جلوگیری از زنگ زدگی خودرو در زمستان

زنگ زدگی خودرو در زمستان بیشتر از فصل‌های دیگر رخ می‌دهد و می‌تواند ارزش خودروی شما را به شدت کاهش دهد. با شروع فرایند زنگ زدگی، متوقف کردن آن بسیار دشوار است. با این راهنما می‌توانید مانع از زنگ زدگی خودرو در زمستان شوید.

به گزارش مستر ماشین باز، اگر در ماه‌های زمستان و پاییز که بارش برف و باران زیادتر است؛ مراقب خودروهای خود نباشید؛ ممکن است طول عمر آن‌ها کم شده و ارزش خودرو پایین بیاید.

جاده‌های پر از نمک، صبح سرد و هوای مرطوب می‌تواند باعث زنگ زدگی خودرو شما می‌شود.

آیا می‌توان از این نوع آسیب‌ها جلوگیری کرد؟ پاسخ به این سؤال مثبت است. در این مقاله در مورد نحوه جلوگیری زنگ زدگی خودرو در زمستان صحبت خواهیم کرد.

بهترین راه برای محافظت از خودرو در برابر زنگ زدگی در فصل زمستان، شستن خودرو حداقل یک بار در ماه است.

کارواش‌های معمولی

در زمستان برف تمام جاده‌ها را می‌پوشاند و رانندگی با وسیله نقلیه دشوار است. شهرداری از نمک برای آب کردن یخ‌ها و پاکسازی جاده استفاده می‌کنند.

استفاده از نمک برای جاده عالی است؛ اما برای وسایل نقلیه وحشتناک است. اگر در جاده‌های نمکی رانندگی می‌کنید؛ نمک به همه‌ی قسمت‌های خودروی شما می‌چسبد و خطر خوردگی و زنگ زدگی را افزایش می‌دهد.

برای جلوگیری از این اتفاق، خودرو خود را به طور منظم بشویید.

سعی کنید خودروی خود را حداقل ۱ تا ۲ بار در ماه در طول زمستان بشویید تا از زنگ زدگی و خردگی نمک جلوگیری کنید.

البته کارشناسان کارواش‌های اتوماتیک را توصیه نمی‌کنند؛ زیرا اغلب به رنگ آسیب می‌رسانند و باعث ایجاد خط و خش می‌شود.

واکس

اگر می‌خواهید از تجمع کثیفی‌ها و نمک روی وسیله نقلیه خود جلوگیری کنید؛ واکس خودرو انتخاب خوبی است.

با استفاده از یک لایه واکس اضافی روی رنگ پس از شستشوی خودرو، می‌توان خطر زنگ زدگی خودرو را کاهش داد.

واکس اجازه نمی‌دهد کثیفی‌ها به خودروی شما بچسبد و از ایجاد زنگ زدگی جلوگیری می‌کند. مناطقی که خودرو بیشتر در معرض خطر قرار دارد مانند شاسی و نزدیک چرخ‌ها، در زمستان نیاز به رسیدگی بیشتری دارند.

جلوگیری از زنگ زدگی با محصولات ضدزنگ

امروزه محصولات ضد زنگ زیادی در بازار وجود دارند که می‌توان از آن‌ها روی خودرویتان استفاده کنید. بدنه خودرو در معرض نمک، آب و برف قرار دارد و در برابر زنگ زدگی آسیب بیشتری می‌بیند. این محصولات با ایجاد یک لایه محافظ مانع از زنگ زدگی می‌شوند.

زهکشی درب ماشین

همه خودروها در بخش‌های خاصی دارای سیستم زهکشی هستند که مانع از جمع شدن آب در یک مکان می‌شود. در درب‌ها و قسمت‌هایی از گلگیر سیستم زهکشی وجود دارد. این زهکش‌ها ممکن است با خاک یا آشغال‌هایی پوشانده شده و مانع از از خروج آب شوند.

در این شرایط آب در خودرو جمع شده و باعث زنگ زدگی می‌شود.

کفپوش خودرو

فضای داخلی خودرو نیز باید در برابر رطوبت محافظت شود. وقتی سوار خودرو می‌شوید؛ مقداری برف یا نمک به همراه کفش شما وارد خودرو می‌شود که می‌تواند باعث زنگ زدگی فضای داخلی شود.

برای جلوگیری از این مشکل قبل از ورود به خودرو کفش‌های خود را بتکانید و از کف پوش مناسب خودرو استفاده کنید.

این کف پوش‌ها اجازه نمی‌دهند آب، خاک یا مواد دیگر به کف خودرو نفود کند.

روغن کاری

در ابتدا در مورد محصولات ضد زنگ و روش جلوگیری از خوردگی با آن صحبت کردیم. اما این محصولات کمی گران هستند و هر راننده‌ای توانایی خرید آن را ندارد.

اما یک راه حل جایگزین برای آن وجود دارد. شما می‌توانید از روغن‌های خودروی کار کرده و زائد که مصارف دیگری ندارد؛ استفاده کنید. این روغن‌ها برای محافظت در برابر زنگ زدگی زیر بدنه استفاده می‌شود.

این روغن خاک و نمک جاده‌ها را به خود جذب می‌کند و اجازه نمی‌دهد این مواد به بدنه خودرو نفوذ کنند و به نوعی مانند محافظت کننده عمل می‌کند.

سؤالات رایج برای جلوگیری از زنگ زدگی

آیا شستن خودرو در زمستان از زنگ زدگی خودرو جلوگیری می‌کند؟

بله، شستن خودرو در فصل زمستان بهترین راه برای جلوگیری از زنگ زدگی خودرو است. البته برای شستن خودرو باید از محصولات مناسب استفاده کنید.

چگونه جلوی پیشرفت زنگ زدگی در خودرو را بگیرم؟

بهترین راه این است که زنگ زدگی را از بین ببرید و مقداری اسپری ضد زنگ در اطراف آن اسپری کنیدو شستشوی مکرر از زنگ زدن بیشتر آن جلوگیری می‌کند.

آیا می‌توان از پخش شدن زنگ زدگی در خودرو جلوگیری کرد؟

هنگامی که یک بخش از فلز خودرو شروع به زنگ زدن می‌کند؛ متوقف کردن آن بدون تعویض قطعه یا سنباده زدن آسان نیست. با این حال، در برخی موارد، می‌توانید روی آن قسمت و اطراف آن ضد زنگ اسپری کنید تا روند زنگ زدگی کاهش یابد.

آیا شستن خودرو باعث زنگ زدگی می‌شود؟

اگر به طور مکرر خودروی خود را می‌شویید و از محصولات نامناسب برای شستن استفاده می‌کنید؛ قطعاً خودرو شما بیشتر زنگ می زند.

منبع: mechanicbase

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.