چگونه از یخ زدن قفل خودرو جلوگیری کنیم؟

یخ زدن قفل خودرو یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر در مناطق سردسیر و فصل زمستان صورت می‌گیرد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که صبح می‌خواهید به محل کار بروید، بچه‌ها را به مدرسه برسانید یا به سادگی کارهای روزمره خود را انجام دهید که ناگهان با قفل یخ زده اتومبیل روبرو می‌شوید، این اتفاق می‌تواند شما را از کارتان باز دارد؛ به همین دلیل مهم است که بدانید چگونه می‌توانید با یخ زدن درب خودرو و ایجاد مشکلات دیگر مقابله کنید.

خودرو را روشن کنید
معمولا قفل‌های یک طرف خودرو منجمد می‌شوند، به خصوص اگر یک طرف اتومبیل رو به خورشید نباشد. سعی کنید از طریق درب دیگری به داخل خودرو دسترسی پیدا کنید تا بتوانید خودرو را روشن کنید. این به تنهایی ممکن است برای گرم کردن قفل یخ زده در طی چند دقیقه کافی باشد، بنابراین می‌توانید سریع‌ترین راه خود را طی کنید.

کلید را گرم کنید
در مرحله اول در صورت داشتن کلید تخصصی با الکترونیک داخلی این روش توصیه نمی‌شود، زیرا این امر می‌تواند به طور دائمی به این کلید آسیب برساند. اگر کلیدهای سنتی دارید کافی است یک فندک را روشن کرده و آن را به انتهای کلید بگیرید. از آب داغ نیز می‌توان برای گرم کردن کلید استفاده کرد. این کار ممکن است به گرم شدن سیلندر و یخ زدایی قفل کمک کند. فلزی سوئیچ خودرو را روی شعله فندک یا شعله چوب کبریت بگیرید و پس از اینکه مقداری گرم شد آن را به آرامی وارد قفل درب خودرو نموده و بچرخانید. باید توجه کنید که اگر از این روش استفاده می‌کنید نباید سوئیچ را با قدرت زیاد در قفل بچرخانید زیرا در این صورت ممکن است سوییچ داخل قفل بشکند و مجبور باشید برای درآوردن کلید شکسته دنبال راهکار باشید.

یخ زدن قفل خودرو

از وسایل معمولی خانه برای گرم کردن قفل اتوماتیک استفاده کنید
اگر به نظر می‌رسد که قفل درب فقط کمی یخ زده است، اغلب می‌توانید از وسایل خانگی مفید برای رفع این مشکل استفاده کنید. سعی کنید از نی یا یک کلاه پشمی برای گرم کردن قفل استفاده کنید؛ به این صورت که با یک لوله، نفس گرم خود را مستقیما به قفل برسانید یا با یک کلاه پشما روی قفل را ماساز دهید. این روش ممکن است کمی زمان‌بر باشد اما یکی از ساده‌ترین روش‌های یخ زدایی به حساب می‌آید.

از سشوار استفاده کنید
این یک روش یخ زدایی ایمن و مؤثر برای قفل‌های اتومبیل است. اگر در گاراژ خود یک خروجی برق دارید یا سیم سشوار به اندازه کافی بلند است که می‌تواند به ماشین برسد، از یک سشوار استاندارد برای یخ زدایی قفل ماشین استفاده کنید. بسته به مدل سشوار میتوان از یک لوله برای رساندن مستقیم هوای گرم به قفل استفاده کرد.

یخ زدن قفل خودرو

از ضدعفونی کننده دست یا اسپری WD-40 استفاده کنید
اگر متوجه شدید قفل درب خودرو یخ زده است، مقداری ضد عفونی کننده دستی را روی دهانه کلید خودرو بکشید و به آرامی آن را در قفل یخ زده مانور دهید. این مواد ضدعفونی کننده مبتنی بر الکل وارد سیلندر قفل شده و به سرعت باعث یخ زدایی قفل اتوماتیک خودرو می‌شوند. فقط کافی است مقداری از آن را بر روی قفل و دهانۀ قرار گیری کلید بمالید و دوباره حرکت کنید. با این حال یک مورد دیگر در خانه وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای تشکیل یخ در قفل‌ها استفاده شود، این مورد استفاده از اسپری WD40 می‌باشد. تنها کافی است این اسپری را روی قفل درب اسپری کنید، این راه حل فوق العاده می‌تواند باعث یخ زدایی قفل ماشین شود. زمانی که این محلول‌ها روی درزگیرهای لاستیکی درب خودرو پخش شوند باعث پیشگیری از یخ زدگی و رطوبت آنها خواهند شد؛ بدین ترتیب از یخ زدن درب خودرو جلوگیری می‌شود. این اسپری جهت حفاظت و نگهداری کلیه قطعات لاستیکی و پلاستیکی در برابر عوامل جوی و نور آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خودرو را در نور آفتاب پارک کنید
اگر برای پارک کردن خودرو پارکینگ ندارید بهتر است هنگام پارک کردن خودرو این نکته را در نظر بگیرید که خورشید در کدام جهت طلوع می‌کند و سعی کنید درب سمت راننده را به آن سمت پارک کنید تا صبح نور مستقیم خورشید را دریافت کند. این روش یک اقدام پیشگیرانه است که می‌تواند به جلوگیری از یخ زدگی قفل ماشین کمک کند.

یخ زدن قفل خودرو

از مزایای محلول‌های مخصوص برای یخ زدایی قفل اتوماتیک استفاده کنید
یکی از ایمن‌ترین و کارآمدترین راه‌های یخ زدایی قفل خودرو استفاده از فرمول مخصوصی است که برای آب شدن یخ طراحی شده است. این محلول‌ها معمولاً مبتنی بر الکل هستند که مکانیسم‌های قفل اتومبیل را به سرعت آزاد می‌کنند و به شما امکان می‌دهند وارد خودرو شوید. این روش به طور معمول پنج تا ده دقیقه طول می‌کشد و شاید شما مجبور شوید که این روش را دوبار عمال کنید، اما مطمئناً وقتی عجله دارید می‌تواند صرفه جویی در وقت باشد. بهترین جنبه این فرمول‌ها این است که می‌توان عصرها از آن استفاده کرد که انتظار می‌رود افت دما در روز بعد باعث یخ زدگی قفل خودرو شود.

مقداری مایع داغ را روی قفل بریزید
اگر واقعاً درگیر هستید، می‌توانید قهوه یا سایر نوشیدنی‌های گرم خود را روی قفل بریزید. مایع گرم باید به ذوب یخ کمک کند. با این حال، این روش بدون شک آخرین راه حل است تا اینکه یک راه حل توصیه شده باشد. اگر بیش از حد مایعات گرم را در قفل خودرو ریخته‌اید، باید آن را تمیز کنید. به یک مکانیک حرفه‌ای بروید تا درب ماشین شما را تمیز و روغن کاری کند.

منبع: Ways to Properly De-ice Automobile Door Locks

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.