم صندلی‌های سطلی مدرن جلو قابلیت چرخش را دارند و حداکثر پنج نفر صندلی با فضای پای مناسب وجود دارد. تاتا همچنین از مواد پایدار در سرتاسر فضای داخلی استفاده کرده است.

کابین از مواد پایداری ساخته شده و صندلی ها دارای بلندگوهایی در نزدیکی گردن شما هستند تا صدای بهتری را بشنوید.

تاتا موتورز دوست دارد همه چیز  در این خودرو به صورت صوتی فعال شود و معتقد است که مردم تا سال ۲۰۲۵ تمایل کمتری به استفاده از صفحه نمایش را دارند. از این رو، هیچ صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی در وسط داشبورد یا هر جای دیگری وجود ندارد.

همانطور که گفتیم  هیچ صفحه نمایش مرکزی اطلاعات سرگرمی روی داشبورد وجود ندارد. در عوض یک صفحه باریک و یکپارچه در داشبورد به همراه یک فرمان جدید تعبیه شده است. انتهای داشبورد دارای صفحه نمایشی برای نمایش تصاویر از دوربین های عقب نصب شده روی بال است.

تاتا موتورز از پلتفرم GEN 3 خود با آوینیا رونمایی کرده است. اخیراً، تاتا موتورز کانسپت Tata Curvv را قبل از آوینیا به نمایش گذاشت که دارای پلت فرم GEN 2 است و تا سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

پلت فرم GEN 3 که آوینیا بر روی آن ساخته شده ، از روز اول براب یک خودروی الکتریکی طراحی شده است.

معماری Pure EV GEN 3 تاتا قرار است نسل بعدی اتصال و ارتباطات، سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS)، عملکرد پیشرفته و کارایی بهتر را ارائه دهد.

این پلت فرم همچنین مطابق با استانداردهای جهانی با سطوح ضد آب و محافظت در برابر گرد و غبار مهندسی شده است.

N Chandrasekaran رئیس هیئت مدیره می گوید: علاوه بر این، گروه تاتا بدون در نظر گرفتن PLI، باتری ها را به صورت محلی تولید خواهد کرد.

باتری مورد استفاده در Avinya از شارژ فوق سریع پشتیبانی می کند و می تواند حداقل برد ۵۰۰ کیلومتر را در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ کند.

تاتا موتورز می گوید که این خودرو با هر بار شارژ بیش از ۳۱۰ مایل برد خواهد داشت. تاتا موتورز مدعی است که می‎توان باتری خودرو را با استفاده از شارژر سریع در کمتر از نیم ساعت شارژ کرد.

در حال حاضر جزئیات تایید شده ای در مورد پیشرانه خودرو وجود ندارد؛ اما تاتا موتورز اعلام کرده که می توان این خودرو را با طرح بندی تک موتوره و دو موتوره ساخت. همچنین مدل تولیدی آوینیا دارای عایق رطوبتی و ضد گرد و غبار و همچنین دارای سیستم های پیشرفته کمک راننده هستند.

در حالی که هیچ جزئیاتی در مورد عملکرد نسخه تولیدی آوینیا وجود ندارد، مطمئناً چیزها هیجان انگیزی در انتظار ماست.

تاتا موتورز، شرکت مادر جگوار لندرور، در واقع یک خودروی مفهوم عالی خلق کرده و به نظر می رسد در مسیر درستی حرکت می کند.

باید منتظر بمانیم تا  نسخه تولیدی کانسپت آوینیا تاتا موتورز که در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شود را ببینیم و موفقیت آن را بسنجیم؛ زیرا رقبای قدری دارد و باید در بازار جهانی با تسلا و فورد مبارزه کند.

منبع: hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.