خودروی مورد علاقه مایکل جکسون، پادشاه موسیقی پاپ

پادشاه موسیقی پاپ، مایکل جکسون چندین خودروی فوق العاده داشت؛ اما به نظر می‌رسد به یکی از خودروهایش علاقه ویژه‌ای داشت.

به گزارش مسترماشین باز، مایکل جکسون به دلیل صدا و حرفه‌ی موسیقی درخشان خود شهرت داشت و به همین دلیل به او لقب “پادشاه پاپ” را دادند.

با این حال، جکسون علاوه بر جوایز فراوانی شامل چندین جایزه گرمی و رکوردهای جهانی گینس، خودروهای متنوعی نیز داشت.

“پادشاه پاپ” به خودرو و مدل‌های زیبای آن علاقه‌ی بسیار زیادی داشت و در طول عمر خود ۷۵ وسیله نقلیه خرید و فروش کرد؛ اما بدون شک خودروی مورد علاقه او مرسدس بنز ۵۰۰ SEL 1985 بود.

مرسدس بنز ۵۰۰ SEL مدل ۱۹۸۵ با نام داخلی W126 یک سدان پرچمدار در زمان خود بود و امروزه نیز یک مدل کلاسیک به حساب می‌آید.

مرسدس بنز با یادگیری از نسل‌های قبلی خود، پیشرفت‌هایی را در سدان های جدید خود ایجاد کرد. مدل مرسدس بنز ۵۰۰ SEL 1985 آخرین سالی بود که در ایالات متحده عرضه شد؛ اگرچه تولید در کشورهای اروپایی تا چند سال بعد یعنی تا سال ۱۹۹۱ ادامه داشت.

با وجود داشتن مجموعه بزرگ و متنوعی از خودروها، به نظر می‌رسید مرسدس بنز ۵۰۰ SEL 1985 وسیله نقلیه مورد علاقه پادشاه پاپ باشد، با توجه به تعداد سال‌هایی که وی مرسدس بنز کلاسیک را نگه داشت و از آن استفاده می‌کرد.

خودروی مورد علاقه مایکل جکسون: مرسدس بنز ۵۰۰ SEL 1985

مرسدس بنز ۵۰۰ SEL 1985 پس از عرضه، یکی از خودروهایی پرچمدار مرسدس در آن زمان بود و بدنه‌ای زیبا با امکانات رفاهی لوکسی داشت.

این خودروی زیبا با خروجی ۳۰۲ اسب بخار با موتور V8 تنفس طبیعی، در کنار مهندسی آلمانی زیبا، یک خودروی همه چیز تمام بود؛ به همین دلیل مایکل جکسون به آن علاقه داشت.

در طراحی این خودرو، گوشه‌های گرد و منحنی‌های ظریف، باعث شده بود یک طراحی کاملاً جاودانه‌ای داشته باشد.

داخل کابین این خودروی کلاسیک مرسدس بنز، یک فرمان ۴ پره و چندین گیج برای امور مختلفی وجود داشت که شامل داده‌های فشار روغن، دمای آب، سوخت و سرعت سنج و غیره است. با صندلی‌های پشت باز و بلند بودن فاصله بین دو محور، فضای داخلی این مدل، فوق العاده جادار و کاملاً راحت است.

۵۰۰ SEL تقریباً ۳۶۰۰ پوند وزن داشت.

این خودرو بر اساس هیچ استانداردی سبک نیست، اما مرسدس با اضافه کردن ترمزهای دیسکی در هر چهار گوشه خودرو، این میزان وزن را جبران کرده و در نتیجه قدرت بالای و ترمزهای قوی برای سدان فراهم کرده است.

مرسدس بنز از چرخ‌های آلیاژی در هر چهار گوشه‌ی خودرو استفاده کرده است. این خودروها سبک‌تر هستند و به جرم چرخشی کمتری نیاز دارند و با ضریب درگ ۱۴ درصد کمتر، سدان مرسدس آئرودینامیک‌تر و چابک‌تر از مدل قبلی خود است.

پیشرانه مرسدس بنز ۵۰۰ SEL 1985 یکی از نقاط قوت این وسیله نقلیه شگفت انگیز است.

اگرچه قدرت خروجی آن کمی متفاوت از مدل‌هایی است که برای کشورهای اروپایی تولید شده‌، اما ۵۰۰ SEL آمریکایی دارای یک موتور V8 بزرگ است که قدرت کافی برای به حرکت درآوردن این سدان را فراهم می‌کند.

بهتر است بدانید مرسدس بنز، مدل‌های ۵۰۰ SEL را بر اساس کشور مقصد به‌طور متفاوت تیونینگ کرده است.

مدل‌های اروپایی دارای قدرت ۲۲۸ اسب بخار هستند، در حالی که مدل آمریکایی قدرتی حدود ۱۸۴ اسب بخار دارد که در کنار یک موتور با یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک جفت می‌شود.

علیرغم تفاوت در قدرت، هیچ تغییری در عملکرد موتور ایجاد نشده و به دلیل عملکرد خوب و طول عمر زیاد، V8 یک موتور قوی و موفق بود.

با این وجود، مرسدس ۵۰۰ SEL مایکل جکسون با نسخه‌های تولیدی معمولی متفاوت بود؛ زیرا قدرت خروجی آن ارتقا یافته است.

این خودروی نمادین ۳۰۲ اسب بخار قدرت داشت؛ که حتی با استاندارد امروزی نیز قابل مقایسه است.

یک خودروی با ظاهر جاودانه و یک V8 بسیار قوی، پکیج جذابی است؛ که حتی پادشاه پاپ نیز نمی‌توانست در برابر آن مقاومت کند.

خودروی مورد علاقه مایکل جکسون کجاست؟

مایکل جکسون قبل از مرگش، اثری مهم در تاریخ از خود بر جای گذاشت.

او “پادشاه پاپ” و موفق‌ترین هنرپیشه تمام دوران بود. جکسون راه را برای موسیقی پاپ هموار کرد.

اگرچه جکسون بیشتر به خاطر مهارت‌های موسیقی و اجراهای نمادین خود در صحنه مشهور و معروف است، اما در سایر زمینه‌های زندگی نیز تأثیر فوق العاده ای از خود به جای گذاشته است.

جکسون صاحب یک عمارت بسیار گران قیمت و مجلل است که به نام Neverland Ranch در کالیفرنیا شناخته می‌شود. مجموعه‌ی خودروهای او نیز بسیار چشمگیر هستند و بسیاری از وسایل نقلیه او در موزیک ویدیوهای او به نمایش درآمده‌اند. شکی نیست که مایکل وابستگی عاطفی عمیقی به خودروهایش داشت.

اما با بزرگ‌تر شدن حرفه‌اش و معروف شدن، جکسون دیگر نمی‌توانست در جاده‌های عمومی رانندگی کند.

او بعدها تصمیم گرفت یک راننده شخصی استخدام کند که در لوس اولیووس، کالیفرنیا، عمارت ۲۶۰۰ هکتاری‌اش حضور داشت.

بعدها، جکسون خودروی مورد علاقه‌اش ۵۰۰ SEL را برای تولد خاله‌اش به او هدیه داد. پس از مدتی رانندگی و پس از مرگ جکسون، خاله‌اش این خودرو را رها کرد؛ روی صفحه‌ خودرو نوشته شده “TKS MKL.” سپس این خودرو به حراج رفت و اکنون در موزه Star Cars در تنسی در کنار سایر وسایل نقلیه نمادین به نمایش گذاشته شده است.

منبع: hotcars

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.