چگونه امنیت خودرو را افزایش دهیم؟

امروزه به دلیل بالارفتن قیمت خودرو و افزایش سرقت خودرو بحث ایمنی و امنیت خودرو اهمیت دو چندانی یافته است. سیستم‌ها و فناوری‌های امنیتی خودرو را می‌توان به سه دسته اصلی تقسیم کرد: بازدارنده‌ها، از حرکت باز دارنده‌ها و ردیاب‌ها. بازدارندگان غالباً در هشدار یا ترساندن سارقان احتمالی موفق هستند، از حرکت باز دارنده‌ها روشن شدن وسیله نقلیه دزدیده شده را سخت یا غیرممكن می‌كنند و جلوی کار کردن اتومبیل با کلید کپی شده و یا بدون کلید را می‌گیرند و ردیاب‌ها روند پیدا كردن وسایل نقلیه را پس از سرقت، آسان می‌كنند. از آنجایی که هر یک از این دسته‌ها یک ویژگی منحصر به فردی را ارائه می‌دهند، سیستم‌های امنیتی اتومبیل اغلب بیش از یک نوع دستگاه را به کار می‌برند.

موانع سرقت خودرو چیست؟
فرقی نمی‌کند که خودروی شما چقدر ایمن است، دزدگیر اتومبیل چقدر گران است یا اینکه فن‌آوری آن چقدر تجملی است. یک دزد باتجربه می‌تواند تقریباً هر چیزی را به سرقت ببرد. با توجه به این نکته، یکی از بهترین راه‌ها برای امنیت خودرو این است که سرقت یا شکستن آن را سخت‌تر کنید و هر دزد احتمالی را برای حرکت به سمت هدف دیگر تحریک کنید.

متداول‌ترین عامل بازدارنده سرقت خودرو مواردی است که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:
دزدگیر اتومبیل: در حالی که می‌توان دزدگیر اتومبیل را قطع کرد، ایده اصلی دزدگیر به عنوان عامل بازدارنده این است که بیشتر سارقان ترجیح می‌دهند توجه کسی را جلب نکنند و بی‌سروصدا به سرقت خود ادامه دهند. اگر دزد ببیند که یک ماشین به دزدگیر مجهز است، ممکن است به سمت هدف دیگری حرکت کند.

قفل فرمان: قفل فرمان هم مانند هشدارهای اتومبیل می‌تواند توسط دزدان حرفه‌ای شکسته یا باز شود. حتی سخت‌ترین قفل فرمان را می‌توان با ابزار مناسب شکست یا آن را باز کرد. با این حال شکستن قفل فرمان به زمان نیاز دارد، بنابراین می‌تواند بازدارندۀ موثری در سرقت باشد. قفل پدال و فرمان خودروها در انواغ مختلفی ساخته شده‌اند تا همه افراد بتوانند به راحتی امنیت خودروی خود را افزایش دهند. قفل فرمان، غربلیک فرمان را قفل می‌کند و نمی‌گذارد که فرمان بچرخد اگر فرمان ماشین قفل باشد هیچ کسی نمی‌تواند ماشین را جابجا کند.

امنیت خودرو

قفل لاستیک: این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر قبل از رانندگی خودرو حذف نشوند باد لاستیک اتومبیل را خالی می‌کنند. وقتی لاستیک‌ها فرو می‌روند، کنترل وسیله نقلیه دشوار می‌شود و رانندگی کردن در این وضعیت خطرناک است. اگر دزد با این وضعیت به مدت طولانی رانندگی کند لاستیک و رینگ آسیب خواهند دید. قفل چرخ یا همان قفل رینگ مهره‌ای است که همراه با یک کلید مخصوص برای باز و بسته شدن آن توسط صاحب خودرو ارائه می‌شود. این قفل برای افزایش ضریب امنیت لاستیک ارائه می‌شود و می‌تواند بر روی تمام خودروها مورد استفاده قرار بگیرد که شامل ۴ قفل چرخ و ۲ عدد کلید می‌باشد. از آنجایی که سارقان برای سرقت لاستیک و رینگی که به قفل چرخ مجهز شده است، ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشند لذا قید سرقت خودروهای مجهز به قفل چرخ را می‌زنند.

اعلانات پنجره: این بازدارنده بسیار ارزان قیمت، شامل قرار دادن یک اعلانات روی پنجره برای تبلیغ دزدگیر ماشین یا سیستم ردیابی است. حتی اگر ماشین شما به این فناوری مجهز نشده باشد هم صرف وجود یک اخطار هشدار دهنده ممکن است برخی سارقان را از دزدی پشیمان کند.

قفل چرخ: این دستگاه‌ها شبیه به بوت‌های مورد استفاده در اجرای پارکینگ هستند. هنگامی که اتومبیل خود را پارک می‌کنید قفل چرخ را نصب کنید تا مانع از آن شود که یک سارق به سادگی اتومبیل را سرقت کرده و رانندگی کند. از قفل چرخ معمولاً برای منظورهای امنیتی، همچون جلوگیری از دزدیده شدن توسط دزدهای یدک کش یا ممانعت از رانده شدن وسیله نقلیه توسط دزدان استفاده می‌شود.

برخی از بازدارنده‌ها دارای فناوری بالایی هستند و برخی دیگر از نظر ظاهری دارای تکنولوژی پایینی هستند اما همه آنها عملکرد اصلی یکسانی دارند. در حالی که وسیله‌ای مانند قفل فرمان می‌تواند به راحتی توسط یک سارق باتجربه شکسته شود، ممکن است این دردسر کافی باشد که دزد مورد نظر به سمت هدف دیگری حرکت کند. همین مورد در مورد دکمه‌های دزدگیر اتومبیل و نشانگرهای LED نیز صدق می‌کند.

وسایل هشدار دهنده مانند دزدگیرهای اتومبیل اغلب به سیستم‌های مختلف وسیله نقلیه گره خورده‌اند، بنابراین تقریباً به طور غیرقابل تفکیک با برخی فن‌آوری های خودرو مرتبط هستند.

منبع: car security

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. […] از طریق اینترنت در عرض چند ثانیه و چند دقیقه پیدا کند و امنیت خودرو را افزایش دهد یا به عبارتی این امکان را برای اپراتورها فراهم می‌کند […]

  2. […] از سرقت خودرو: این ۵ نکته را دنبال کنید برای اطمینان از افزایش امنیت خودرو این نکات را دنبال […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.