راهنمای خرید سیستم صوتی ماشین

خرید یک سیستم صوتی برای خانه به واسطه تعدد بلندگوها و تنوع سیستم‌های بلندگوی موجود در بازار کار بسیار ساده ای است. با این وجود وقتی نوبت به خرید یک سیستم صوتی عالی برای اتومبیل می‌رسد راهنمای خرید سیستم ماشین کمی متفاوت می‌شود. با توجه به انواع سیستم‌های با کیفیتِ موجود در بازار می‌توانید سیستم مناسبی را با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید. در حالی که خرید یک سیستم صوتی ماشین می‌تواند دلهره آور باشد، ما این راهنما را برای کمک به شما قرار داده‌ایم تا کالایی مناسب با نیازهایتان پیدا کنید. هنگام خرید یک سیستم پخش خودرو مواردی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. ابتدا باید درباره اجزای مختلف سیستم صوتی فکر کنید و اینکه آیا به همه آنها احتیاج دارید یا خیر. سه مؤلفه اصلی را باید به خاطر داشته باشید: گیرنده استریو خودرو، یک تقویت کننده و بلندگوها که ممکن است یک ساب ووفر باشد یا نباشد.

هنگامی که تصمیم گرفتید کدام مؤلفه برایتان مهم است وقت آن رسیده است که به بررسی ویژگی‌ها، ملاحظات مختلف و راهنمای خرید سیستم ماشین بپردازید. بودجه و قیمت نیز بسیار مهم است و این نکته را باید در نظر داشته باشید که می‌خواهید چقدر بابت آن هزینه کنید. جدا از راهنمای خرید سیستم ماشین، به احتمال زیاد به یک فرد حرفه‌ای نیاز خواهید داشت که سیستم را برایتان نصب کند، خصوصاً اگر در نصب استریوی ماشین تازه کار هستید.

گیرنده استریو
در مرحله اول به گیرنده استریو اهمیت دهید که اساساً مرکز کنترل سیستم صوتی ماشین است. گیرنده استریو یا واحد مافوق، همان چیزی است که شما برای پخش موسیقی‌های مختلف، کنترل حجم صدا و غیره از آن استفاده خواهید کرد. بسته به استریویی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید کارهایی مانند نمایش نقشه را نیز انجام دهید. به راحتی می‌توان گفت هر سیستم صوتی ماشین به گیرنده استریو احتیاج دارد. ممکن است سیستمی که از قبل در اتومبیل شما نصب شده است به اندازه کافی مناسب باشد، اما اگر واقعاً می‌خواهید کیفیت صدا را ارتقا دهید باید آن را به فناوری پیشرفته‌تر ارتقا دهید.

سیستم صوتی ماشین

صفحه نمایش
اکثر گیرنده‌های استریو دارای نوعی صفحه نمایش هستند، اما کیفیت و هدف صفحه نمایش تا حد زیادی با هم متفاوت است. بعنوان مثال برخی از آن‌ها فقط اطلاعاتی مانند عنوان آهنگ و زمان را نشان می‌دهند اما برخی دیگر ممکن است اطلاعاتی مانند نقشه‌ها و حتی فیلم‌ها را نشان دهند و به همین ترتیب به یک نمایشگر بسیار قوی‌تر نیاز دارند. به طور کلی نمایشگر گیرنده قادر به انجام کارهایی است که باید انجام دهد. به عبارت دیگر اگر گیرنده قادر به نمایش نقشه‌ها باشد شما می‌توانید روی نمایش نقشه و نرم افزارهای دیگر تمرکز کنید.

بلوتوث
در صورت عدم وجود Android Auto یا Apple CarPlay، بلوتوث هنوز راهی عالی برای پخش موسیقی و کنترل تماس‌ها از تلفن هوشمند است. به طور کلی گیرنده‌های دارای بلوتوث درست مانند سایر دستگاه‌های بلوتوث کار می‌کنند و پس از اولین اتصال گیرنده به تلفن همراه هر زمان که در اتومبیل خود قرار بگیرید به طور خودکار به استریو متصل می‌شود. سپس می‌توانید موسیقی را مستقیماً از طریق تلفن خود پخش کنید و تماس‌ها به طور خودکار به گیرنده هدایت می‌شوند بنابراین مجبور نیستید برای پاسخ دادن به تلفن، به گوشی خود نگاه کنید (مخصوصاً هنگام رانندگی که بسیار خطرناک است).

Apple CarPlay یا Android Auto
اخیراً، دوستداران اپل و گوگل مشغول تحقیق در مورد راه‌های ورود برنامه‌ها و خدمات خود به داخل اتومبیل بوده‌اند و همین امر باعث ایجاد Android Auto و Apple CarPlay شده است. این سیستم‌ها واقعاً فقط راه‌هایی برای نمایش اطلاعات از طریق تلفن شما در استریو ماشین هستند، به این معنی که می‌توانید از Android Auto استفاده کرده و به تنظیمات و محتوای آنها دسترسی داشته باشید.

سیستم صوتی ماشین

GPS
اگر از تلفن خود برای حرکت از مکانی به مکان دیگر استفاده می‌کنید، ممکن است پشتیبانی GPS در گیرنده استریو اتومبیل برای شما چیز مهمی نباشد. با این حال اگر می‌خواهید سیستمی را خریداری کنید که دارای ویژگی‌های نمایش نقشه باشد، پس ارزش آن را در نظر بگیرید. در حقیقت، حتی واحدهایی که از Apple CarPlay و Android Auto استفاده می‌کنند هم می‌توانند از واحدی با پشتیبانی GPS بهره‎مند شوند. بعضی اوقات، CarPlay و Android Auto می‌توانند از GPS داخلی گیرنده‌ها برای موقعیتی بهتر استفاده کنند که باید برای نقشه برداری دقیق‌تر باشد.

پری آمپ (Preamp)
پری آمپ (Preamp) یا پیش تقویت کننده صدا اساساً جایی است که تمام تنظیمات مربوط به صدا در آن انجام می‌شود. پری امپ یک سیگنال ضعیف را دریافت می‌کند و آن را تا یک سیگنال line-level افزایش می‌دهد که این امر بر نحوه صدای صوتی تأثیر می‌گذارد. با خروجی‌های preamp، می‌توانید یک آمپلی فایر استریو نیز وصل کنید؛ گرچه لزوماً به آن احتیاج ندارید اما مطمئناً برای کسانی مهم است که می‌خواهند صدای بلند و شفاف از سیستم بلندگوهای اتومبیل خود داشته باشند. غالباً استریوهای اتومبیل دارای آمپلی فایرهایی داخلی هستند، اما ممکن است کیفیت صدایی را ارائه ندهند که می‌توانید از یک پری آمپ اختصاصی بدست آورید.

سایر منابع
گذشته از بلوتوث و CarPlay / Android Auto، چند روش دیگر برای دریافت موسیقی از تلفن یا سایر دستگاه‌ها به استریوی ماشین وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید گیرنده‌ای را پیدا کنید که دارای درگاه aux باشد و با استفاده از آن بتوانید به سادگی جک هدفون را از تلفن خود به سیستم پخش متصل کنید. همچنین ممکن است گیرنده‌هایی با درگاه USB پیدا کنید که به شما امکان می‌دهد مستقیماً از درایو USB محتوا را پخش کنید.

منبع: Purchase guide car stereo systems

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] اهمیت دارند که در طراحی داخلی ماشین تاثیرگذار هستند. سیستم صوتی ماشین نیز یکی از موارد مهمی است که انتخاب آن بسیار سخت است […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.