ترفندهایی برای فروش خودروی دست دوم با سود زیاد

برای اکثر خریداران خودرو، خرید یک خودروی نو یا دست دوم به این معنی است که باید ماشین قدیمی خود را بفروشند؛ راه‌های زیادی برای فروش خودروی دست دوم وجود دارد؛ اما با رعایت نکات زیر می‌توانید به سود بیشتری دست پیدا کنید.

ترفندهایی برای فروش خودروی دست دوم با سود زیاد

عدم اطلاع از قیمت واقعی خودر

به گزارش مسترماشین باز، اولین قدم برای به دست آوردن بیشترین سود در فروش خودرو، درک ارزش تقریبی آن است.

سال تولید خودرو، نام تجاری، مدل، مسافت پیموده شده و وضعیت کلی خودرو عوامل کلیدی در تعیین ارزش آن هستند.

بسیاری از فروشندگان خودرو نمی‌دانند ارزش خودرویشان چقدر است. خوشبختانه، اطلاعات رایگان زیادی در بازار وجود دارد که به شما در تعیین ارزش خودرو کمک می‌کند. یکی از اولین چیزها، ارزش دفتری خودروتان است.

برای اطلاع از آن وارد سایت‌های فروش خودرو شوید و بررسی کنید خودروهای مشابه شما در بازار محلی به چه قیمتی می‌فروشند.

برای تعیین قیمت مناسب، احساسات خود را کنار بگذارید و فقط به اطلاعات موجود در بازار نگاه کنید. تعیین قیمت زیاد ممکن است باعث فروش نرفتن خودرو شما شود.

بهترین راه برای فروش خودرو چیست؟

با درک دقیق از ارزش اولیه خودروی باید در مورد نحوه فروش آن تصمیم بگیرید.

بخشی از تصمیم گیری بستگی به این دارد که چقدر زمان دارید.

چند استراتژی در تعیین قیمت خودروی دست دوم وجود دارد.

وقتی قیمت آن بالا گذاشته می‌شود؛ ممکن است پول بیشتری دریافت کنید؛ اما به احتمال زیاد فروش آن مدت زمان بیشتری طول می‌کشد.

قیمت پایین ممکن است باعث فروش سریع‌تر خودرو شود. در ابتدا تعیین کنید که چقدر زمان دارید.

نحوه فروش خودرو

مهم نیست خودروی خود را چگونه و در کجا می‌فروشید؛ چند نکته وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای به حداکثر رساندن سود خود استفاده کنید. ابتدا مطمئن شوید که خودروی شما خوب به نظر می‌رسد. آن خوب را بشویید، واکس بزنید.

ظاهر خودرو در حین فروش بسیار اهمیت دارد.

قبل از ملاقات با یک خریدار احتمالی، خودرو را تمیز کنید.

مفپوش خودرو را جاروبرقی بکشید و گرد و غبار داشبورد را تمیز کنید. تمیز بودن خودرو و رسیدگی به جزئیات، این احساس را در خریدار به وجود می‌آورد که شما از قسمت‌های بزرگ‌تری مانند موتور خودرو نیز مراقبت کرده‌اید و ممکن است تمایل بیشتری به خرید پیدا کنند.

تعمیرات قبل از فروش

همه‌ی ما برای فروش خودروی قدیمی‌مان، سعی می‌کنیم ابتدا آن را تعمیر کنیم و بعد به فروش بگذاریم. با این حال، این احتمال وجود دارد که پولی را که برای تعمیرات صرف کرده‌اید؛ پس نگیرید.

البته به طور کلی توصیه می‌شود خودرو را تعمیر کرده و بعد به فروش برسانید.

در واقع اگر خودروی شما مشکلات مکانیکی آشکاری دارد؛ باید آن‌ها را تعمیر کنید. اما اگر قصد دارید خودروی خود را به یک فروشنده‌ی خودرو بفروشید؛ نیازی نیست تمام مشکلات آن را برطرف کنید.

نشان دادن سوابق تعمیر و نگهداری از خودرو

نشان دادن سوابق تعمیر و نگهداری خودرو یکی از روش‌هایی است که خریدار را از خرید خود مطمئن می‌کند. اگر خودروی خود را با دقت نگهداری کرده‌اید و مهمتر از همه، سوابق و اسناد آن را دارید؛ آن‌ها را به خریداران احتمالی نشان دهید. بسیاری از مردم تحت تأثیر رفتار صحیح شما با وسیله نقلیه قرار خواهند گرفت.

عجله نکنید

اگر قصد دارید وسیله نقلیه خود را به یک فروشنده بفروشید؛ به هیچ عنوان اولین پیشنهادی که به شما داده می‌شود را قبول نکنید؛ مگر اینکه رقمی بسیار بالاتر از ارزش خودرو را به شما پیشنهاد می‌دهند.

تبلیغات

این روزها روش‌های زیادی برای تبلیغ وسایل نقلیه در فروش آنلاین وجود دارد و بسیاری از آنها رایگان یا کم هزینه هستند. وقتی خودروی خود را تبلیغ می‌کنید؛ از بهترین لاستیک آن عکس بگیرید و کپشن خوبی برای آن بنویسید.

در عکسبرداری کمی وقت بگذارید و خودروی خود را با پس‌زمینه خنثی و در سایه یا نور ملایم (مانند غروب) پارک کنید. شرحی از خودرو بنویسید که بهترین ویژگی‌های آن را به خریدار احتمالی نشان می‌دهد.

در عکس حتماً نمای بیرونی، داخلی، موتور، ویژگی‌های خاص، مناطق آسیب دیده و داشبورد از جمله کیلومتر شمار فعلی را نشان دهید. این نوع عکسبرداری صادقانه به جذب خریداران بالقوه کمک می‌کند.

چه زمانی خودرو را بفروشیم؟

به گفته کارشناسان صنعت، بهترین زمان برای فروش یا معامله وسیله نقلیه، به ویژه در نمایندگی، در دو سه ماهه اول سال است.

یک وسیله نقلیه در چند سال اول به طور قابل توجهی از ارزش آن کاسته خواهد شد. در حدود پنج سال، این کاهش ارزش شدیدتر می‌شود. اگر تا آن زمان خودرو را نفروختید؛ پس از رد شدن از آن زمان دیگر عجله‌ای برای فروش نداشته باشید.

کلام آخر

همه‌ی ما دوست داریم خودروی دست دوم خود را با قیمت بالاتری بفروشیم. اما بهتر است بدانید که این ارزش علاوه بر خودرو به روش فروش، زمان و حتی نوع فروش (فروش به شخص یا نمایندگی) بستگی دارد.

منبع: cars.usnews

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید خودروی دست دوم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.