تکنیک‌های ایمن و ساده برای رانندگی در مرکز خط

مشهورترین سوالی که برای رانندگان جدید پیش می‌آید این است که چگونه هنگام رانندگی در مرکز خط بمانند، زیرا این نکته بسیار مهم است که بتوانید وسیله نقلیه خود را در مرکز خط حفظ کنید. رانندگی در لاین خود مهمترین قانون رانندگی است زیرا بیشترین تصادفات جاده‌ای زمانی رخ می‌دهد که رانندگان از خط خود پیروی نمی‌کنند. برخی سازندگان خودرو امکاناتی را برای رانندگان فراهم می‌کنند تا عملکرد کمکی برای حفظ خط در خودرو را فراهم کنند. بعضی از خودروها امکاناتی همچون هشدار ماندن در لاین خود را ارائه می‌دهند و هنگامی که از خط خارج می‌شوید به شما اخطار می‌دهند. در مرحله اولیه رانندگی، بیشتر رانندگان نمی‌دانند که چگونه در لاین خود رانندگی کنند و فاصله خود را از خطوط دیگر حفظ کنند. ابتدا باید بدانید که خطوط با توجه به سرعت خودرو تقسیم می‌‌شوند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بتوانید در لاین خود قرار بگیرید. بیایید آن را شروع کنیم!

هنگام رانندگی چگونه می‌توانید در مرکز خط بمانید؟

ما برخی نکات ساده را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید بدون آسیب به ماشین‌های دیگر در مرکز خط رانندگی کنید. این موارد حتی برای کارآموزان جدید رانندگی نیز بسیار آسان است. این نکات را با دقت بخوانید تا بتوانید اتومبیل را در وسط لاین برانید.

تکنیک‌هایی برای رانندگی در مرکز خط

۱- وسیله نقلیه باید در مرکز باشد نه شما

بیایید برای حفظ ماشین در لاین خود از موضوعی شروع کنیم که باید در ذهن خود به خاطر بسپارید، دقت داشته باشید که نباید شما در مرکز خط باشید بلکه باید ماشین در مرکز لاین قرار بگیرد. بله، دقیقاً ماشین شما باید در مرکز خط باشد، نه شما. صندلی راننده در سمت چپ یا راست ماشین است نه در وسط. بنابراین حتی وقتی در جاده منحنی رانندگی می‌کنید به دنبال مرکز خط خود باشید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که سعی کنید برای خود یک خط خیالی بکشید که از آسفالت به آسمان می‌رود و به سطح افق نگاه می‌کند. اما این بدان معنا نیست که شما باید همیشه به مرکز خیره شوید. شما باید به طرف‌های دیگر هم نگاه کنید اما برای ۲-۳ ثانیه، سپس چشمان خود را به عقب برگردانید. این اولین نکته در مورد نحوه ماندن در مرکز خط هنگام رانندگی است.

۲- از روی کاپوت به پایین خودرو نگاه نکنید

این نکته بسیار مهم است! بسیاری از افراد هنگام یادگیری رانندگی این اشتباه را مرتکب می‌شوند و این یکی از رایج‌ترین اشتباهات رانندگی است که ممکن است باعث شود شما از مرکز لاین خود دور شوید. این افراد از کاپوت خودرو به پایین نگاه می‌کنند و تمرکز خود را روی چیزهای خیلی نزدیک قرار می‌دهند. اکثر رانندگان جدید فکر می‌کنند که باید به کاپوت ماشین نگاه کنند زیرا می‌خواهند مطمئن شوند که می‌توانند به مرکز مسیر مورد نظر خود نگاه کنند. آنچه در جلوی وسیله نقلیه قرار دارد (که می‌توانید ببینید) در دسترس محیطی شماست و دید محیطی شما می‌تواند شما را از یک مشکل آگاه کند اما شما باید تمرکز خود را بسیار جلوتر نگه دارید تا ببینید چه چیزی در جلوی وسیله نقلیه شما قرار دارد.

تغییر مسیر هنگام رانندگی

۳- ماشین جلو را دنبال نکنید

اشتباه رایج دیگری که بسیاری از رانندگان جدید متحمل می‌شوند، پیگیری ماشین جلو است زیرا فکر می‌کنند که در سمت راست و مرکز خط قرار دارند. روی وسیله نقلیه خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که در مرکز خط هستید. به جلو نگاه کنید و در لاین خود رانندگی کنید. اگر در حال رانندگی در مرکز خط هستید، هیچ کس نمی‌تواند شما را سرزنش کند زیرا از قوانین رانندگی پیروی می‌کنید. دنبال اتومبیل‌های جلویی خود نباشید شاید اتومبیل جلویی هم قانون را رعایت نکرده باشد. اگر ماشین جلو خط را تغییر دهد یا نیاز به توقف داشته چه اتفاقی می‌افتد؟ این احتمال وجود دارد که با آن ماشین تصادف کنید. بنابراین حرکت خود را در مرکز ادامه دهید و اجازه دهید ماشین شما در مرکز قرار بگیرد، در غیر این صورت اتفاقات بدی رخ خواهد داد. این سومین نکته در مورد نحوه ماندن در مرکز خط هنگام رانندگی است. بیایید ببینیم چه کارهای بیشتری می‌توانید انجام دهید!

۴- هنگام استرس رانندگی نکنید

هنگام استرس رانندگی نکنید زیرا تمرکز شما را از رانندگی منحرف می‌کند. هنگام رانندگی آرامش خود را حفظ کنید زیرا در جاده‌ای قرار دارید که افراد دیگر نیز در آن رانندگی می‌کنند و یک اشتباه می‌تواند باعث از بین رفتن زندگی افراد زیادی شود. اگر احساس می‌کنید از نظر ذهنی آرامش ندارید، وقت بیشتری برای خود بگذارید و هرگز ریسک نکنید. هنگامی که با خیالی آسوده رانندگی می‌کنید تمام عادت‌های خوب رانندگی در ذهن شما وجود خواهد داشت و می‌توانید طبق قوانین رانندگی کنید.

تغییر لاین هنگام رانندگی

۵- فاصله را حفظ کنید

فاصله خود را با وسایل نقلیه دیگر حفظ کنید و با خیال راحت در لاین خود رانندگی کنید. اگر با فاصله زیاد رانندگی می‌کنید می‌توانید به راحتی در مرکز لاین رانندگی کنید بدون اینکه مزاحم رانندگان دیگر شوید.

نتیجه
رانندگی هنگامی لذت‌بخش است که با ذهنی آسوده رانندگی کنید و قوانین رانندگی را رعایت کنید. یکی از مهمترین مواردی که باید به خاطر بسپارید این است که در لاین خود حرکت کنید و در مرکز لاین قرار بگیرید.

منبع: how to stay in your lane

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.