دلیل محبوبیت هیوندای نکسو ۲۰۲۲ با سوخت هیدروژنی

اگر قیمت نسبتاً بالا و بازار محدود هیوندای نکسو ۲۰۲۲ را نادیده بگیریم؛ این خودرو با موتور هیدروژنی قابلیت‌های زیادی دارد که بدون شک عاشق آن می‌شوید.

به گزارش مسترماشین باز، صنعت خودروسازی با با نوآوری‌هایش زنده است. از آنجایی که تمام دنیا به دنبال راه‌هایی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند؛ خودروسازان ایده‌های جدیدی ارائه می‌دهند.

پیش از این اگر کسی به سازندگان اولیه خودرو و کالسکه می‌گفت که روزی وسایل نقلیه الکتریکی جای خودروهای معمولی را می‌گیرند؛ احتمالاً کسی حرف او را باور نمی‌کرد. پس در مورد خودروهای هیدروژنی چه باید گفت؟

خودروهای هیدروژنی

این سوخت جایگزین کاملاً جدید در بازار است. وسایل نقلیه الکتریکی سلول سوختی (FCEVs) انرژی شیمیایی هیدروژن را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند و هیچ انتشار کربنی وجود ندارد. آن‌ها ثابت می‌کنند که حتی از خودروهای برقی پایدارتر هستند.

در حال حاضر، تنها دو مدل از خودروهای هیدروژنی در دسترس است که شامل ماتادور بزرگ MH2 که هنوز به تولید نرسیده و هوندا کلاریتی که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد. اولین مدل تویوتا میرای و مدل دوم هیوندای نکسو است.

از آنجایی که مطالب زیادی در مورد تویوتا میرای نوشته شده، زمان آن فرا رسیده که نگاهی دقیق‌تر به هیوندای نکسو ۲۰۲۲ بیندازیم.

هیوندای نکسو ۲۰۲۲

نکسو همه مواردی را که هیوندای از تولید پیل سوختی هیبریدی، الکتریکی و هیدروژنی یاد گفته را در یک کراس هیدورژنی ترکیب می‌کند.

عرض و ارتفاع این خودرو به اندازه توسان امروزی است، اگرچه ۱۹۰ میلی متر بلندتر است تا فضا و ظرفیت بار بیشتری را در خود جای دهد.

خوشبختانه، هنوز هم خوب به نظر می‌رسد، به علاوه به لطف طراحی جلو تیز هیوندای، برخی عناصر نورپردازی LED، مجموعه‌ای از دستگیره‌های درب به سبک لندرور، پوشش خاکستری مات، رنگ و رینگ‌های ۱۹ اینچی پنج پره اسپرت به طور کلی بسیار چشم نواز است.

چرا این خودروی هیدروژنی انقد دوست داشتنی است؟

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، هیوندای نکسو ۲۰۲۲ ایده آل و قدرتمند نیست. با این وجود، ویژگی‌هایی دارد که آن را به انتخاب عالی برای دوستداران محیط زیست تبدیل کرده است.

هیوندای نکسو ۲۰۲۲ دارای پیل سوختی ۹۵ کیلوواتی و باتری ۴۰ کیلووات ساعتی است.

این تجهیزات به موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۱ اسب بخار و گشتاور ۲۹۱ پوند فوت نیرو می‌دهند.

این خودرو به دو دلیل اصلی، بر سر زبان‌ها افتاده است:

دلیل اول این است که هیوندای نکسو ۲۰۲۲ دارای آلایندگی صفر است؛ که درواقع کمتر از آن چیزی است که خودروهای برقی می‌توانند ارائه دهند. ثانیاً، پنج دقیقه طول می‌کشد تا باک آن دوباره پر شود و شما می‌توانید مسافت ۳۵۴ یا ۳۸۰ مایلی رانندگی کنید که این مسافت به تریم رانندگی بستگی دارد.

این ویژگی‌ها و رتبه بندی‌ها عالی است و این خودروی کاملاً سبز می‌تواند شما را بدون اتلاف وقت برای شارژ کردن به مقصد مورد نظرتان ببرد. در میانه راه سرعت شما کم نمی‌شود و یا خودرو متوقف نخواهد شد و نیازی نیست که شارژرهای برقی را به همراه خود ببرید.

این SUV هیدورژنی با ظاهری شیک، خطوط صاف و موتور قدرتمند می‌درخشد. تمام جزئیات در نمای بیرونی ظریف و زیبا هستند، که علاوه بر زیبایی به کاهش ضریب درگ و افزایش برد رانندگی کمک می‌کند. بنابراین، هیوندای نکسو ۲۰۲۲ نه تنها جذاب، بلکه آیرودینامیک است.

هیوندای نکسو ۲۰۲۲ در دو تریم عرضه می‌شود که تفاوت چندانی با هم ندارند.

نسخه‌ی اول همان نسخه استاندارد است. این خودرو دارای برد رانندگی ۳۸۰ مایلی، صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی و سایر ویژگی‌های استاندارد است. این تریم ارزان‌تر است، اما طراحی سبک‌تر آن، برد رانندگی بهتری نسبت به لیمیتد ارائه می‌دهد.

در مقابل‌تریم Limited گران‌تر است. این خودرو دارای ویژگی‌های تجملی‌تر مانند گیت بالابر هندزفری، سانروف بزرگ، صندلی‌های دارای تهویه هوا، فرمان گرمایشی و سایر ویژگی‌های با تکنولوژی بیشتر می‌باشد.

در پایان، هر دو تریم جذاب و راحت هستند و ما آنها را به یک اندازه دوست داریم. تفاوت آنها فقط در محدوده رانندگی و ویژگی‌های فنی محدود شده است.

نوآوری و ویژگی‌های هوشمند هسته اصلی هیوندای نکسو ۲۰۲۲ است.

ما هیوندای نکسو ۲۰۲۲ را به دلیل ویژگی‌های نوآورانه‌اش دوست داریم. وقتی به کابین آن نگاهی می‌کنید، هیچ چیز خاصی به نظر نمی‌آید. این SUV تقریباً شبیه سایر خودروهای هم رده خود است. بسیار شیک و مرتب است، اما خیلی لوکس نیست.

اما نوآوری‌های آن به قدری است که شما از این فضای ساده چشم پوشی می‌کنید.

به طور مثال با فشار دادن دکمه Smart Key، شما می‌توانید این وسیله نقلیه را به طور خودکار در یک فضای موازی یا عمود پارک کنید. برای این کار حتی نیاز نیست روی صندلی راننده بنشینید؛ خودرو همه کارها را انجام می‌دهد!

علاوه بر این، سیستم SmartSense هیوندای پر از ویژگی‌های ایمنی است و با قابلیت‌هایی مانند کمک به جلوگیری از برخورد از جلو، هشدار توجه راننده و …. شروع می‌شود. رانندگان در طول هر بار رانندگی کاملاً پشتیبانی می‌شوند و می‌توانند در جاده احساس امنیت کنند. این‌ها تنها ادعای هیوندای و مقاله‌ی ما نیست؛ IIHS به هیوندای نکسو ۲۰۲۲ عنوان بهترین خودروی ایمن را داده است.

از نظر سایر ویژگی‌های راحتی، پیش از این به صفحه نمایش لمسی ۱۲٫۳ اینچی اشاره کردیم.

این صفحه نمایش دارای قابلیت ادغام با Apple CarPlay و Android Auto و همچنین اپلیکیشن Hyundai Blue Link است. این برنامه کاربردی است؛ زیرا قابلیت راه اندازی موتور از راه دور و مکان یابی ایستگاه سوخت هیدروژن را در خود جای داده است.

قیمت ابتدایی نکسو ۵۹۹۱۰ دلار است که بسیاری از خریداران بالقوه را ناامید می‌کند. علاوه بر این فقدان جایگاه‌های سوخت هیدورژنی H2 نیز یکی دیگر از مواردی است که خریداران را به شک می‌اندازد.

با این حال هیوندای نکسو ۲۰۲۲ یک SUV کوچک، اما راحت با فضای زیادی برای سرنشینان و بار است.

شما می‌توانید تمام وسایل خود را بسته بندی کرده و در خودرو بار بزنید و در سفرهای طولانی و کوتاه احساس راحتی داشته باشید. اگر این ویژگی‌های ذکر شده دلیل کافی برای دوست داشتن این SUV هیدروژنی نیست؛ پس چه چیزی می‌تواند باشد؟؟

منبع: hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.