جنرال موتورز دوچرخه برقی تولید می‌کند

جنرال موتورز به‌عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان آمریکایی تصمیم گرفته است که به تولید دوچرخه‌های الکتریکی و دوستدار محیط زیست روی بیاورد.

به نظر می‌رسد که شرکت‌های خودروسازی بزرگ جهان نیز علاوه بر ارائه و تولید خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست، سعی دارند به ساخت و عرضه دوچرخه های برقی و الکتریکی نیز پردازند و بدین ترتیب نقش خود را در حفاظت از محیط زیست، کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گرمایش زمین ایفا کنند.

بعد از آنکه شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد که خدمات و برنامه های جدیدی را به منظور کاهش آلودگی هوا درنظر گرفته است و از سرویس کرایه اسکوتر برقی خود خبر داد، حالا به نظر می رسد که جنرال موتورز نیز قصد دارد که یک مدل دوچرخه الکتریکی مخصوص بازار اروپا را عرضه کند.

کشورهای اروپایی بخصوص سوئد، دانمارک و نروژ از پیشگام ترین کشورهای جهان در توسعه زیرساخت های استفاده از وسائل نقلیه پاک و برقی به شمار می روند و مردم این کشورها نیز استقبال بی نظیری از خودروهای الکتریکی کرده‌اند.

بر اساس گزارش وب سایت فاکس بیزینس، این روزها که بازار معرفی و رونمایی از خودروهای برقی و الکتریکی در کشورهای جهان داغ و پر تب و تاب شده است بسیاری از شرکتهای خودروسازی عزم خود را برای تولید انبوه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای متعددی در جهان نیز به منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی صوتی و هوا و همچنین افزایش کیفیت زندگی و سلامت شهروندان، با وضع و اجرای قوانین و مقررات جدیدی به حمایت از صنعت نوظهور خودروهای برقی و پاک پرداخته‌اند.

در این میان علاوه بر خودروهای سواری و شخصی، بازار رونمایی از خودروهای سبک و سنگین بسیاری همچون کامیون، کامیونت، وانت، اتوبوس و همچنین موتورسیکت و دوچرخه نیز داغ شده است هرچند که سابقه حضور موتورسیکلت و دوچرخه های برقی و الکتریکی در خیابان های شهرهای جهان از سایر وسائل نقلیه مشابه بیشتر است.

چندی پیش بود که شرکت ایتالیایی لامبورگینی که سالهاست به طراحی و ساخت خودروهای لوکس و پرقدرت در جهان معروف است، نیز اعلام کرد که با همکاری شرکت ایتال تکنولوژی از دو مدل کوهستانی و جاده ای دوچرخه های تمام برقی و الکتریکی پرده برداری و رونمایی کرده تا بدین ترتیب، ورود خود به جمع تولیدکنندگان وسائل نقلیه برقی و دوستدار محیط زیست را به جهانیان اعلام کند.

گرچه هنوز مشخصات و جزئیات دقیق این دوچرخه الکتریکی جنرال موتورز که مخصوص بازار اروپا طراحی و تولید می شود، مشخص نشده است اما به نظر می رسد که با بهره مندی از ظرفیت و قدرت بالایی به مشتریان اروپایی و دوستداران محیط زیست کمک می کند تا به انجام کار و فعالیت های موردنظر خود بپردازند.

 

منبع: ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.