بهترین چراغهای جلو برای رانندگی در شب

رانندگی در شب دشوار است، حتی باتجربه‌ترین راننده‌ها هم ممکن است در سفرهای جاده‌ای خاموش و بدون نور دچار مشکل شوند. به همین دلیل باید بهترین چراغهای جلو را برای رانندگی در شب نصب کنید، این چراغ‌ها امنیت جاده‌ای را برای شما و سایر رانندگان تضمین می‌کنند.

اتومبیل‌های مدرن به دلیل تکنولوژی و ویژگی‌های پیشرفته تغییر زیادی کرده‌اند، چراغ‌های جلو نیز از نظر طراحی و کارایی پیشرفت بیشتری پیدا کرده و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. امروزه پیدا کردن چراغ‌های جلوی مناسب برای رانندگی در شب دشوار نیست.

بهترین چراغهای جلو برای رانندگی در شب کدام‌ها هستند؟

از کجا بفهمیم کدام چراغهای جلو بهترین عملکرد را برای رانندگی در تاریکی فراهم می‌کنند؟ خوب، برخی چراغها بهترین نورهای تابشی را از خود ساطع می‌کنند و سال‌ها دوام می‌آورند. دید عالی و عملکرد بلند مدت دو عامل کلیدی در انتخاب چراغ‌های جلو هستند. بنابراین، کدام نوع چراغ‌ها می‌توانند این معیارها را پر کنند؟ این چراغ‌ها با روشن کردن مسیر پیش روی راننده، قدرت و توانایی لازم را برای حرکت در تاریکی فراهم می‌کنند. با پیشرفت روزافزون علم و فناوری و گسترش صنایع خودروسازی انواع مختلفی از چراغ‌ها طراحی و تولید شده‌اند که هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه به بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم. شما می‌توانید یکی از این سه نوع را انتخاب کنید:

لامپ‌های هالوژن

بیشتر خودروها به جز خودروهای لوکس و پیشرفه دارای چراغهای جلو هالوژن هستند، میزان انتشار این لامپ‌ها تقریباً زرد است و مقدار زیادی از باتری را مصرف می‌کنند. لامپ‌های هالوژن که به طور گسترده در چراغ‌های جلوی وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرند، از یک رشته نازک تنگستن و یک حباب شیشه‌ای حاوی گاز هالوژن تشکیل شده‌اند. با هر بار روشن کردن چراغ، گاز هالوژن موجب داغ شدن رشته تنگستن و در نتیجه تولید نوری سفید رنگ می‌شود. چراغ جلویی که از این نوع لامپ بهره مند باشد، نوری سفید و پر قدرت ساطع می‌کند که با گرمای زیاد همراه است. به دلیل فرآیند نصب آسان و ارزان بودن، چراغ‌های هالوژن برای دهه‌های متمادی چراغ‌های استاندارد بوده‌اند. با این حال اولویت اخیر بیشتر چراغهای جلو، چراغ‌های زنون یا HID است.

بهترین چراغهای جلو برای رانندگی

لامپ‌های زنون یا HID

انحصار لامپ‌های هالوژن در بازار خودرو برای اولین بار توسط چراغ‌های HID به چالش کشیده شد. آنها یک موفقیت بسیار بزرگ بودند و خودروسازان به تدریج شروع به استفاده از این لامپ‌ها در وسایل نقلیه خود کردند. چراغ‌های جلو HID نورپردازی روشن و پر فشاری را منتشر می‌کنند که هنگام رانندگی در تاریکی به راننده بسیار کمک می‌کند. نور لامپ‌های زنون هم مثل لامپ هالوژن، سفیدرنگ است، با این تفاوت که میزان نوردهی آن‌ها چهار برابر است. نوع تکنولوژی به کار رفته در این لامپ‌ها باعث می‌شود گرمایی کم تولید کنند و عمرشان بیشتر از لامپ‌های هالوژنی باشد.

لامپ‌های ال ای دی

پس از چراغهای HID، چراغهای جلو ال ای دی شروع به کار کردند. برند لوکس خودروساز آئودی با استفاده از این لامپ‌ها در اتومبیل‌های اسپرت خود بخصوص در آئودی R8، بسیار مشهور شد. در این لامپ‌ها تنها قسمت بالایی آن روشن می‌شود و نیمه پایینی آن باید خنک بماند تا گرمای بیش از حد تولید نکند. به همین دلیل، ساختار این لامپ‌های کوچک با لامپ‌های هالوژن و زنون کاملا متفاوت است. چراغهای جلو ال ای دی به دلیل بهره وری انرژی و روشنایی بیشتر نسبت به لامپ‌های HID به سرعت محبوب شده‌اند. همچنین آنها از هر دو چراغ هالوژن و HID، طراحی مدرن و براق‌تری دارند.

بهترین چراغهای جلو برای رانندگی

کدام چراغهای جلو بهترین است: LED یا HID؟

کدام یک می‌تواند بهترین چراغهای جلو برای رانندگی در شب باشد؟ این در واقع به درجه حرارت رنگ لامپ بستگی دارد زیرا تعیین می‌کند دید در هنگام رانندگی در باران، مه و تاریکی چقدر خواهد بود.

هر دو چراغ LED و HID از ظرفیت لومن یکسانی برخوردار هستند که ۳۰۰۰ لومن است. بنابراین این تصمیم اکنون به دمای رنگ بستگی دارد. دمای رنگ ۳۰۰۰K یک نور زرد تولید می‌کند که در شرایط تاریک و نامساعد هوا حداکثر دید را تضمین می‌کند. نور زرد با بازتاب بر روی قطرات آب یا ذرات گرد و غبار، زاویه یا جهت را به راحتی تغییر نمی‌دهد. اما نور درجه حرارت سردتر مانند نور سفید که دمای رنگ آن ۴۰۰۰K است به راحتی از بین می‌رود. هر یک از این لامپ‌ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند و به همین دلیل نمی‌توان گفت کدام یک بهترین هستند؛ انتخاب هر یک از آنها، به نیازها و اولویت‌های خریدار بستگی دارد.

بنابراین هنگام خرید چراغهای جلو LED یا HID به دمای رنگ دقت کنید. با این حال لامپ‌های LED برای رانندگی در شب کمی بهتر از HIDها هستند. آنها پرتو نوری با شدت بالاتر ایجاد می‌کنند که درخشش کمتری ایجاد می‌کند و برای رانندگان و رهگذران در جاده امن‌تر است.

منبع: best headlights for night driving

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.