راهنمای خرید فیلتر روغن

فیلتر روغن نقش مهمی در فرآیند سوخت وسیله نقلیه دارد. قطعاً نمی‌توانید ارزان‌ترین یا اولین فیلتر روغن را برای خودروی خود خریداری کنید، بلکه باید در انتخاب خود نهایت دقت را داشته باشید و بهترین فیلتر روغن را نصب کنید. روش‌های خوب فیلتراسیون باعث افزایش عمر خدمات و کاهش هزینه‌های نگهداری خودرو می‌شود. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام خرید فیلتر روغن به آنها توجه کنید. رعایت این نکات به شما امکان می دهد فیلتری تهیه کنید که مناسب خودروی‌تان باشد.

اندازه و شماره مدل فیلتر روغن فعلی خود را بدانید
قبل از اینکه بخواهید برای خودروی خود فیلتر روغن خریداری کنید، باید شماره و اندازه فعلی آن را بدانید. شماره قطعه را میتوانید به وضوح در فیلتر روغن قدیمی خود مشاهده کنید یا میتوانید به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. اگر نمی‌توانید شماره و مدل آن را پیدا کنید می‌توانید طول، عرض و قطر فیلتر روغن قدیمی را اندازه گیری کنید. اگر برای خرید فیلتر به فروشگاه مراجعه می‌کنید می‌توانید فیلتر قدیمی خود را با خود ببرید تا مطمئن شوید که یک فیلتری متناسب با وسیله نقلیه خود خریداری می‌کنید. اگر با همان فیلتر قدیمی خود بروید، باید شماره فیلتر فعلی خود را با شماره فیلتر جدید مطابقت دهید.

فیلتر روغن

نوع فیلتر روغن موجود را بدانید
فیلترهای روغن در اصل به دو نوع مختلف عرضه می‌شوند:
مکانیکی: این فیلتر یک فیلتر روغن استاندارد است که روغن موتور فقط از طریق فیلتر موجود در آن گردش می‌کند. با عبور روغن از فیلتر، خاک و سایر آلودگی‌ها در فیلتر باقی می‌ماند.

مغناطیسی افزایش یافته: این فیلتر دقیقاً مشابه فیلتر مکانیکی است اما ابعادی دیگری نیز به آن اضافه شده است. این فیلتر دارای آهنربایی است که ذرات فلزی معلق در روغن موتور را از بین می‌برد. این ویژگی بسیار مهم است زیرا وجود ذرات فلزی در روغن موتور بیشترین آسیب را به موتور وارد می‌کنند.

نوع صافی فیلتر مورد استفاده خود را بشناسید
این روزها از دو نوع صافی برای فیلتر روغن استفاده می‌شود:
کاغذی: این رایج‌ترین نوع صافی است که در فیلتر روغن استفاده می‌شود. این صافی‌ها به فیلترهای کمتری تمایل دارند و به طور معمول ۹۷٪ – ۹۸٪ آلودگی‌ها و ذرات کوچک موجود در روغن موتور را از بین می‌برند.

فیبر مصنوعی: این نوع فیلترهای روغن بسیار محبوب هستند. آنها هزینه بیشتری دارند اما بیش از ۹۹٪ آلودگی‌ها و ذرات کوچک موجود در روغن موتور را فیلتر می‌کنند.

محدوده مسافت پیموده شده را بدانید
اکثر تولید کنندگان توصیه می‌کنند فیلتر روغن خود را هر ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ مایل (۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ کیلومتر) عوض کنید، اما با ترکیب مناسب روغن و فیلتر روغن می‌توانید مسافت پیموده شده را افزایش دهید. قبل از خرید فیلتر روغن حتماً مسافت پیموده شده را بر روی فیلتر مورد نظر بررسی کنید.

منبع: buying guide oil filters

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.