آئودی یا فولکس واگن: کدام بهتر است؟

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که خودروهای فولکس واگن و آئودی تقریباً شبیه به هم هستند؟ دلیل این تشابه آن است که فولکس واگن یک شرکت بزرگ و مالک آئودی، برند لوکس خود است. البته فولکس‌واگن مالک لامبورگینی و بنتلی نیز است.

به گزارش مسترماشین باز، به همین دلیل فولکس واگن و آئودی به منظور کاهش هزینه‌ها دارای برخی ویژگی‌های مشترک هستند؛ اما تفاوت‌های زیادی بین آن دو وجود دارد.

در این مقاله مدل‌های مختلف فولکس واگن و آئودی  در دسته‌های مختلفی ​​مقایسه شده است؛ در برخی از این دسته ها برنده آئودی است و در برخی دیگر فولکس واگن پیشی می گیرد؛ اما در نهایت برنده نهایی فولکس واگن است.

مقایسه‌ی خودروهای آئودی و فولکس واگن

در بخش خودروهای کوچک

برنده: آئودی

آئودی A4 یکی از بهترین خودروهای کوچک لوکس در بازار است. رانندگی با این خودرو عالی است و مملو از فناوری‌های جدید و امتیاز ایمنی بالایی است. آئودی A5 نیز نزدیک به صدر رده بندی خودروهای کوچک لوکس، قرار دارد.

فولکس واگن آرتئون نیز به عنوان یک خودروی کوچک لوکس با پسرعموهای آئودی خود رقابت می‌کند؛ اما فاقد ظرافت و قدرت آنهاست.

خودروهای جمع و جور جتا و گلف نیز به اندازه آئودی چشمگیر نیستند؛ اما فولکس واگن GTI بازطراحی شده، سریع و با فناوری‌های خوب و به روزی طراحی شده است. قیمت اولیه GTI زیر ۳۰۰۰۰ دلار است.

در بخش خودروهای سایز متوسط

برنده: آئودی

آئودی A6 یک سدان مجلل با قیمت پایه ۵۵۹۰۰ دلار و امکانات رفاهی زیادی است. سیستم اطلاعات سرگرمی MMI دارای دو صفحه نمایش لمسی است که به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود و با آمازون الکسا سازگار است. A6 چندین تریم موتور دارد؛ از موتورهای هیبریدی گازسوز گرفته تا نسخه‌های پرقدرت.

فولکس واگن پاسات قیمت بسیار پایین‌تر و در حدود ۲۷۰۰۰ دلار دارد؛ اما در بیشتر قسمت‌ها امتیازات پایین‌تری از A6 گرفته است.

این خودرو راحت و جادار است؛ اما تنها با یک موتور در دسترس است. سیستم اطلاعات سرگرمی آن دارای صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی است که در مقایسه با رقبای خود کوچک‌تر است و امکانات کمک راننده کمتری نسبت به A6 در اختیار شما قرار می‌دهد.

در بخش SUV های ساب کامپکت

برنده: آئودی

آئودی Q3 با قیمت اولیه حدود ۳۵۰۰۰ دلار در این دسته می‌درخشد. این خودرو دارای سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد و بسیاری از ویژگی‌های کمک راننده است.

موتور توربو چهار دارای سه پیکربندی است و موتور پایه، مصرف سوخت عالی دارد. فضای داخلی به خوبی طراحی شده و ویژگی‌های فنی استاندارد، از جمله صفحه نمایش لمسی ۸٫۸ اینچی و داشبورد دیجیتال ۱۰٫۲۵ اینچی در آن تعبیه شده است.

البته فولکس واگن تاوس جدید، که قیمت آن از ۲۳۰۰۰ دلار شروع می‌شود؛ هم انتخاب خوبی است.

فضای داخلی زیادی دارد و بزرگسالان می‌توانند به راحتی در ردیف دوم کنار هم بنشینند. اما سیستم اطلاعات سرگرمی استاندارد آن دارای صفحه نمایش کوچکتری است و هیچ ویژگی ایمنی پیشرفته استانداردی در آن وجود ندارد و سیستم چهار چرخ متحرک آن نیز دارای یک آپشن است.

در بخش SUV های جمع و جور

برنده: فولکس واگن

فولکس واگن تیگوان قیمت اولیه بسیار پایین‌تری نسبت به آئودی Q5 دارد و قیمت آن در حدود ۲۶۰۰۰ دلار است.

فضای داخلی بسیار زیبایی دارد و دارای ردیف سوم صندلی‌های اختیاری است. چندین ویژگی ایمنی پیشرفته استاندارد نیز در آن به کار گرفته شده است.

البته سیستم اطلاعاتی سرگرمی آن بسیار ابتدایی است؛ اما با توجه به قیمت خود بسیار با ارزش‌تر است.

قیمت اولیه آئودی Q5 حدود ۴۶۰۰۰ دلار است که از سایر شاسی بلندهای کامپکت لوکس نیز بالاتر است.

در بخش SUV های سایز متوسط

برنده: فولکس واگن

فولکس واگن اطلس نصف قیمت رقبای آئودی را دارد و قیمت اولیه آن ۳۳۰۰۰ دلار است. این خودرو با دو یا سه ردیف صندلی در دسترس است و فضای بار زیادی دارد.

استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی آن آسان است. شما می‌توانید این خودرو را با بالاترین سطح‌تریم، قوی‌ترین موتور، فناوری‌های ایمنی، گرمکن صندلی‌های عقب و قیمت مناسبی بخرید؛ قیمتی که حتی از قیمت پایه Q7 پایین‌تر است.

آئودی دو شاسی بلند سایز متوسط، به نام Q7 با قیمت ۵۷۰۰۰ دلار و Q8 با قیمت اولیه ۷۰۰۰۰ دلار دارد. Q7 دارای موتورهای با کارایی بالا و فناوری کامل است؛ اما فضای بار ندارد. Q8 بسیار مجلل و اسپورت است؛ اما در مقایسه با سایر شاسی بلندهای متوسط لوکس گران‌تر است.

در بخش خودروهای برقی و هیبریدی

برنده: فولکس واگن

VW iD.4 به لطف گشتاور و پیشرانه الکتریکی و رتبه عالی در مصرف سوخت MPGe، دارای امتیاز عملکرد عالی است. فضای بار زیادی دارد و صندلی‌های آن جادار است. در فضای داخلی از یک صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی استفاده شده است. قیمت این خودرو از ۴۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود که بسیار ارزان‌تر از رقبای آئودی است.

آئودی e-tron SUV قیمت حدودی ۶۷۰۰۰ دلار دارد که از مدل iD.4 لوکس‌تر است. این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی MMI است که استفاده از آن آسان است؛ اما برد رانندگی آن کمتر از VW است.

برنده‌ی نهایی….

فولکس واگن

در نهایت فولکس واگن و آئودی هر کدام در سه دسته برنده شدند؛ اما چرا فولکس واگن در صدر قرار گرفت و برنده نهایی فولکس واگن است؟

دلیل برتری این برند، فولکس واگن GTI است که با قیمت کم امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در دسته بندی رقابتی مانند خودروهای کوچک، آئودی برنده است؛ اما GTI به عنوان یک خرید، ارزش بیشتری ایجاد خواهد کرد.

به طور کلی، شاسی بلندهای فولکس واگن امکانات بیشتری را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر ارائه می‌دهند.

اطلس و تیگوان امتیازات کلی تقریباً مشابه Q5، Q7 و Q8 دارند؛ اما قیمت آنها در هر تریم هزاران دلار کمتر از رقبای آئودی است. وقتی صحبت از وسایل نقلیه برقی به میان می‌آید؛ قیمت iD.4 با ۲۵۰۰۰ دلار کمتر از e-tron است؛ با اینکه قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

منبع: cars.usnews

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.