۶ عمل خطرناک در رانندگی با سرعت بالا

سرعت مطمئناً خیلی از افراد را هیجان زده می‌کند و این نیز یکی از چیزهایی است که ممکن است متوجه آن نباشیم و ما را در معرض خطر قرار دهد. بیشتر ما عاشق رانندگی با سرعت بالا هستیم اما اگر نکات لازم را رعایت نکنیم ممکن است عواقب جبران ناپذیری گریبان‌گیرمان شود. وقتی با سرعت زیاد رانندگی می‌کنیم عوامل بسیاری می‌تواند باعث ناامن بودن رانندگی شود. بنابراین بهتر است که ایمنی خود را حفظ کنید و همچنان از رانندگی خود لذت ببرید. لازم است در حین رانندگی از ۶ عمل خطرناک زیر اجتناب کنید.

اشتباهات خطرناک در رانندگی با سرعت بالا

قرارگیری نادرست دست بر روی فرمان

این یکی از بزرگترین و در عین حال یکی از اشتباهاتی است که رانندگان مرتکب می‌شوند. قرار دادن نادرست دستان بر روی فرمان باعث خطرات و آسیب بسیاری می‌شود. از جمله این عادات غلط می‌توان به قرارگیری یک دست بر روی فرمان در حالت‌های مختلف اشاره نمود، در این حالت اتصال بین دو لاستیک جلو را از دست می‌دهید. روش صحیح برای هدایت یک اتومبیل، نگه داشتن دست در موقعیت ۹ و ۳ در همه زمان‌هاست. در واقع زمانی که راننده به صورت یک‌دستی رانندگی می‌کند، ارتباط حیاتی خود با چرخ‌های جلو را از دست می‌دهد. یادتان باشد که در این مواقع دوباره به حالت درست برگردید، زیرا این امکان را به شما می‌دهد تا فعالیت قسمت جلویی را رمزگشایی کنید. در واقع با این عمل راننده به راحتی می‌تواند تمامی حرکت‌های خودرو را تحت کنترل خود داشته و در صورت وقوع هرگونه حادثه به آسانی نسبت به آن سریع‌ترین عکس‌العمل را نشان دهد.

پخش موزیک با صدای بالا

مطالعات نشان می‌هد موسیقی بر رفتار راننده تأثیر می‌گذارد و تشخیص سرعت خودرو را برای وی دشوارتر می‌کند. از این‌رو بدیهی است در صورت مواجه با یک وضعیت دشوار راننده نتواند درست تصمیم بگیرد. بلند کردن موسیقی توانایی تمرکز راننده را کاهش می‌دهد و با تشخیص سرعت و تغییر مکان تداخل دارد. از این‌رو پیشنهاد می‌گردد که در زمان رانندگی به جهت جلوگیری از هرگونه حادثه، رانندگان صدای ضبط خود را بیش از اندازه بالا نبرند.

رانندگی با سرعت بالا

فقط به جلو نگاه کردن

در بیشتر مواقع هنگام رانندگی فقط به جلو نگاه کرده و فراموش می‌کنیم به اطراف خود هم توجه کنیم، این اشتباه باعث تصادفات زیادی می‌شود حتی بیشتر از اشتباهات دیگر رانندگی. یک راننده باتجربه علاوه بر دقت بالا به جلوی خودروی، به آیینه‌های اطراف و وسط خودرو هم نگاه کرده و وضعیت خود را نسبت به سایر خودروها یا خطوط جاده تنظیم می‌نماید. در واقع هنگام رانندگی بالا بردن خط دید بسیار مهم است، بنابراین هنگام رانندگی تا حد ممکن به جلو نگاه کنید تا تمرکز خود را در جاده ادامه دهید. این امر شما را از ترافیک و چرخش‌های پیش بینی شده آگاه می‌کند.

نشستن نادرست پشت فرمان

آنچه بیشتر رانندگان به دنبال آن هستند آسایش است. اما آنچه در واقع باید به دنبال آن باشید دستیابی بهینه دست و پا به همراه راحتی مطلوب است. یکی از موارد موردنظر در نحوه نشستن، تسلط پاهای راننده بر روی پدال‌های گاز، ترمز و کلاچ است. در واقع پاهای راننده باید کاملا بر روی پدال قرار گرفته باشد و از زانو نیز خم شده باشد. از طرفی مچ دست باید کاملاً بر روی فرمان باشد و فاصله زیادی بین بدن تا فرمان وجود نداشته باشد. باید صندلی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که همه این موارد ممکن باشد.

رانندگی با سرعت بالا

عدم استفاده از ترمز یا حالت معکوس

عدم استفاده از ترمز یا حالت معکوس یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که می‌توانید هنگام رانندگی با سرعت بالا انجام دهید. همیشه هنگام حرکت در سر پیچ از حالت معکوس یا ترمز استفاده کنید در غیر این صورت ماشین تعادل خود را از دست می‌دهد و به سمت خلاف پیچ منحرف می‌گردد. همواره لازم است رانندگان به جهت عدم بروز حادثه برای خودرو، در زمان حرکت در سر پیچ‌ها از سرعت خود بکاهند تا با اطمینان خاطر بتوانند در تمامی شرایط جاده رانندگی کنند.

انتخاب زمان و مکان اشتباه

اگر یک راننده بخواهد با سرعت بالا در جاده رانندگی کند لازم است که زمان و مکان مناسب را انتخاب کند. در واقع اینگونه می‌توان بیان نمود که راننده می‌بایست در لاین مناسبی از جاده قرار بگیرد و در صورت حرکت در مناطق مسکونی از سرعت خود کاسته و بر میزان احتیاط خود در رانندگی بیفزاید.

منبع: fast driving car

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. […] رانندگی این اشتباه را مرتکب می‌شوند و این یکی از رایج‌ترین اشتباهات رانندگی است که ممکن است باعث شود شما از مرکز لاین خود دور شوید. […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.