بهترین پولیش برای داشبورد و راه‌های انجام آن

ما پول زیادی برای خرید خودرو پرداخت می‌کنیم و زمان زیادی را در آن می‌گذرانیم، به همین دلیل حفظ و نگهداری از خودرو بسیار مهم است. اما، هیچ کس دوست ندارد در این فرآیند پول خود را هدر دهد، اگر می‌خواهید هزینه زیادی برای تمیز کردن خودروی خود پرداخت نکنید اما آن را همیشه تمیز نگه دارید نکات زیر را رعایت کنید:

چرا روغن بهترین پولیش برای داشبورد است؟
استفاده از روغن آشپزی باعث می‌شود که داشبورد شما به همان روزی در آید که آن را خریداری کردید. اگرچه تمام روغن‌های موجود در آشپزخانه مانند روغن زیتون، روغن مایع، روغن نارگیل و… این کار را به خوبی انجام می‌دهند اما برخی پیشنهاد می‌کنند که از روغن زیتون برای این کار استفاده کنید. به گفته مرکز یادگیری علوم پلیمر، ژله نفتی، پولیش محبوب بین علاقه‌مندان به ماشین است.

چگونه داشبورد خود را با روغن تمیز کنید؟
در صورتی که از روغن‌های طبیعی برای پولیش داشبورد خود استفاده کنید، درخشش داشبورد را بازیابی می‌کنید. این کار به جلوگیری از ترک خوردگی و محو شدن ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند، همانطور که می‌دانید اشعه ماورابنفش خورشید ممکن است به مرور زمان داشبورد را از بین ببرد و باعث ترک خوردگی آن شود. برای این کار کافی است مقدار کمی روغن روی پارچه نرم و تمیزی بمالید و داشبورد خود را پاک کنید. در ابتدا، این کار را در یک منطقه کوچک و غیر قابل دید انجام دهید تا مطمئن شوید که هیچ تغییر رنگی رخ نمی‌دهد و از نتایج آن راضی هستید، سپس آن را در کل داشبورد اعمال کنید.

یک روش مقرون به صرفه و بدون مواد شیمیایی است
استفاده از روغن، بوی بد بو ناشی از پاک کننده‌های شیمیایی را از بین می‌برد. همچنین باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود! شما برای خرید پاک کننده‌های شیمیایی باید هزینه زیادی پرداخت کنید، اما با اعمال مقداری روغن می‌توانید پول خود را پس انداز کنید.

سطح داشبورد را با جاروبرقی تمیز کنید
اولین کاری که باید انجام بدهید این است که سطح داشبورد را از زباله، گرد و غبار و تمام کثیفی‌ها پاک کنید، برای این کار از جاروبرقی استفاده کنید. این کار بسیار مهم است، در غیر این صورت ممکن است کثیفی‌های موجود در اطراف پخش شود یا داشبورد را بیشتر کثیف کند. سپس یک برس نرم روی شلنگ جاروبرقی بگذارید و داشبورد را به آرامی تمیز کنید، از این کار برای تمیز کردن کامل داشبورد خود استفاده کنید.

پولیش برای داشبورد

همه چیز را پاک کنید
اکنون که یک سطح صاف و تمیز دارید، وقت آن رسیده است که داشبورد خودرو را پاک و ضدعفونی کنید. بسته به نوع ماده‌ای که داشبورد از آن ساخته شده است، برای تمیز کردن به محلول‌های خاصی نیاز دارید. همیشه قبل از تمیز کردن، یک نقطه کوچک بر روی داشبورد را تمیز کنید تا از آسیب بیشتر آن جلوگیری شود.

داشبورد وینیل، پلاستیک و لاستیک: برای داشبوردهای ساخته شده از وینیل، پلاستیک یا لاستیک به استفاده از صابون ملایم نیاز دارید. یک پارچه میکرو فیبر را مرطوب کنید و صابون را مستقیماً روی پارچه قرار دهید. داشبورد خودرو را کاملاً با پارچه میکرو فیبر صابونی پاک کنید. برای پاک کردن شکاف‌ها و رسیدن به مناطق سخت‌تر، مانند دریچه‌های هوا، از یک مسواک نرم یا مسواک با صابون استفاده کنید و ناحیه را به آرامی پاک کنید. برای لکه‌های سخت‌تر، می‌توانید یک پاک کننده طبیعی از محصولات خانگی ایجاد کنید. ۲ فنجان آب را با ۳ قاشق غذاخوری سرکه، ½ قاشق چایخوری مواد شوینده و ½ قاشق چای خوری صابون حاوی روغن مخلوط کنید. می‌توانید این مخلوط را مستقیماً روی نقاط خاکی و آلوده داشبورد خود اسپری کنید، بگذارید یک دقیقه بماند و بعد آن را با یک پارچه میکرو فیبر مرطوب پاک کنید.

داشبورد چرمی: داشبوردهای ساخته شده از چرم کمی به مواد و پاک کننده‌های شیمیایی و صابون حساس هستند و این مواد باعث خشک شدن چرم می‌شوند، همچنین بر روی آن ترک ایجاد می‌کنند و ظاهر آن را کدر می‌کنند. اگر داشبورد چرمی شما فقط به تمیز کردن سریع و اساسی نیاز دارد، تنها با استفاده از یک پارچه میکرو فیبر کار را به پایان برسانید. برای تمیز کردن کامل داشبورد چرمی، از یک پارچه میکرو فیبر مرطوب یا صابون روغنی مانند صابون Castile یا پاک کننده چرمی غیر قلیایی استفاده کنید. مجدداً از مسواک یا برس نرم برای رسیدن به مکان‌های سخت استفاده کنید.

جزئیات را فراموش نکنید
همچنین تمیز کردن فرمان، پوشش شیشه‌ای، سیستم رادیویی، دنده و کنسول مرکزی بسیار مهم است. این جزئیات را با توجه به ماده‌ای که از آن ساخته شده پاک کنید. برای پوشش رادیویی و شیشه‌ای خودرو از یک پاک کننده شیشه و پارچه میکرو فیبر استفاده کنید تا از لکه‌دار شدن، کثیفی و بقایای گرد و غبار ناشی از حوله‌های کاغذ جلوگیری کنید. همچنین می توانید با حوله آن را خیس کرده و با یک دستمال میکرو فیبر مرطوب پاک کنید.

با یک پولیش، کار خود را به پایان برسانید
پولیش داشبورد پس از تمیز کردن، یک راهی عالی برای درخشش داشبورد و در عین حال محافظت از آن در برابر ساییدگی است. می‌توانید مقداری پولیش اتومبیل خریداری کرده و آن را روی پارچه میکرو فیبر قرار دهید. قبل از اعمال آن بر روی کل داشبورد یک نقطه را تست کنید. پولیش‌ها را روی سطح داشبورد اعمال کنید و در صورت لزوم روی پارچه بمالید. سپس آن را مرتباً با یک دستمال خشک و تمیز پاک کنید تا هرگونه باقیمانده آن پاک شود. این به محافظت درخشندگی داشبورد کمک می‌کند.

در حال حاضر شما یک داشبورد با ظاهری جدید دارید! برای محافظت بیشتر از فضای داخلی خودرو، پیشنهاد می‌کنیم از مواردی استفاده کنید که از گرما و اشعه ماوراء بنفش خورشید جلوگیری کرده و مانع محو شدن یا ایجاد ترک در داشبورد می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] و پولیش یکی از مهم‌ترین روش‌های محافظت از بدنه خودرو در برابر […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.